44 van de 47
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ CX 25 Prestige Turbo 2
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 mei 2015 12:02 AM
  [ # 646 ]

Mijn cx, alhoewel heel anders qua brandstofvoorziening want carburateur met mechanische pomp, had ook moeite met starten.
Bij mij zoog het ding gewoon geen benzine aan, waarschijnlijk iets te veel lucht ingelopen.

Heb je een doorzichtig brandstof filter? Is die vochtig of droog?
Ik heb met een lang stuk doorzichtige slang de peut maar effe ‘doorgezogen’. Dat hielp.

Ik weet niet onder welke voorwaarde de electrische pomp moet gaan draaien, maar je kan wellicht een lampje aansluiten ipv de pomp.
Dan zie je tijdens starten of het lampje brandt (want tijdens starten hoor je die pomp natuurlijk niet).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 mei 2015 12:05 AM
  [ # 647 ]

Helpt die tik niet dan moet je een slaafje regelen en een multimeter. Jij onder de wagen meten of de pomp 12v krijgt terwijl het hulpje de motor start…

Jammer dat je 450 km verderop zit….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 12 mei 2015 12:20 AM
  [ # 648 ]

benzineleiding achteraan op de motor losmaken, bekertje ofzo erronder, even starten, en dan moet er benzine in je bekertje zitten hé, geen benzine is pomp die niet werkt of vervuild filter, maar dat gaat niet van 1 dag op een ander verstopt zijn, dusja, succes Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 mei 2015 12:22 AM
  [ # 649 ]

De pomp, als die defect is, laat zich niet met een tik disciplineren. Ik ga morgen proberen een monteur te vinden die zich erover wil buigen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 mei 2015 12:24 AM
  [ # 650 ]

Ik gok op het injectierelais. Het dikke blauwe. Heb je die reserve? ff inprikken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 mei 2015 12:28 AM
  [ # 651 ]

Daar heb ik twee reserve-exemplaren van. Ik ga de tweede ook proberen; dat is de gok wel waard Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 mei 2015 11:37 PM
  [ # 652 ]

De Prestige mag fijn thuisblijven. Misschien mag-ie vanaf nu wel voor altijd thuisblijven…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2015 11:48 PM
  [ # 653 ]

Ze willen niet he, de krengen. Mijn trax had vanmiddag na de radiateurtransplantatie plots een onwillige startmotor. De trut.

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 13 mei 2015 12:08 AM
  [ # 654 ]
RensKorevaar schreef:

De Prestige mag fijn thuisblijven. Misschien mag-ie vanaf nu wel voor altijd thuisblijven…

Dat is de boosheid die praat, Rens. Grrrr Dat meen je niet echt.
Dit hoort bij een old/young timer.

Als je zelf wil sleutelen zijn er inderdaad twee wegen die je moet checken: de benzine en de vonk.
Zo te lezen komt de benzinepomp niet op gang.
Maar als de benzinepomp correct blijkt te werken, en er zit geen lucht in de leiding of zo, denk dan ook aan vervuilde sproeiers, heb ik ook een keer gehad.
Of: Soms start ie wel als de boordspanning wat hoger is, bijvoorbeeld met een hulpaccu, 1 volt verhoging is al genoeg.
Heb ik ook met schaamrood op de kaken moeten meemaken.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 13 mei 2015 12:12 AM
  [ # 655 ]

De startmotor draait op volle snelheid voor zover ik dat op het gehoor kan beoordelen. In ieder geval voldoende om druk op de remmen en de Diravi op te bouwen. Het zal wel een gemeen kleinigheidje zijn, een stekkerverbinding? Alle zichtbare stekkers heb ik gecontroleerd: niets losliggend, geen corrosie. Er mag volgende week iemand naar kijken die wel zo verstandig geweest is om een vak te leren Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 mei 2015 12:17 AM
  [ # 656 ]

Ach ja,ieder zijn vak.
Maar net zoals jou: ZOU IK ER GOED DE BALEN VAN HEBBEN!
al zul jij dat nooit laten merken,en zeggen ;ach kan gebeuren.

Rens succes met ....alles….voorval.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 13 mei 2015 12:22 AM
  [ # 657 ]

Ja Rens: sterkte ermee! broken

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 13 mei 2015 12:25 AM
  [ # 658 ]

OK, ik ga toch nog even met startkabels spelen Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 13 mei 2015 12:27 AM
  [ # 659 ]

Zet um op

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 13 mei 2015 12:58 AM
  [ # 660 ]

Helaas: dood!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
44 van de 47
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook