storing p0204, onderbreking injector 4
Eric van Baalen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-03-2015

Gepost: 28 maart 2015 02:58 PM

Geacht forum, ik zoek al weken naar de oorzaak van de storing zoals die wordt aangegeven bij het uitlezen.
Bij koude motor gaat het allemaal goed maar na een paar kilometer gaat hij op 3 cilinders lopen.
Inmiddels is alles al zo’n beetje gedaan; injector vervangen, bobine vervangen, bougies 2x vervangen, injectors omgewisseld ( blijft storing op 4), nokkenassensor vervangen, deel electronica vervangen dat rechts onder de motorkap zit naast de accu, carterontluchting los gehad, compressie gemeten (is goed), flush in de benzine gedaan, wynns in de motorolie gedaan. Ik weet het niet meer. Iemand nog een goed idee?
Het betreft een C5 Berline 2.0L 16 V automaat, bouwjaar 2003 met 180.000 op de teller.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 maart 2015 04:00 PM
  [ # 1 ]

Heb je wel op zn frans geteld? Nrtje 4 is die aan de distributiekant. Kijk hier eens, lijkt een bekend probleem te zijn http://www.amtgarageforum.nl/citroEBn/c3/motor-loopt-op-3-cilinders-31738.html , zie ook dit topic op C5club bij een C5 http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=13215

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Eric van Baalen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-03-2015

Gepost: 28 maart 2015 04:48 PM
  [ # 2 ]

Injector 4 is inderdaad die aan de distributiekant. Die is dan ook vervangen maar dat is het niet. Iemand nog een grandioos idee?

Profiel  
 
JGA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 12-12-2009

- ID/DS DS20
Gepost: 28 maart 2015 07:21 PM
  [ # 3 ]

kabelbreuk bij injector 4?
olielekkage bij bougie 4?

auto’s:

DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break

Profiel  
 
Hansjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 23-11-2013

Gepost: 28 maart 2015 08:00 PM
  [ # 4 ]

Ik denk aan een lelkke kleptuimelaar, Groeten van Hans

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 28 maart 2015 08:36 PM
  [ # 5 ]

Wat kan er lekken aan een kleptuimelaar?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 28 maart 2015 09:59 PM
  [ # 6 ]
Eric van Baalen schreef:

Injector 4 is inderdaad die aan de distributiekant. Die is dan ook vervangen maar dat is het niet.

Fout code P0204 , zie deze link,  is een pdf bestand.

http://www.automotive-werkplaats.nl/techniek/diagnosticeren/item/download/10_c9efd712dc4a17106a9027bfe0641597

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook