Gisteren carb helemaal schoongemaakt, beter passende koperen ringetjes geregeld via garage Jansen in Bennekom (tip van Citrotech) en de zaken weer gemonteerd. dank voor alle tips hierbij! Diverse verende gedeelten rondom in de WD40. Aan de carb kan het niet meer liggen.
Auto gestart en….
Oorspronkelijke probleem niet opgelost Dat was een sputterende motor met vermindede trekkracht) Vraag is dan nog, wat kan het wel zijn. Mogelijk een compressie probleem? Of loopt ie op een cilinder minder? We gaan weer verder zoeken…
Savoir Vivre!
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
iig 1 probleem opgelost, namelijk je acceleratie op benzine.
Zoals al door 1 van de forummers aangegeven, als je op benzine en op gas hetzelfde probleem hebt dan is het logisch om een probleem bij je ontsteking te veronderstellen. Immers bij gas is je carburateur alleen maar een soort doorgeefluik. Dus bougies 1 voor 1 eruit, checken op slijtage, vettigheid en vonk. De kartonnen beschermhulsjes om je bougiehals kunnen door alle vettigheid ook doorslaan, omdraaien kan, vervangen is beter. Bougiekabels nalopen op slijtage en mogelijk doorslaan ( kan je eventueel inspuiten met vochtbeschermer of gewoon nieuwe erop). Verdelerkap checken op barsten en slijtage binnenin (kan ook eventueel ingespoten worden met vochtbeschermer). Contactpunten nalopen op inbranden en afstand. Ingebrand? Condensator vervangen. Laatste aan de beurt is de bobine, die willen nog wel eens de geest geven na al die jaren, meestal merk je dat pas bij een warme motor of als je het contact een hele tijd hebt aan laten staan voordat je de auto start. Nieuwe of gebruikte erin om te checken. Hielp het niet? Volgende diagnostische ronde
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Inderdaad ontsteking als het bij gas en benzine hetzelfde probleem geeft.
Ik gooi hem dr gewoon nog een keer in: Olie in je bougieschacht?
Als hij stationair ook slecht/schuddend loopt kun je tijdens het draaien een voor een je bougiekabels lostrekken en weer terugplaatsen. Als er bij het lostrekken van een van die bougiekabels geen verschil is in loop van de motor doet die niet mee. Draai die bougie eruit en bekijk hele traject van verdeler naar bougie.