Probleem met sleutel/startonderbreking
albert909
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 23-03-2015

Gepost: 23 maart 2015 12:43 PM

Geachte forumleden!
Sinds een paar week heb ik een Xsara 1.9TD uit 1998. Voor een prikkie aangeschaft aangezien de auto kampte met de bekende problemen: aanjager en contactslot. Het contactslot ontbrak, de auto werd gestart d.m.v. schakelaars, de AB en sleutel waren in de leesring stoken en onder het dashboard weggemoffeld.
De aanjager was zo gefixed met twee nieuwe transistoren/diode’s. Ik heb een contactslot gehaald bij de sloop, ik kan de auto weer op contact zetten en starten. De originele contactsleutel met AB zit nog steeds in de leesring. Dit werkte prima
Vanmorgen echter geeft het systeem aan dat er een probleem is met de sleutel, het oranje lampje in het dashboard met daarin een sleutel afgebeeld, blijft branden. De auto wil niet meer aanslaan, de startmotor draait wel rond.
De originele sleutel met AB heb ik uit de leesring gehaald, batterij gecontroleerd (een nette 3 volt) en alles weer teruggeplaatst. Geen resultaat.
Iemand enig idee wat verstandige vervolgstappen zijn?

Wellicht is het een goed idee om de huidige sleutel te laten inlezen zodat ik de AB ook weer kan gebruiken. Bij de dealer ben ik daarvoor 95 euro kwijt. Nu lees ik her en der dat er forumleden zijn die dat ook kunnen. Is er een forumlid die dat kan doen voor mij? Die zal w.s. bij mij thuis moeten komen aangezien ik momenteel niet kan rijden. Ik woon in Coevorden. Iemand die dat kan doen voor mij?

Bij voorbaat dank!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 maart 2015 01:47 PM
  [ # 1 ]

ik zit helaas veel te ver weg voor je. Maar je hebt om dit te kunnen doen wel de speciale code nodig die origineel bij de Xsara op een soort creditcard pasje geleverd werd. De dealer kan die eventueel wel verstrekken (bij wel in ieder geval en dat was ook een 1.9TD uit ‘98). Dan kun je met de Lexia inderdaad de sleutel(s) en ab eventueel ook weer inleren….

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 23 maart 2015 06:43 PM
  [ # 2 ]

Nieuw contactslot (laten) aanpassen aan de oude sleutel misschien en optie?

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
albert909
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 23-03-2015

Gepost: 23 maart 2015 10:49 PM
  [ # 3 ]

Inmiddels rijdt de Xara weer. Vanmiddag geprobeerd te starten en de error melding inzake de sleutel was verdwenen. Raar maar waar..
Toch blijf ik benieuwd naar stappen die ondernomen kan worden voor het geval het euvel weer voorvalt. Ik ga eind volgende maand naar Polen, lijkt me erg lastig als je daar zoiets overkomt…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook