2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Xsara 1.6 geeft problemen in opwarmfase: hoog toerental, stottert en valt uit
P@tje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-01-2015

Gepost: 05 februari 2015 07:43 PM
  [ # 16 ]

intussen weer wat werk verricht aan me xsara.
Stappenmotor schoongemaakt, zonder resultaat.
Vandaag gasklephuis gereinigd,, het lijkt erop dat het probleem weg is, maar ik juich nog niet te vroeg.
Het gasklephuis zat behoorlijk wat vuiligheid in, dus sloot niet goed af, wat dus ook al een oorzaak kon zijn voor het probleem.

Voor de rest zou ik zeggen, nu ff afwachten wat het gaat doen.
Wordt vervolgd.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 februari 2015 09:11 PM
  [ # 17 ]

Een goed bericht, mag ook wel eens. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
P@tje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-01-2015

Gepost: 18 februari 2015 09:12 PM
  [ # 18 ]

weer ff update van me xsara.

we hebben inmiddels stappenmotor en nog wat andere onderdelen vervangen, maar probleem is nog steeds niet opgelost.
hij loopt nu wel wat langer op gewone toeren, maar als hij richting de 80 graden gaat, begint het op te lopen, en eenmaal op temperatuur, zakt ie netjes terug naar de normale toeren.
Het vreemde is nu dat als de auto op temperatuur is, dan gaat de fan een paar keer gewoon aan, maar op een gegeven moment wordt de motor te warm en gaat waarschuwingslampje aan en stop lampje branden, dit deed ie voorheen niet.
het staat vast dat het met temperatuur te maken heeft, maar waar zit die fout.
de waterpomp pompt rond, hebben we gecontroleerd.

iemand suggesties?

wordt vervolgd.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 18 februari 2015 09:15 PM
  [ # 19 ]

gekke vraag misschien, maar weet je zeker, dat je koelsysteem goed afgevuld en ontlucht is?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 februari 2015 09:15 PM
  [ # 20 ]

Thermostaat is oke?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
P@tje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-01-2015

Gepost: 19 februari 2015 12:34 PM
  [ # 21 ]

Me koelsysteem is zo als we hebben kunnen nagaan goed ontlucht en er zit voldoende vloeistof in en ik hoor geen geborrel als de kachel aanstaat.
Hetgene ik me nu aan het bedenken ben, is dat me thermostaat niet soepel meer werkt.
Als ik met koude motor weg rijd, en de motor warm aan het worden is, doet de motor bij ongeveer een 75 graden ff moeilijk, loopt toerental op, temperatuur zit dan al tegen de 90 graden, en als ik dan ineens ff vol gas geef, is het weg en zie ik de temperatuur zeer snel omlaag gaan.
Als ik autobaan rijd, en dan heb ik het over een uurtje aan 1 stuk, dan blijft de temperatuur tegen de 90 graden aanhangen, en zakt hij niet en stationeer loopt ie dan ook gewoon rustig, terwijl als ik in de bebouwde kom rijd, dan zit de temperatuur rond de 75 graden, en juist dan het toerental omhoog gooit.

Ik zie het zo, dit probleem is vervelend, maar op deze manier leer ik steeds meer van de auto, is echt een uitdaging om dit opgelost te krijgen, ongeacht het ongemak.

Profiel  
 
KefXsara
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16v Ligne Ambiance
- Xsara 1.4I Berline
- Xsara 1.4 hdi ligne pestige
Gepost: 19 februari 2015 09:37 PM
  [ # 22 ]

Hoi, De MAP sensor?? kan ook dit soort klachten geven.

C4 1.6 16v Ligne Ambiance, Xsara 1.4hdi Prestige 2004, Xsara 1.4i Prestige 2001, Xsara 1.4i Prestige 1999, ZX 1.6i Tonic, BX 1.4, AX 1.1.

Profiel  
 
P@tje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-01-2015

Gepost: 18 maart 2015 07:16 PM
  [ # 23 ]

We zijn inmiddels paar weken verder, waarin ik niet veelmeer had gedaan.
Vandaag weer verder gegaan.
De achterpot was lek, dus die moest ik gaan vervangen, en nu ik toch eenmaal bij de automaterialenzaak was, meteen nog de 2 resterende sensoren mee genomen.
Uiteindelijk na dat ik me uitlaat in orde heb gemaakt, de sensoren vervangen.De sensoren die ik nu nog heb vervangen is die op de radiateur en de sensor bij de thermostaat, deze sensor werd door mij als boosdoener gekenmerkt.
En ja hoor, me xsara loopt nu eindelijk zo als het moet.
Netjes regelmatig stationeer op 900 toeren, en de temperatuur blijft nu mooi onder de 90 graden, de van slaat mooi op tijd aan, dus ik ben voor zo als het er nu naar uit ziet tevreden, alhoewel het wel nog even afwachten is, ik heb er nog niet echt veel mee gereden.
Het geduld wat ik met deze auto heb moeten opbrengen was best groot, ik heb veelal opmerkingen gekregen om de auto weg te doen, maar ikzelf zag het steeds als een uitdaging, en ben er al die tijd van overtuigd geweest dat het niet veel kan zijn, maar wel lastig te vinden is, het is tenslotte een auto uit 1998 met maar 75 000 op de teller en gelukkig nog nergens roest of rot.
Ik houd jullie op de hoogte met de resultaten als ik de auto wat meer gebruikt heb.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 maart 2015 09:13 PM
  [ # 24 ]

De aanhouder wint. very good

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
P@tje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-01-2015

Gepost: 03 april 2015 05:28 PM
  [ # 25 ]

Tot slot hier nog even de resultaten.
Sinds ik de sensor bij de thermostaat heb vervangen, heb ik geen enkele problemen meer gehad.
Ik heb intussen weer heel wat kilometers ermee gereden, zowel korte stukjes, als ook langere afstanden, zowel autobaan als binnendoor.
Hij loopt nu lekker rustig, toerental blijft nu rustig stabiel,zijn verbruik is normaal.
Kortom, het probleem is opgelost.
Er is in die tijd van alles vervangen, maar uiteindelijk heeft het probleem me nog geen 100 euro gekost, bij de garage was ik denk ik toch wel heel wat duurder uit geweest.
Het was ff behoorlijk puzzelen, maar zo als men al zei, de aanhouder wint.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook