2 van de 47
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Rens’ CX 25 Prestige Turbo 2
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17421

- CX 2400 Super
Gepost: 20 december 2010 01:56 AM
  [ # 16 ]

Liever vantevoren muggen gezift dan onderweg aangehouden… Volgens de site van de verhuurder mag er maar 1.200kg op. Dan toch met de CX door de pekel?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 20 december 2010 09:43 AM
  [ # 17 ]

Pekel is je minst grote probleem hoor!  Wink
En in dat geval: kun je eigenlijk beter niet met de TGV gaan, maar (een handig) iemand of beter: een CX-kenner meenemen met een betrouwbare tweede auto, plus een koffer gereedschap, sleepkabel, startkabels e.d.
En de pekel terzijde: of het avontuur slagingskans heeft, ligt eraan hoe de auto zich nu presenteert en wat er aan recent onderhoud aan gepleegd is. Hoe zijn de waterslangen, laadt de accu goed bij, werkt de kachel, wat is de conditie van de benzineslangen, V-snaren etc. Heeft de huidige eigenaar er de afgelopen tijd überhaupt nog wel behoorlijke stukken mee gereden?  Dat soort zaken.

Ik ken mensen die auto’s van veeeel verder succesvol over de weg hebben opgehaald, waarvan zelfs eentje die in 35 jaar nooit verder was gekomen dan het aanpalende departement Laughing , maar die auto’s bleken dit technisch ook aan te kunnen. Zelf heb ik mijn CX ook zonder enig probleem over de weg opgehaald (met gare koppeling haha). Oké dit was maar 300 km maar toch.

Ik ken echter ook een verhaal van een brandende CX op een parkeerplaats vlakbij Raamsdonksveer met frans kenteken op weg naar het Noorden…  Sad
Niet om je nu bang te maken, maar wel om aan te geven hoe het ook kan lopen.
Geluk speelt ook een rol natuurlijk.

Officieel is het juiste advies: regel een zwaardere oprijwagen.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 20 december 2010 09:52 AM
  [ # 18 ]

shock

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 20 december 2010 10:01 AM
  [ # 19 ]

Kan die MB maar 1200 kg hebben? Wat moet je er dan nog mee tegenwoordig…?? ohh
Ik had voor m’n XM een Iveco waar 2 ton op kon.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 20 december 2010 10:06 AM
  [ # 20 ]

Om maar in hedendaagse Citroën-termen te blijven C1, C2 of C3 transporteren?
Voor C4, C5 en C6 hebben ze een grotere, maar mijn rijbewijs is daarvoor te klein…

Ik ga eerst maar eens van de schok bekomen die La Leo mij toegebracht heeft Wink en misschien vraag ik dan wel een bekende met een groot rijbewijs om met me mee te gaan.

Profiel  

Gepost: 20 december 2010 10:57 AM
  [ # 21 ]

Beter nu een schok dan straks een zeer onaangename verrassing, zoals deze man overkwam (en die hoefde maar een klein stukje): Triest verhaal.

Better safe than sorry, hoewel je ook n’s een gokje moet durven wagen in het leven natuurlijk.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 20 december 2010 11:02 AM
  [ # 22 ]

Gewoon met twee man in een betrouwbare auto er een koffer vol met gereedschap mee en gaan.
Geen rare dingen doen onderweg,gewoon heerlijk cruisen en zo terug naar huis.

Dat de kachel niet zo werken zo jouw een rotzorg zijn,dan maar een dikke jas aan en een kleed over je benen denk!!

Zwaardere oprijwagen is natuurlijk altijd betrouwbaarder maar als je daar even niet over kan beschikken dan maar niet,je moet ook een beetje het avontuur aandurven gaan.

succes

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 20 december 2010 11:04 AM
  [ # 23 ]

Leuke kar Rens. Gefeliciteerd. Waarom niet gewoon de gok wagen ? Met z’n tweeën naar Frankrijk, in grote hoeveelheid alle sapjes meenemen en dan rijden. Als de auto de proefrit heeft overleefd en de oude eigenaar heeft je verteld dat de auto nog wel ‘ns heeft gereden, dan zou ik de gok wel wagen. Ik heb een paar maanden geleden nog een echt hok van ten zuiden van Parijs naar huis gevolgd. Ging allemaal prima. Zie je peebee voor een verplaatstip, die als ik het goed heb gelezen, je zelf wellicht ook al had bedacht.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 20 december 2010 12:04 PM
  [ # 24 ]

Jullie aansporingen tot avontuur kan ik wel waarderen. Zelfs als de CX het onderweg begeeft, zou ik dat ook nog als avontuur zien: zo snel ben ik niet van mijn stuk gebracht. Bovendien, ik ben niet voor niets lid van de Automobile Club Luxembourg en betaal daar voor een Europese dekking én voor een oldtimer-service. Trieste verhalen wil ik natuurlijk wel voorkomen, dus de vloeistofniveaus zouden goed in de gaten gehouden worden.

De pekel vormt weliswaar geen accuut probleem, maar kan op den duur wel tot een ruïne leiden. Daarom denk ik toch óók nog over een oprijwagen na.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 20 december 2010 12:22 PM
  [ # 25 ]

Pekel is na de reis natuurlijk prima af te spoelen. Dat zie ik niet zitten als de reden om af te zien van rijdend verplaatsen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 20 december 2010 01:04 PM
  [ # 26 ]

Ik denk dat het toegestane laadvermogen van die MB te maken heeft met het feit dat je er met B mee mag rijden. Hou er rekening mee dat als het te zwaar wordt je B rijbewijs dus niet voldoende is…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  

Gepost: 20 december 2010 01:15 PM
  [ # 27 ]

Ik vind dat pekelverhaal eigenlijk het zwakste aan de hele overweging, ook op de trailer of oprijwagen zal de CX besproeid worden met pekelwater. Wellicht minder rechtstreeks, maar gespaard zal hij zeker niet blijven.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9365

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 december 2010 01:30 PM
  [ # 28 ]

Let wel op als de auto nog maar pas op jou naam staat,
kan het zijn dat de “wegen wacht” niks doet omdat je nog maar pas eigenaar bent,
Hier in nederland doen ze dat tenminste niet.
Zie topic sil de strant jutter.
veel succes groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 20 december 2010 01:34 PM
  [ # 29 ]

Het lijkt me toch dat een auto op een dicht laadplateau beduidend minder pekel te verwerken krijgt dan wanneer hij zelf door de drab van halfgesmolten sneeuw en pekel moet ploeteren. Wat er dan allemaal in de wielkasten blijft hangen… Maar goed, misschien moet ik mijn zin voor avontuur nog maar iets verder ontwikkelen Smile.

Profiel  

René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9520

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 december 2010 01:47 PM
  [ # 30 ]

Ik heb al een aantal keer een CX Break, dezelfde lengte en wielbasis als een Prestige, op een autoambulance vervoerd, altijd vooruit erop in verband met kogeldruk.
Als ‘ie erop staat, in de laagste stand zetten, weet je tenminste zeker dat ie onderweg nergens op zakt.
En de boel wordt stabieler omdat de auto niet meer veert.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  

2 van de 47
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook