Knippermodule CP
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 19 augustus 2004 03:00 PM

Hallo,

ik heb een tijdje geleden met succes centrale portiervergrendeling ingebouwd in mijn ZX Break (1998). Nu heb ik er ook een knipperlichtmodule bijgekocht. Weet iemand waar ik die op kan aansluiten en hoe? Ik hoorde dat dit wellicht op de alarmlichten moest?

Tjarco

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 19 augustus 2004 05:00 PM
  [ # 1 ]

ik kan je helaas geen antwoord geven op je knipperlichten vraag, sorry.

Wil wel graag weten hoe je die cv hebt ingebouwd. Zat er in eerste instantie helemaal geen cv in je auto ? alles uit een sloop bak gehaald ?

Profiel  
 
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 19 augustus 2004 07:40 PM
  [ # 2 ]
gompy58 schreef:

ik kan je helaas geen antwoord geven op je knipperlichten vraag, sorry.

Wil wel graag weten hoe je die cv hebt ingebouwd. Zat er in eerste instantie helemaal geen cv in je auto ? alles uit een sloop bak gehaald ?

Ik heb bij Conrad zo’n universeel setje gekocht. Dat bestond uit 4 motortjes incl bedrading. Er zat dus helemaal geen cv in de auto.
Het inbouwen was eigenlijk redelijk simpel. We zijn er met zijn tweeen zo’n 6 uur mee bezig geweest.

Je moet alle deurbekleding losmaken, de motortjes bevestigen en aansluiten op het palletje van het slot. Alle draden even netjes wegwerken tussen de rubbers en aftapen en je ziet er niks meer van. Ik ben er zeer tevreden over.
Alleen moet je er goed op letten dat je de motortjes precies in ‘rust’ stand bevestigd, bij mij zat er iets verschil dus op een gegeven moment wilde de deuren niet meer dicht. De motortjes van de voordeuren waren te strak afgesteld, waardoor de computer dacht de deur openstond en dus alle deuren maar open zette. Door de draden door te knippen vanaf de sensor van de motortjes (voor open en dicht) was dit opgelost. Ik kan nu niet meer alle deuren openen met de sleutel, maar alleen de linker of rechtervoordeur gaat open, maar dit vind ik niet erg. (Wel veilig voor carjacking…)

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 augustus 2004 01:29 AM
  [ # 3 ]

Ik kan nu niet meer alle deuren openen met de sleutel, maar alleen de linker of rechtervoordeur gaat open, maar dit vind ik niet erg. (Wel veilig voor carjacking…)

Even een geruststellende gedachte, volgens een bericht in de krant vorig jaar worden Citroen en Hyundai het minst gestolen. Wink

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 20 augustus 2004 01:36 AM
  [ # 4 ]

Stomme vraag mischien, maar zo’n centrale deurvergrendeling bouw je toch juist in je auto om alle deuren tegelijk van slot te halen…..

Ik heb overigens af fabriek centrale deurvergrendeling met afstandbediening en bij mij gaan geen knipperlichten knipperen als ik de auto van slot haal.
Lijkt me dus dat er geen standaard optie voor is, dus als je het echt wil moet je denk ik direct naar het knipperlicht-relais gaan schakelen.

Profiel  
 
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 20 augustus 2004 11:11 AM
  [ # 5 ]
theiz schreef:

Stomme vraag mischien, maar zo’n centrale deurvergrendeling bouw je toch juist in je auto om alle deuren tegelijk van slot te halen…..

Ik heb overigens af fabriek centrale deurvergrendeling met afstandbediening en bij mij gaan geen knipperlichten knipperen als ik de auto van slot haal.
Lijkt me dus dat er geen standaard optie voor is, dus als je het echt wil moet je denk ik direct naar het knipperlicht-relais gaan schakelen.

Ja klopt, met de afstandbediening gaan alle deuren van het slot, maar met de sleutel alleen de deur die je op dat moment opent.

Enig idee waar de knipperlicht-relais zit? Zit hij gewoon achter het knopje van de alarmlichten? Ik had dat knopje er al afgehaald, maar toen kwam ik niet echt verder (lees: ik durfde niet iets los te maken…)

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 20 augustus 2004 08:46 PM
  [ # 6 ]

Vast ergens hiertussen:

(En bedankt voor het lenen van de foto!)

Zijn jullie die knipperautomaat niet tegen gekomen 1.4 of gompie?
Zal wel achter je klokken zitten denk ik ja…. Zeker ook als ik op het electrisch schema kijk: Hier op is het de eerste vertakking na de bedrading van de aanjager….
Zou er dan geen makkelijkere manier zijn om aan te sluiten? Direct een aftakking maken aan de schakelaar van je alarmlicht?
De zekering is helaas gecombineerd met de ventilatie, achterruitverwarming en raambediening, anders had je die draadboom kunnen modificeren….

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 augustus 2004 10:18 PM
  [ # 7 ]

De ZX1.8i Furio van Alexandra is niet voorzien van CV, ik ben 3 stekkers tegengekomen die niet in gebruik waren. 2 rode 2-polige stekkers, eentje bungelt ergens links bij het zekeringen kastje en eentje zit vast aan de stuurkolom. Deze zijn het vast en zeker niet denk ik.

De derde zit bij de dradenbundel rechts van de stuurkolom, dat is een vierkante connector, net zo eentje waarop het relais/knop van de alarm-lichten, mistlichten en achterruit verwaring zit.

Als je de plaat onder het stuur weghaalt om toegang te krijgen tot de zekeringen, dan moet je rechts van de stuurkolom deze vierkante witte connector zien. Met een multimeter kun je dan meten of er spanning op staat en of deze eventueel wisselt als je de knipperlichten aanzet.
Deze connector zit inderdaad in de buurt van de vertakking naar de aanjager, maar dat is moeilijk te zien zonder het dashbord uit te bouwen.

Profiel  
 
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 24 augustus 2004 04:00 PM
  [ # 8 ]
ZX1.4i schreef:

Ik kan nu niet meer alle deuren openen met de sleutel, maar alleen de linker of rechtervoordeur gaat open, maar dit vind ik niet erg. (Wel veilig voor carjacking…)

Even een geruststellende gedachte, volgens een bericht in de krant vorig jaar worden citroën en Hyundai het minst gestolen. Wink

Je weet maar nooit of je een op de vlucht geslagen bankovervaller tegen komt…

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 augustus 2004 01:51 AM
  [ # 9 ]

In de Conrad catalogus staat een knipper-module welke de knipperlichten laat oplichten bij het openen en sluiten met de AB.
Er staat bij dat het eenvoudig aan te sluiten is (binnen enkele minuten?) en dat het werkt op iedere CV en AB.

Kost € 31,95
Best.nr. 85 32 05-44

Profiel  
 
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 25 augustus 2004 12:30 PM
  [ # 10 ]
ZX1.4i schreef:

In de Conrad catalogus staat een knipper-module welke de knipperlichten laat oplichten bij het openen en sluiten met de AB.
Er staat bij dat het eenvoudig aan te sluiten is (binnen enkele minuten?) en dat het werkt op iedere CV en AB.

Kost € 31,95
Best.nr. 85 32 05-44

Ja die heb ik ook!  Very Happy
Hij is eenvoudig op de contrale portiervergrendeling-module aan te sluiten (met een stekkertje) en je moet hem solderen op 2 draden die naar de deuren lopen. Maar dan ook nog op de knipperlichten….en dat vind ik wat lastiger…

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 augustus 2004 11:26 PM
  [ # 11 ]

Maar dan ook nog op de knipperlichten….en dat vind ik wat lastiger…

Hmm? Dat moet toch ook wel te doen zijn? je moet wel in die draad die naar de knop voor de (alarmlichten) knipperlichten toegaat gaan knippen om hem af te takken. Ik denk dat de vraagbaak hier wel uitkomst in biedt, die is wat duidelijker wat kleurcodering betreft in de elektrieke schema’s.

Op het schema op blz. 169 in de rechterbovenhoek (C30) vind je de alarmknipperlicht-automaat, zo te zien heb je de volgende draden die erachter zitten nodig:
6 De groene draad (richting-aanwijzers Rechts voor en achter)
64 Groene draad met rode eindmarkering (richting-aanwijzers Links voor en achter)
59 Grijze draad met met blauwe eindmarkering (+12V)
Bovenaan blz. 174 vind je uitleg over de kleurcodering en de nummers.

Het beste is uiteraard om het even te testen door de draadjes in die connector te steken en te meten.

Profiel  
 
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 26 augustus 2004 07:59 PM
  [ # 12 ]

Bedankt voor de info.
zo even naar de bieb om een vraagbaakje te lenen en eens even kijken…
ik laat wel weten of het gelukt is.

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2004 08:01 PM
  [ # 13 ]

Stuur anders maar een PBtje of email, dan kan ik die pagina’s inscannen en naar je mailen.

Profiel  
 
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 30 augustus 2004 02:15 PM
  [ # 14 ]
ZX1.4i schreef:

Stuur anders maar een PBtje of email, dan kan ik die pagina’s inscannen en naar je mailen.

bedankt, mijn mailbox zat gelijk vol maar goed.
ik zal eens proberen of ik er wat mee kan. Ik ben niet zo technisch… Surprisedops:

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook