2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
ervaringen zijwindschermen CX
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 11:46 AM
  [ # 16 ]

Je kan ook het achterraam open doen, dat geeft over het algemeen al minder herrie dan voor Wink

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 06 mei 2015 12:31 PM
  [ # 17 ]

Ik heb die dingen op de BX zitten. Mooi is anders maar ik ben er dik tevreden mee. Werkt ook perfect om in de stromende regen met de ramen een stukje open te rijden.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 06 mei 2015 12:41 PM
  [ # 18 ]

Die windgeleiders werken inderdaad prima. Zonder is inderdaad mooier en ze zorgen zelf ook voor wat extra windgeruis (al valt het echt wel mee). Maar het scheelt aardig in de wind door de haardos. Bijkomend voordeel in mijn geval is dat de windgeleiders de ruit ook wat steviger in de sponning drukt, waardoor ik meteen verlost ben van ongewenst inwateren tijdens zware regen of autowassen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 01:17 PM
  [ # 19 ]

Ik overweeg ook de aanschaf van windgeleiders.

Heb nu een aanzienlijke hoeveelheid windgeruis, doordat de ruitrubbers stuk zijn in de haakse hoek.

Mijn stappenplan is als volgt:
. vervangen ruitrubbers rondom (materiaal in huis)
Daarna afhankelijk van het verkregen resultaat:
. vervangen deurrubbers
. monteren windgeleiders
. plaatsen extra deurrubbers van CX-basis

Hier http://www.climair.de/shop/index.php/language/de/cat/c10306_CX—4-door—1974-1991.html zijn ze goedkoper dan bij CX-basis, nog leverbaar in 3 kleuren, en voor de achterdeuren in 2 kleuren.
Dit is toch de variant die in de sponning van het ruitrubber valt?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 06 mei 2015 01:20 PM
  [ # 20 ]

Zo te zien wel.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook