1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
boordcomputer achteraf inbouwen kan dat?
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 december 2014 02:52 PM

Goedendag iedereen.

Mijn Turbo 2 benzine versie heeft nu in het dashbord een 3 delige display unit zitten.
Nu weet ik er horen er 4 in te zitten maar zoals bij veele CX’en waren ze bij mij ook stuk.
Heb echter van een paar bakjes nog een werkende 3 delige kunnen maken.Nu ik heb een Turbo 2 bijgekocht
deze auto ga ik compleet ontmantelen , en er zit een werkende boordcomputer met een toetsebord onder het klepje.Is dit zo over te zetten op de mijne aangezien alle 4 de display’s ook werken ? Was eigenlijk op zoek naar een unit met 4 display’s waarbij de klok instelbaar is op het bakje zelf , nu begrijp ik , dat dit via het toetsebord werkt als de auto zo’n soort van computer erin heeft ? Wie weet hier meer over en of heeft eventueel een handleiding van dit soort computer in een CX.Startblokkering als dat erop zit heb ik ergens gelezen werkt via de Bosch L-jettronic toch ? Die zit er bij mij niet meer in , en doet ook niet ter zake.Ik heb de Vems injectie aan boord en zal niet schakelen dan neem ik aan op dat toetsebord ?

Graag hoor ik van jullie , of althans de mensen die hier meer van weten ?

Groeten en alvast bedankt en vooral een gezond 2015
Patrick

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 december 2014 03:51 PM
  [ # 2 ]

Jep Frank

Dat is hem. Onderdelen worden zo schaars en behoorlijk geprijst dat ik met een donor beter af ben
Ik heb bovendien de plek om alles goed op te bergen van onderdelen. Maar hoezo ken je de eigenaar ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 december 2014 05:51 PM
  [ # 3 ]

Nee,had alleen de advertentie gezien,en vond um vrij prijzig voor een ” sloper”
Wat voor onderdelen doel je op?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 december 2014 08:54 PM
  [ # 4 ]

Dag Frank

Nou ik heb niet specifiek een doel , al doe ik met name voor de motor en bak en interieur .
In deze auto zit een leren interieur en dat vindt ik op zicht al geweldig. Verder heb ik afgelopen jaar
diverse delen aan mijn Turbo 2 moeten en laten vervangen, soms dat ik zei van prijzen hmmm dat gaat wel.
Maar soms ook dat ik even achter mijn oren moest krabben. Goed anderzijds ben ik het met iedereen eens hier
CX rijden is niet goedkoop en ik heb net als de echte liefhebbers gelukkig de middelen ook financieel de wagen fit
en gezond te houden , daar doen we het immers allemaal voor toch. Als ik dan kijk ja van de ene kant is de auto
misschien prijzig , anderzijds onderdelen los zijn dat ook. Dus vandaar deze aankoop waarmee ik in elk geval blij ben.
Bepaalde stukken zoals de luchtmassameter bdp sensoren uitlaat de Bosch injectiecomputer daar heb ik dan niks meer aan,
maar hiermee kan ik altijd iemand anders helpen toch ? Mijn turbo 2 bezit immers een Vems injectie en de uitlaat is inmiddels vernieuwd
door een RVS pijp van voren tot achter. En ja hiermee dus ook de vraag van de topic of er iemand ervaring heeft met het toetsenbord en display gebeuren van deze auto. Toetsenbord heeft de mijne niet , is dat zo uit te bouwen en om te steken , komt er meer bij kijken .Gaat het wel of niet ?

Graag dus iemand die dat weet

Groeten Patrick

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 december 2014 09:25 AM
  [ # 5 ]

Normaal is het wel in te bouwen.
Er zit een sensor bij de LHM pot in de tellerkabel. Daarnaast is er een apart kabelboompje. Display en toetsenbord spreken voor zichzelf.

Echter ik weet niet zeker of de boardcomputer deels zijn info uit de originele computer haalt, in dat geval heb je met VEMS/KDFI wel een uitdaging…

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 29 december 2014 10:34 AM
  [ # 6 ]

Dag Arjan

Dank je wel voor de info , dan kijk ik wel even. Ga niet mijn hele turbo ervoor verbouwen
dan rij ik voorlopig wel met 3 display’s door. Of de info allemaal uit de oude jettronic komt weet ik niet
Enige wat ik wel ergens gelezen heb is de startblokkering wel die werkt daar wel mee , en ook als
je dan de code kwijt bent je echt een probleem schijnt te hebben. Die blijft ook bij afgekoppelde accu
erin dus zou dan als enige een nieuwe computer resten , maargoed die heb ik er niet meer in 😉👍

In elk geval bedankt voor de info
Patrick

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 december 2014 10:39 AM
  [ # 7 ]
F.SvM schreef:

vond um vrij prijzig voor een ” sloper”

Het is natuurlijk ook helemaal geen sloper maar gewoon een hele aardige auto met wat werk. Patrick kiest er voor hem als sloper te gaan gebruiken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 december 2014 11:22 AM
  [ # 8 ]
Patrick Kessels schreef:

Ga niet mijn hele turbo ervoor verbouwen
dan rij ik voorlopig wel met 3 display’s door.

Je kunt toch prima de oorspronkelijke functies (watertemperatuur, olietemperatuur, buitentemperatuur en tijd) van de displays gebruiken?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 december 2014 11:49 AM
  [ # 9 ]

Nee er zit verschil tussen.
Een Turbo met boardcomputer heeft andere displays dan een Turbo zonder (dus startonderbreker).
Het display met de tijd is bij een boardcomputer groter en geeft vermoed ik zonder computer helemaal niets aan.

Wat wellicht wel kan is de boel gewoon inbouwen en kijken wat er wel en niet werkt. Mogelijk werkt de tripafstand, tijd en andere functies wel. Als je geluk heb werkt dus alleen het verbruik niet.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 december 2014 11:51 AM
  [ # 10 ]

Dat bedoel ik: ook zonder boordcomputer kun je vier displays gebruiken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 december 2014 12:13 PM
  [ # 11 ]

De tijd niet denk ik, dan zal je wel de computer erin moeten hangen.

Maar dan heb je in elk geval olie temp, die zal je met 3 display’s altijd missen. Dan weet ik verder ook niet of de stekker anders is…

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 29 december 2014 12:42 PM
  [ # 12 ]

Dat klopt ,

Ik ga de wagen als donor gebruiken. Mijn Turbo 2 is op het injectie systeem na gelijk
aan deze auto . Mijn Turbo 2 is eigelijk zo goed als af , okee het vip stoffen interieur gaat
eruit en hier komt het leer in van die auto wat erg mooi zal zijn.De rest motor en bak kan ik goed
opbergen na een schoonmaak en dat zijn ook delen okee ze gaan niet alle daags kapot , maar op zoek
gaan dan naar een nieuw exemplaar hoef ik ook niet. Over de display’s er rijden heb ik gezien 2 type turbo’s
rond wat ik weet 1 met 4 display’s hierbij is de klok instelbaar op het bakje zelf en 1 type met 4 display’s en bij
mijn weten ook met een 24 uurs klok en instelbaar vanuit dat toetsebord . Maargoed zal eerst moeten kijken
wat het voor een type is. Volgens de eigenaar werkt het geheel dus dat is opzicht al erg mooi.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 29 december 2014 05:27 PM
  [ # 13 ]

Je kan bij een turbo2 met boardcomputer, gewoon een 4 disp zetten met het klokje, zo zit het bij mij ook momenteel. Hij heeft ook alleen met klokje maar stroom nodig. Met de board computer heeft ie ook snelheidsignaal nodig, die moet je tussen de km teller kabel zetten en hij heeft een benzine verbuik signaal nodig, en dat wordt een beetje lastig met een vems denk ik, die 2 praten allebei in een andere taal. Als je dat lukt zou dat wel mooi zijn.

Verder is het instellen van de klok met het toestenbord volgens mij best wel bewerkelijk, er zit een een redelijke flinke handleiding bij die board cumputer.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 29 december 2014 07:33 PM
  [ # 14 ]

Dag Redbird

Dank je wel voor de info . Heeft er hier misschien iemand nog een handleiding
van dit stukje oude techniek ? Een scan of pdf of iets dergelijks ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 29 december 2014 07:50 PM
  [ # 15 ]

in Bxen hebben ze die dingen ook gezet, maar er zwert geloof ik wel ergens een pdfje of zoiets daarover, maar het zou ook kunnen zijn dat er iets in je instructie boekje staat. Het is een redelijke studie hoor Smile

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook