Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Hoe zou ik aan 2 stoelverhogers kunnen komen? iemand een goed idee?
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
origineel? anders maken van twee stukken vierkant pijp.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Ja, zelf maken kan natuurlijk, maar het zou mooi zijn als ik er 2 op de kop zou kunnen tikken. Anders wordt het zelf wat knutselen natuurlijk. Ik zit nl. altijd te vechten met die gordels. Die kunnen bij mij nl. niet op die zijbalk bovenop worden bevestigd (heb daar geen moeren zitten) en nu zitten de gordels altijd in de weg met die knop van de stoel. Zeer irritant… Ik dacht als ik nu die verhogers gebruik staat mijn stoel wat hoger en heb ik daar ook geen last meer van. Plus die verhogers zijn best comfortabel.
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
huh? waar zit de gordel dan vast?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Met stoelverhogers blijft het ook k@$%&#.
Boor gewoon een gat boven op de balk, dan aan de onderkanten platen eraf , grote ring en moer .
Zelf heb ik ook nog gekozen voor rolgordels
Niet origineel maar veeel makkelijker en veiliger
citroen DS , what else..
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Hij zit min of meer onder de stoel… Volgens mij kan ik niet even simpel een plaatje los halen .... Of wel?
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Nee zo werken die rolgordels slecht.
Je moet ze gewoon op de balk monteren bij de b stijl.
Als daar geen gat zit boor je er gewoon 1
Aan de buitenkant onder de dorpels zitten afdekplaten die eraf geschroefd kunnen worden . en daar kun je de ringen en moeren plaatsen( of bout en ring)is een beetje een prutsklusje..
Wel eerst goed kijken en uitmeten.
citroen DS , what else..
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
OK, nou ik ga het dan toch maar eens bekijken. Bij mijn weten is dat een hele sloperij….
En aan de linkerkant lopen daar je bedrading en hydraulische leidingen, rechts de benzineleiding, voorzicht1g boren dus…. Ik heb zelf van stalen strips een verlenging gemaakt waardoor de spanner van de rolgordel ongeveer 10cm boven de dorpel uit steekt. Eenvoudig klusje, bandstaal 30*4 2 stukjes van ca 20 cm afzagen, gaten van 11 mm boren en vastschroeven.
Niels
(kan helaas geen fotootje sturen want de dame staat op stal)
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Dat klinkt goed Niels. Als je haar van stal haalt hoop ik nog eens een foto daarvan te zien!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bedenk dat het functioneren van de oprol-automaat bepaald wordt door de stand van de trommel!
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Ik heb daar niet bij stil gestaan. Maar als ik die automaat een halve slag draai stopt hij net zo snel als in deze stand…
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij moet een klein beetje gekanteld staan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Iedere rolgordel heeft zijn eigen bevestigingshoek, althans in elk geval als hij met een dubbele functie is uitgevoerd. Dubbele functie: blokkering o.b.v. centrifugaalkracht t.b.v. plotselinge vertraging voorwaarts (remmen, aanrijding). En dan heb je vaak ook nog blokkering bij geringe beweging zodra de hellingshoek verandert (over de kop gaan, scherpe bocht). Dat werkt middels een kogeltje in een schoteltje. Die laatste functie vereist een correcte montage.
Jullie noemen hierboven montage met een ring en moer. Dat kan, maar er zijn ook fraaiere en degelijker oplossingen die weinig kosten: via div automotive zaken kun je daarvoor speciale gordelplaten met opgelaste moer kopen. Die platen zijn van 3 mm dik gehard staal en tegen roest behandeld. Als je die gebruikt kun je ze gewoon aan de onderzijde van de bevestiguingsplaats vastkitten (tegen verdraaien en inwatering). Ik heb hiermee gordels in mijn 504 cabriolet achterin gemonteerd.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77
Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Maar dan nog zijn stoelverhogers wel fijn, vooral omdat je ze voor en achter apart kunt verstellen….
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 3717
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Volgens mij heb ik nog een set liggen. Moet ik even zoeken.