2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
weer een C6
JCT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011

- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Gepost: 21 augustus 2013 09:13 PM
  [ # 16 ]

We zijn 6 maanden en slechts 4.000 km verder. Weinig km’s, deels omdat het een ‘bij-auto’ is, deels omdat…
Vooropgesteld dat het een heerlijke auto is. Zoals ego- fetisjist Camille Oostwegel op YouTube zegt ‘een Franse capsule’ waardoor je je ook ook in Nederland rijdend waant in Frankrijk. Een paar setbacks zijn er echter ook wel te melden.

Vanaf het begin weigerde de lv deur af en toe te openen. Later ook het lv raam, met het gevolg dat ook de deur niet meer sluit (raam moet iets ‘inzakken’ bij sluiten deur). Twee garantiereparaties bij een niet nader te benoemen grote dealer ten spijt is dit niet opgelost. Dankzij Gert de Jong’s C6 centre is het euvel na vijf maanden gevonden: massacontact in multistekker tussen deur en spatbord niet helemaal goed. Het euvel koos twee keer een dag vóór buitenlandse reis om op te treden, dus zo blijven de km’s beperkt… Geen medelijden nodig, er stond nog een Zuidduitse auto in reserve.

De al in deze draad genoemde voorwielophanging is ook niet vlekkeloos. Een fuseebus lv en de gehele fusee rv. zijn na 100k km aan vervanging toe. De verkopende garage ontdekt nu ook de bijzonderheden van de C6: fuseebus is bij veel auto’s van rubber en mag dus wat speling vertonen, maar die van de C6 zijn kunststof en moeten dus strak zitten. Ook nog de twee voorste veercilinders lek. Pas te zien als je weet waar te kijken.

Voor de volledigheid: loopwerk navigatie cd-speler is versleten (navigatie cd moet er regelmatig even uit voordat hij gelezen wordt). Gecupte banden laat ik maar even buiten beschouwing omdat het een vrij algemeen ‘auto’s met brede banden’-probleem is dat een eigen draad op dit forum verdient (of al heeft?).

Dit alles binnen de garantie dus geen kosten, en dus ook maar niet te veel zeuren. Moraal van het verhaal: koop een C6 maar beding garantie en rij voor afloop daarvan even langs bij C6-expert (wat mij betreft: Willem Roest van het C6 centre in Aalsmeer) voor een degelijke diagnose.
Op hoop van zegen rij ik vrolijk en zeer comfortabel verder.

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 24 augustus 2013 02:16 AM
  [ # 17 ]

Uitstekend advies. Reparaties aan een C6 hebben soms Bayernse prijzen.
Veel zweefplezier!

gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 13 september 2014 01:16 PM
  [ # 18 ]
JW schreef:

- af en toe bij wegrijden met stuur naar rechts gedraaid hoor ik een lichte ‘klonk’, iemand een idee wat dat kan zijn?

Da’s een gekend probleem bij de C6.
Waarschijnlijk een onderste fuseekogel, zie InfoRapid B3CW08Q0 Geluid van de voortrein bij het verdraaien van het stuurwiel C6 tot DAM 10983CJ. Tijdens het rijden met lage snelheid of bij het inparkeren

Het kan ook de bovenste fuseekogel zijn, die moet dan opnieuw vastgezet worden.
Zie IR B3CW0JQ0 C6 TOT DAM 11692CJ Geluiden - Klapperend geluid van de voortrein gelokaliseerd. Bij parkeermanoeuvres

Groet,
JW

Tijdens de laatste APK de opmerking: RV onderste fuseekogel speling. Is dat een dure reparatie of valt dat mee?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
JCT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011

- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Gepost: 03 februari 2015 11:06 PM
  [ # 19 ]

Inmiddels zijn twee jaar verstreken na aanschaf en ben ik over de 110.000 km.
Deze keer de auto naar Oldenhage gebracht (vanwege de zeer positieve beoordeling her en der) voor een grote beurt, APK, twee banden en een ABS-sensor. Dat laatste wordt een persoonlijke frustratie: dit is mijn tweede C6 en de vierde keer dat ik dat onderdeel laat vervangen. Ik hoop dat deze kwelgeest vanaf nu even verstek laat gaan. Johan Oldenhage stelde onmiddellijk vast dat ook de twee nokkenasverstelventielen eerste lekkageverschijnselen vertoonden, dus die zijn ook vervangen.
Ik kan niet anders dan zeer tevreden zijn over de service van Oldenhage. Prettige communicatie, heldere offerte vooraf. Die was niet laag, maar de C6 is niet voor niets een ‘haut de gamme’. De prijs van de offerte was gelukkig ook de prijs van de rekening. Kennis van de C6 is duidelijk aanwezig en dat geeft een vertrouwd gevoel. Onnozel euvel om rekening mee te houden: verstopping onder de achterspoiler en daardoor beginnende waterlekkage in de kofferruimte. Schoongemaakt en opgelost. Dit kan de C6 rijder zelf ook, dus ik zal nu af en toe de spoiler liften.
En ik kan naar ik hoop weer twee jaar/30.000km vooruit. Vive la C6 !

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2015 11:07 AM
  [ # 20 ]

Laat je de auto nooit wassen, waarbij je de spoiler omhoog zet door na het kontakt afzetten even de ruitenwisser aan te zetten !

Profiel  
 
JCT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011

- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Gepost: 04 februari 2015 11:15 AM
  [ # 21 ]

Tot nu toe had ik dat trucje nog niet toegepast, vanaf nu zal ik van tijd tot tijd de spoiler liften om daaronder schoon te maken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook