35 van de 35
« Eerste  < Vorige 33 34 35
   
Allochteun’s BX 1.9 TRD 1985, Start niet/nauwelijks.
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 07 februari 2015 06:37 PM
  [ # 511 ]

Kleppen al gecontroleerd? Waarschijnlijk staat er een klep te nauw.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 februari 2015 06:52 PM
  [ # 512 ]

Ik sluit me bij waterman aan. Vooral vanwege de combinatie van de 2 euvels.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 februari 2015 04:53 PM
  [ # 513 ]

Mwah, het zou me niet verbazen als ‘t een combinatie is van startmotor moe, accu dood en vulhalsklep dicht. Niet meteen van ‘t ergste uitgaan Wink

Rook is ws. onverbrande diesel (en condens) van alle startpogingen.

Edit: ‘t is trouwens niet voor ‘t eerst, niet teruggelezen of je het toen nog gevonden/opgelost hebt: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1561083/

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 februari 2015 05:25 PM
  [ # 514 ]

We zullen zien. Als ie bij +10 graden weer wil aanslaan weet ik genoeg Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 februari 2015 06:17 PM
  [ # 515 ]

Met ‘t gegeven dat het al eerder speelde is het compressieverhaal idd nog wat plausibeler geworden, maar check voor de grap ook ‘s of er wel het juiste type (diesel-) startmotor op zit. Zou me niet verbazen als die rare Fransen bijv. een 0.9kW (benzine-) startmotor gemonteerd hebben i.p.v. een 1.7kW dieselstartmotor. Als je ‘m de afgelopen jaren zelf nog niet vervangen hebt tenminste.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 09 februari 2015 12:33 AM
  [ # 516 ]

Ik heb tonnen met die 1.9 diesel gereden en het enigste waarom ie niet starte waren kapotte gloeibougies. Ook eruit gehaald en getest ok erin niet goed. 4 nieuwe Bosch gloeibougies erin (geen Beru die gaan snel kapot)en starten als een tierelier.

Oudere gloeibougies gloeien ook trager op, tenminste dat idee had ik wel.

Wat je evt ook kan kontroleren is of er geen water in je dieselfilter zit of uberhaubt je dieselfilter vervangen als je dat nog niet gedaan hebt.

Als ie traag start kan je evt je koppelingspedaal intrappen, dan hoeft ie niet jouw bak rond te draaien scheelt een beetje weestand.

En je accu met een weerstandsmeter testen, bij min5 ben je ongeveer de 1/3 van je vermogen kwijt.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Durksz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 08-01-2011

Gepost: 09 februari 2015 10:54 AM
  [ # 517 ]

draai er es een paar nieuwe gloeibougies in, dat lost het hoogstwaarshijnlijk op. Heb het zelfde probleem gehad met mn bx. die wilde vrijwel niet starten, en de gloeibougies deden het wel als ik ze op de accu aansloot… een setje nieuwe gloeipluggen en het probleem is opgelost.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 09 februari 2015 12:35 PM
  [ # 518 ]

Hallo allen,

Gisteren niet online geweest, dus ik zal eerst proberen de afgelopen posts te beantwoorden.

-Kleppen gecontroleerd: Nee.
-Gloeibougies: Ze gloeien vrijwel meteen op. Vervangen kan altijd, en zal ongetwijfeld enige verbetering geven, maar of dat de volledige oplossing gaat zijn.
-Startmotor: De Franse zit er nog op, ik zal eens kijken vanavond of dat de goede is.
-Dieselfilter: Zit er nog niet zo lang in.

Toen ik de wagen kocht was het starten inderdaad ook wat lastiger (winter 2011-2012).
Toendertijd gebruikte ik de auto nog niet (had nog een tweede BX destijds). We hebben toen wel het een en ander gecontroleerd, maar niks vervangen. Toen ik na de kou weer eens trek had om er aan te beginnen, was starten ineens geen enkel probleem meer.

Afgelopen winter geen problemen gehad, maar volgens mij heeft het de hele winter niet gevroren afgelopen jaar.

Vanochtend eens geprobeerd of ze mee wilde naar het werk.
Vanmorgen rond een uur of 8, graadje of 4 in de plus:
Gloeien, starten, en lopen in de 2e slag.

Het kan natuurlijk ook gewoon een combinatie zijn van meerdere zwakke onderdelen.
Ik was zaterdag nog even bij de garage binnen gelopen (geen specialist, gewoon even willekeurig om de hoek, aangezien ik geen idee had hoeveel werk compressiemetingen zijn) en die gaven aan dat het toch wel een paar uur werk zou zijn om te meten. Met bijbehorende uurtarieven uiteraard.

Ik zal er ook eens goed over na gaan denken wat ik nu eigenlijk wil met de BX. Maak tegenwoordig nog maar weinig kilometers, en dan ligt de Diesel toch wat zwaar op de maag.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 09 februari 2015 12:55 PM
  [ # 519 ]

Goh ik lees het nu pas. Ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde. Ook ik heb bijna de BX in de vrieskou moeten laten staan. Ook ik kreeg hem haast niet aan met startkabels en het vonkte beneden bij de startmotor gulp. Ik heb uiteindelijk de plus-kabel helemaal vervangen, met die van een Berlingo. Die zat constructief een stuk beter in elkaar dan die van mijn BX. Alle contactpunten opgeschuurd en schoongemaakt, goed de accupolen opgeschuurd. Het maakt niet veel verschil maar met de kou wel het verschil tussen starten of niet. Ik kon nu tenminste goed doorstarten in de kou, want dat was zelfs met startkabels een probleem.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 februari 2015 04:26 PM
  [ # 520 ]

Wat FRVisser zegt. Loop eerst het hele spanningsgebied voor het starten eens langs en maak alles goed schoon, schuur contacten op en zet alles (ook de accupolen) in een lik vaseline. Kost niks en kan echt een wereld van verschil maken.

Zodra het kouder wordt onderscheiden de goede elektrische installaties bij diesels zich duidelijk van de slecht(e) (onderhouden).

Profiel  
 
 
35 van de 35
« Eerste  < Vorige 33 34 35
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook