Totaal aantal Berichten: 15634
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
Ware het niet dat die kleurgecodeerd zijn op dikte, wat ook niet erg praktisch is voor dit doel.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
In een Ds hoort geen krimpkous. Gewoon lekker origineel houden. Wat maken die paar tientjes nou uit? Het is toch hobby?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Krimpkous heb je ook in kleur met dezelfde diktes, ff googlen op heatshrink
http://www.cabletiesandmore.com/heatshrink.php
Komt in ieder geval in de buurt inderdaad!
Alleen die rubber hulsjes, zijn die ook nog ergens te vinden?
Of gewoon gekleurde tape gebruiken met transparante krimpkous overheen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of je geeft net even iets meer uit en je kan nette kabelboompjes maken.
Valt niets tegen in te brengen…
T gaat me meer om dat ik het wel een sport vindt om een alternatief te vinden en ik vind t raar om € 17,50 uit te geven aan een paar plastic buisjes…
Ik heb wel eens gelezen dat voor sommige namaak ds kabelbundels de rubber hulsjes heel snel barsten. en dat was zelfs bij een kabelspecialist. Op zich is er veel voor arjans punt te zeggen, maar ik wil allen maar even kwijt dat dat niet altijd zo is helaas.
H@ns schreef:
Komt in ieder geval in de buurt inderdaad!
Alleen die rubber hulsjes, zijn die ook nog ergens te vinden?
Die rubber hulsjes repareer ik oo altjd met krimpkous, met een paar lagen.
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
rubber hulsjes zijn toch gewoon stukjes rubber slang? En als je niet op originaliteit staat kun je ook stukjes siliconenslang nemen, dat is weliswaar transparant maar werkt nóg beter, enorm rekbaar en veerkrachtig en bestand tegen hitte, olie etc.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die zwarte rubberen isolatorstukjes heb ik gemaakt van vacuümslang welke in de CX zit.
Als dat daar meer als 10 jaar heel blijft bovenop de motor dan zal dat hier ook wel goedkomen
Het zit er heel strak op, maar met een beetje siliconenspray schuif je het er zo overheen.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Arjan Verkade schreef:heinrich schreef:Heb ik al 😀
Top, dat werkt zoveel makkelijker
Wat is dan een goede bijvoorbeeld?
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Alternatief is ‘rektule’ (opschuifhulsjes):
http://www.klemko.nl/producten/rektule-zwart-met-een-oprekbereik-van-1-75-tot-3-5mm/480020
de hulsjes zijn er in verschillende maten en kleuren.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!