Is deze bekend?
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 04 maart 2015 01:35 PM

Beste Leden,

Ik wil weer terug naar mijn oude liefde de XM. Ik rij nu een Alfa 159 diesel. Ik rij te weinig kilometers dus wil weer Benzine rijden. Mijn oog was gevallen op een C5 1.6 maar alle problemen met de motor de koop afgeblazen een C5 serie 1 of 2 wil ik niet (te veel ellende mee gehad) dus misschien een oude XM.

Ik kan hem zakelijk rijden heb dan 35% bijtelling. Wil dan wel full options!

Nu heb ik deze gevonden http://ww3.autoscout24.nl/classified/265459747?fromRecommendation=true

Kennen jullie deze auto import lijkt me? Kennen jullie hem?

Verder nog tips qua problemen, heb, ooit een serie 2 2.0 16V gehad (basis versie)

Profiel  
 
citropl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 16-01-2008

Gepost: 04 maart 2015 02:23 PM
  [ # 1 ]

Hallo,

Voor een XM fase 2 heb je aan garage enting een prima garage. Ze hebben hart voor hun vak en werken met passie. Hun kennis van met name de XM is groot. Plus een groot voordeel is dat ze het netwerk hebben om aan onderdelen te komen.Ik heb zelf een aantal XM’s in mijn bezit gehad (fase2) en daarmee nooit echte grote problemen gehad. Het zijn wel auto’s die om tijdig onderhoud vragen en soms de nodige investeringen vragen. Maar je krijgt er ook veel voor terug.
Ik heb nu nog een XM v6 exclusieve uit 1998 waarin ik mij alleen in de zomer mee verplaats. Deze auto heb ik samen met Frans van Dijke van Garage Enting opgeknapt en ze doet het nu prima.
De auto zelf ken ik niet maar bij serieuze belangstelling zal ik zeker gaan kijken. Let op of de distributieriem,spanrollen en waterpomp tijdig vervangen zijn. Plus de uitlaat. Want dat zijn bij een V6 kostbare zaken.
Succes bij de keuze

Ax (1991),Xantia 2.0 sx (1993),Xantia break turbo ct (1997),2 maal zx (1997 en 1998),XM turbo diesel (1999) en als opknapper een BX GTI uit 1992

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 04 maart 2015 11:28 PM
  [ # 2 ]

Die Enting geeft XM-rijders het gevoel dat we in een mooie dure exclusieve auto rijden of kunnen kopen. Houden zo.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 05 maart 2015 12:06 AM
  [ # 3 ]

Stoelverwarming wijst op Duitse import, zelf mijn huidige XM bij Enting gekocht, goede service en mensen die weten waar ze het over hebben, jammer dat ze zo ver weg wonen Wink

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 05 maart 2015 02:41 PM
  [ # 4 ]

Ik heb haar gekocht is idd Duitse Import! Kan weer lid worden van de XM club!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 05 maart 2015 02:52 PM
  [ # 5 ]

Mooie XM !! gefeliciteerd ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 06 maart 2015 06:03 PM
  [ # 6 ]

Is wel mooi, Vooral dat er alle denkbare opties op zitten.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 07 maart 2015 02:11 PM
  [ # 7 ]

Duitse import betekent doorgaans ook dat er veel met hoge snelheden mee werd gereden.
Ik weet niet uit ervaring hoe goed een V6-24 daar tegen bestand is. Wel dat een V6 ZPJ daar niet tegen kan.
Een garantieafspraak over lekke koppakkingen kan misschien verstandig zijn.

Wel een hoop geld voor een 15 jr + oude auto.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citropl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 16-01-2008

Gepost: 07 maart 2015 03:25 PM
  [ # 8 ]

Het lek raken van een koppakking is een langdurig proces. Dat gaat niet van ene op de andere dag.De V6 motoren die vanaf 1996 die in de XM hangen zijn betrouwbare machines die hoge snelheden aan kunnen. Maar goed je moet nooit vergeten dat een XM uit jaren al een youngtimer is.Met dit soort auto’s kan van alles gebeuren.
De Xm’s bij Enting lijken duur maar ze zijn wel goed. Mijn XM v6 uit 1998 heb ik voor weinig geld gekocht maar aan het einde van het opknap proces was ik uiteindelijk meer kwijt dan deze XM kostte. Voordeel is wel dat je de auto goed hebt leren kennen.
Groet
CITROPL

Ax (1991),Xantia 2.0 sx (1993),Xantia break turbo ct (1997),2 maal zx (1997 en 1998),XM turbo diesel (1999) en als opknapper een BX GTI uit 1992

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 07 maart 2015 07:24 PM
  [ # 9 ]

De ES9J4 die in deze versie ligt is volgens mij bijna onverslijtbaar (mits je tijdig de distributieriem doet) eigenlijk nog nooit gehoord dat er een koppakking uit gevlogen was. De grootste problemen waar ik met dit type tegenaan gelopen ben zijn een kapotte thermostaat (kosten < 20 euro maar wel 5 uur sleutelen om het ding er in te krijgen) en het niet meer te krijgen zijn van koelwaterslangen. De automaatbak 4HP20 is wel een zorgenkindje, die gaat (afhankelijk van hoe hij mishandeld is) maar een 275.000 mee.

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 08 maart 2015 09:58 AM
  [ # 10 ]

Auto is idd aan de prijs, maar vergeet niet ik koop hem zakelijk dus de fiscus betaald mee. En alle waar naar zijn geld, ik kan niet sleutelen en wil een goede auto. Ze heeft 140.000 gelopen dat is volgens mij erg weinig, distributieriem is bij 100.000 vervangen en kan nog 60.000 mee. Ik hoop voorlopig geen kosten te hebben.

Ze is van mei 2000 echt 1 van de laatste.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 08 maart 2015 10:04 AM
  [ # 11 ]

Check inderdaad of de automaatolie al eens ververst is. Daar gaat overigens speciale olie in! Zeker geen normale atf gebruiken. Misschien eens informeren bij Oldenhage in Nieuw Vennep om de bak te spoelen. Houd verder roest goed in de gaten. Juist de latere bouwjaren hebben hier last van. Maak bijvoorbeeld een keer schoon achter de plastic wielkuipen!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 08 maart 2015 10:06 AM
  [ # 12 ]

Tsja, die hoop kennen we allemaal. Er is een enorm lange lijst van dingetjes die er zo maar mee ophouden. Een XM laat je zelden staan, maar eist doorlopend aandacht, net als een mooie jonge meid.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 08 maart 2015 11:12 AM
  [ # 13 ]

Het blijft een gok, in 2001 had ik een 2.0 16V nooit problemen mee gehad, daar zaten bijna geen opties op dus kon minder stuk. Ik heb een C5 2.0 exclusive automaat gehad en daar in 2 jaar 6000 euro aan verspijkerd.

Automaat olie is idd vervangen en automaat is gespoeld die mannen van Enting zijn echt super enthousiast en weten volgens mij wat ze doen de auto is in de tectyl gezet, dat roest wist ik niet ik dacht dat XM-en niet roesten omdat ze verzinkt zijn. Auto heeft wel binnen gestaan denk ik ik zie geen groene aanslag bij de ramen. Verder geen deukje te bekennen, vermoed dat ze is overgespoten.

Is wel een mooie auto hoor die kleine datails zoals de leeslampjes achter dat die dubbel zijn, en het rijgedrag. ik kan weer over drempels rijden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook