1 van de 47
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ CX 25 Prestige Turbo 2
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 december 2010 11:15 PM

Nog een auto erbij was werkelijk niet nodig en toch kriebelde het al lange tijd. Ik heb met een schuin oog naar een paar SM’s en DS’n gekeken, maar mijn droomexemplaren onder deze modellen zijn nog niet langsgekomen. Bij de SM is mijn ontzag voor de complexe techniek ook te groot om er aan te durven beginnen.

Toen er twee weken terug op leboncoin een advertentie verscheen voor een CX 25 Prestige Turbo 2 in ogenschijnlijk goede staat, zei ik tegen mezelf: “Niet bellen! Niet bellen!” Ik heb toch gebeld… Zondag 12 december ben ik hem iets ten zuidoosten van Parijs wezen bekijken: niet perfekt, maar wel heel mooi. Ik zei tegen mezelf: “Niet kopen! Niet kopen!” Ik heb hem toch gekocht…

Het liefst zou ik er nummerplaten CX 1988 (bouwjaar) of CX 1989 (modeljaar) opgeschroefd hebben, maar die waren niet beschikbaar: de auto zal als CX 2500 verder door het leven moeten gaan.

De afspraak was dat ik hem vandaag zou gaan halen, maar de verkoper zowel als ik vond het weer te slecht om er met een CX door te rijden. Nu wil ik aanstaande vrijdag een nieuwe poging wagen; hopelijk werkt het weer dan wel mee. Voor dit weekend was ik van plan geweest om met de TGV naar Parijs te gaan en dan met de CX terug, maar achteraf vind ik dat niet meer zo’n goed idee. De belangrijkste overwegingen zijn de pekel en de onbekende staat van de auto: een proefritje van een paar kilometer zegt niet of de auto klaar is voor 400km door winterweer!

Een andere mogelijkheid is een auto-ambulance te huren, maar omdat ik geen C-rijbewijs heb, moet het met een B-rijbewijs lukken. In Luxemburg is een autoverhuurbedrijf dat dergelijke auto-ambulances verhuurt; hun exemplaar voor het B-rijbewijs is hieronder afgebeeld. De breedte van het laadvlak is 2m en de lengte 4m30. Past hier een Prestige op? Heeft iemand ervaring met het zo transporteren van Prestiges? Is dit aan of af te raden? Bij voorbaat dank voor jullie tips!

Afbeelding Bijlagen
New Picture.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 19 december 2010 11:20 PM
  [ # 1 ]

waarom zet je em niet gewoon op een trailer, dat moet lukken. heb vaak genoeg een cx break en andere auto’s er op gehad en dat is geen probleem.

Profiel  
 
Gepost: 19 december 2010 11:21 PM
  [ # 2 ]

Omdat dat met alleen rijbewijs B bijna niet legaal te verwezenlijken is?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 december 2010 11:25 PM
  [ # 3 ]

Ik zou ook een trailer kunnen huren, maar ik heb zelf geen trekhaak. Bovendien: toen ik mijn Nederlandse rijbewijs “BE” inruilde voor een Luxemburgs vodje, hebben ze me “B” teruggegeven…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 19 december 2010 11:40 PM
  [ # 4 ]

Hoi, ik heb een paar weken een prestige turbo 2 vervoerd met een autoambulance (aanhanger). Deze was 4,07 lang. Neus hing over, trekhaak hing over de achterkant, maar het paste. Met die 4,30 van die oprijwagen moet het wel lukken denk ik.
grt

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 december 2010 11:40 PM
  [ # 5 ]
RensKorevaar schreef:

Toen er twee weken terug op leboncoin een advertentie verscheen voor een CX 25 Prestige Turbo 2 in ogenschijnlijk goede staat, zei ik tegen mezelf: “Niet bellen! Niet bellen!” Ik heb toch gebeld… Zondag 12 december ben ik hem iets ten zuidoosten van Parijs wezen bekijken: niet perfekt, maar wel heel mooi. Ik zei tegen mezelf: “Niet kopen! Niet kopen!” Ik heb hem toch gekocht…

Laughing Ja zo gaat dat… Goed gedaan Rens, gefeliciteerd!

Ik ben zelf mijn XM gaan halen in Belgie met zo’n oprijwagen. Die paste er moeiteloos op met ruimte over. Een Prestige is natuurlijk nog een stukje langer, maar ik zou zeggen, als de achterwielen er goed op staan is het toch prima? Kan de verhuurder niet zeggen wat er maximaal op past?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 december 2010 11:54 PM
  [ # 6 ]

Juist even opgezocht dat de wielbasis van een Prestige 3m10 is en de totale lengte 4m92: dat zou dus moeten lukken. Omdat de overhang voor groter is dan achter, waarschijnlijk het best achteruit erop?

Het is overigens deze:

Afbeelding Bijlagen
CX 25 Prestige 1988.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 20 december 2010 12:19 AM
  [ # 7 ]

Let even op het neuswiel van de aanhanger in opgeheven toestand! Je zal niet de eerste zijn die een CX op die manier beschadigd (bij het oprijden gaat het goed, maar dan zakt ze vervolgens in en….........)

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 december 2010 12:22 AM
  [ # 8 ]

Ik wil hem weliswaar niet op een aanhangwagen vervoeren, maar desondanks bedankt voor de tip: ik zal oppassen dat er niets op het plateau ligt of staat dat de CX na het inzakken zou kunnen beschadigen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 december 2010 12:43 AM
  [ # 9 ]

Rens,

ik heb ff gerekend voor je de prestige = 4916 lang - 3100 van de wielbasis en - 764 dat het midden van de achterwielen van de achterkant af zitten blijft er over 105 dat het midden van de voorwielen van de neus afzitten. Zou je hem dus achteruit erop zetten dan heb je een lengte van 3,86 meter nodig.

Dus die 4,30 is ruim voldoende.

ps wat een geweldeig land Luxemburg dat je je eigen kenteken kunt uitzoeken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 december 2010 12:47 AM
  [ # 10 ]
RensKorevaar schreef:

Juist even opgezocht dat de wielbasis van een Prestige 3m10 is en de totale lengte 4m92: dat zou dus moeten lukken. Omdat de overhang voor groter is dan achter, waarschijnlijk het best achteruit erop?

Het is overigens deze:

Let je er wel op dat een CX aan de voorkant veel zwaarder is dan achter? Als je die CX achteruit op de oprijwagen zet, heb je veel gewicht achteraan. Dat kan wel eens tricky worden, vooral met gladheid.
Succes!

Citroen!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 december 2010 12:54 AM
  [ # 11 ]

Mark, bedankt voor het rekenen!
DriverD, bedankt voor het commentaar over het gewicht. Ik ga dus toch maar eerst proberen hem er vooruit op te zetten. Mark’s sommetje zou ook dan nog moeten opgaan.

Wat het kenteken betreft: kiezen kan en kost €50 extra. Ik was verbaasd dat CX 1988 en CX 1989 niet beschikbaar waren, want bij de http://www.andre-citroen-club.lu heb ik die nog nooit gezien. Ze staan wellicht ergens in een donkere schuur…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 20 december 2010 01:03 AM
  [ # 12 ]

Een zeer belangrijk punt dat DriverD daar aansnijdt!

Beter vooruit erop zetten dus. Je moet dan de afstand (m)weten van voorwielas tot het puntje van de voorbumper, en daarbij 3.10m optellen. Dan pas weet je of 4.30 voldoende is.

Wel spannend, ben benieuwd hoe hij gaat bevallen straks Rens!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 december 2010 01:07 AM
  [ # 13 ]

Bevallen gaat hij goed! Hemelbekleding vastplakken, velgen coaten, dashboard-klepjes scoren en gas geven! In werkelijkheid zal er nog wel meer te doen zijn, maar dat wil ik nu even niet weten Smile.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 december 2010 01:10 AM
  [ # 14 ]

Volgens serie 1 folders is de afstand van de vooras tot de voorzijde van de auto 1m05. Dat tezamen met de wielbasis van 3m10 levert 4m15 op, wat op een laadvlak van 4m30 past! Mooi zo!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 20 december 2010 01:49 AM
  [ # 15 ]

Toch zal ik dat morgen nog eens nameten bij een Série 2, want die heeft wel dikkere bumpers hè?  Wink
Maar ‘t zal waarschijnlijk nét aan passen.

Plus, informeer ook even expliciet wat het max. laadvermogen van de oprijwagen is, want als ik het goed zie op dat plaatje is dat een MB 416 en die mogen volgens mij maar 1300 kg laden.

Jaja, ik weet het: muggenzifterij, maar als ze je aanhouden kun je ‘m ter plekke afladen!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
1 van de 47
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook