Electrische bedrading en stekkers
es35051
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 05-05-2005

Gepost: 05 mei 2005 03:43 PM

Sedert enige tijd doet mijn Evasion Benzine raar. Soms start hij niet goed. Soms vertraagt hij tijdens het rijden , bv van 120 km/uur naar 90 km/uur en dit bij plankgas. Soms valt hij stil aan rode lichten of zelfs bij het licht afremmen in bochten. Ook de km-teller valt soms uit. Ik heb dit nu laten nazien. Eerst dacht men dat de stappenmotor defect was, maar dat bleek niet zo. Uiteindelijk heeft men de bedrading en de verbindingsstekkers moeten vervangen van verschillende onderdelen. Deze bleken allemaal gecorrodeerd te zijn. Dit zou door vocht komen. Men dacht misschien dat ik met de auto tot over de assen door water was gereden of dat mijn wagen langdurig in een vochtige ruimte had gestaan. Maar dat is niet zo. Dit grapje heeft me wel meer dan 500 EUR gekost. Wagen is slechts 4 jaar oud. Kent iemand dit probleem? Mij leek het alsof men bij Citroën dit regelmatig voor heeft maar dat niet zomaar toegeeft.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 mei 2005 03:52 PM
  [ # 1 ]

lijkt erop dat je genaaid bent door de constructeurs van de auto industrie…

deze bouwen expres onderdelen die de geest geven na ruwweg 4 jaar of 200,000 + km..

dit vanwege de lage verkoopprijs van de auto an zich…(lees laag winstmarge)

door onderdelen verkoop halen ze dus hun winst.

dezelvde truuk vind je in de printermarkt.

printer zelf kost nagenoeg een drol.. de inktpatronen kosten een vermogen…

Volkswagen onderdeel voorbeeld.
Koplampunit. de instelmechaniek voor de koplampafstelling is dusdanig geconstrueerd, dat hij na ongeveer 4 a 5 jaar kapot gaat.
het mechaniekje kost 1 euro… maar is niet los te verkrijgen.
daardoor ben je dus verplicht om een complete unit te kopen a raison van 250 euro…


jou kabelboompje en die flutstekkers is dus ook zo’n onderdeel.

greets van wupke:die al vraagtekens had bij de telefoontouwtjes in de XM in 98. Wink

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 mei 2005 04:22 PM
  [ # 2 ]

Klinkt als franse afwerking, de franse slag weet je wel? Wink

Maarja, bij een evasion van 4 jaar oud?

Je zou kunnen kijken of de rest van de auto ook vocht’schade’ heeft en dan vervolgens ermee naar Citroën gaan, dit is dus blijkbaar een niet deugdelijk product want je mag er wel vanuit gaan dat zoiets niet binnen 4 jaar stuk mag gaan.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 mei 2005 04:28 PM
  [ # 3 ]
Simpele Ziel schreef:

Klinkt als franse afwerking, de franse slag weet je wel? Wink

Maarja, bij een evasion van 4 jaar oud?

Je zou kunnen kijken of de rest van de auto ook vocht’schade’ heeft en dan vervolgens ermee naar Citroën gaan, dit is dus blijkbaar een niet deugdelijk product want je mag er wel vanuit gaan dat zoiets niet binnen 4 jaar stuk mag gaan.

je moet nog maar eens goed mn stukje txt lezen…

staat duidelijk met praktijkvoorbeelden in dat auto’s NA 4 jaar mankementen gaan vertonen…vanwege ingebouwde constructie stunts.

om dan de winst binnen te gaan harken dus.

greets van wupke:die ook van mercedes enkele van die grapjes kent.
alleen die kosten iets meer. Wink

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 mei 2005 04:34 PM
  [ # 4 ]

ja maar ook 4 jaar is het niet normaal dat zoiets voorkomt en sta jij dus in je recht….een gevaarlijk spelletje van de constructeurs dus want als jij je geld daarvan terug wilt halen sta je in je recht en het enige wat ze er dan nog aan overhouden is een slechte naam.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
es35051
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 05-05-2005

Gepost: 15 februari 2006 01:57 AM
  [ # 5 ]

Uiteindelijk heeft men de hele kabelbundel vervangen en heeft alles bij elkaar 1500 EUR gekost. Heb mijn wagen bovendien vijf weken moeten missen. Heb wel al die tijd een gratis vervangwagen gekregen (Picasso). Men heeft er iemand van Citroën bijgehaald maar die wilden niets tussenkomen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook