Remdruksensor HA-II
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 maart 2015 03:57 PM

Bij het uitlezen met de lexia geeft de VC aan dat de rem is bekrachtigd. Aaangezien ik nog niet eens naar het rempedaal wijs moet het probleem ergens anders gezocht worden.

Na het lezen van diverse lectuur over HA-2 kom ik tot de conclusie dat er een remdruksensor moet zijn ergens onder de accu.(zie ook bijgevoegde afbeelding). Deze verbreekt een contact bij een hogere remdruk dan 35 bar. Het gevolg is dat de vering omschakelt naar stug, als ik dit alles goed begrijp rijd ik continue stug, behalve als ik langzamer rijdt dan 30km/uur. Conclusie:
- het stekkertje zit los of
- het contact is kapot

Ik zou graag antwoord willen hebben op de volgende vragen:
- heeft iemand deze storing als eens gehad?
- zo ja, hoe heb je die opgelost?
- heeft iemand een afbeelding waar deze sensor zich precies bevindt? (het liefst een duidelijke foto)

Bij voorbaat dank voor jullie meedenken.

Afbeelding Bijlagen
Remdrukschakelaar.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 maart 2015 04:20 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij zat deze bij de Xantia met ha2 en es9 v6 tegen het schutbord aan vlakbij het subframe. Of op het subframe vlakbij het schutboard. In zo’n y stukje. Links van de uitlaat. Dus eigenlijk onder het LHM vat. Zou me kunnen voorstellen dat dit bij de Xm ook is. 1 van mijn xms heeft dezelfde melding viel mij pas op. Heb er verder niet naar gezocht nog.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook