Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nochtans, ik haal ook niets van Leboncoin tot ik geld op mijn rekening heb staan.
Rens, succes!
Ik ben benieuwd naar je avontuur.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klinkt alsof dit wel gaat goedkomen ! leuk !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 17420
- CX 2400 Super
Een avontuur, dat was het!
Het begon al met de treinreis. Natuurlijk weer véél te laat thuis weg, dus ben ik met veel kunst- en vliegwerk over de gladde straten naar het station geraced en nog net bij het snerpen van het fluitje aan boord gesprongen. Aan het Gare du Nord had ik juist die trein te pakken die weliswaar de goede leek, maar het dus niet was. Uiteindelijk was ik pas om 12h00 op de plaats van bestemming in plaats van om 10h15.
De ontvangst was niet minder hartelijk: de hele familie was bijeen om de CX uit te zwaaien. We hebben samen de vloeistofniveaus gecontroleerd, de kofferruimte volgestouwd met onderdelen en de papierwinkel in orde gemaakt. En toen moest ik wel twintig keer beloven voorzichtig te rijden, bij thuiskomst te SMS’en en voortaan goed voor de CX te zorgen. Dat heb ik maar al te graag beloofd!
De eerste kilometers rond Parijs waren echt een feest: wat een fijne motor heeft die auto! Het was zweven met een glimlach en als ik gewild had ook met zweetvoeten, maaar dat wilde ik natuurlijk niet, Mulder . Later werd het pak sneeuw zo dik dat het verkeer steeds langzamer werd. Uiteindelijk heb ik 10 uur gedaan over een reis die bij goede weersomstandigheden in minder dan 4 uur te doen is. De TRX’en hebben zich in de sneeuw zo goed gedragen, dat ik me geen enkel moment winterbanden gewenst heb!
Bij het verlaten van een tankstation zag ik een jong stelletje staan met een bord “Metz” in hun verkleumde handen, dus in de geest van het kerstfeest heb ik hen een riante lift gegeven. Ze hadden mooie en exotische, maar ook erg moeilijke namen, dus laten we hen voor het gemak maar Jozef en Maria noemen. Ik moet bekennen dat ik wel een beetje teleurgesteld was over de geringe belangstelling die Jozef en Maria voor materiële zaken aan de dag legden: er werd geen woord aan de CX besteed. Dat kon ook nauwelijks, want ze hebben bijna het hele traject geslapen, hetgeen ik dan weer als compliment aan het comfort opvat. In Metz aangekomen, bleek er voor henlieden nog plaats vrij te zijn in de herberg, dus ook dat is goed afgelopen.
Foto’s volgen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klinkt als een mooie reis Rens, heel benieuwd naar je plaatjes. Veel plezier!

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Super! Mooi dat alles min of meer gesmeerd/gesneeuwd ging. Veel plezier met deze mooie CX.
Prachtig goed om te lezen dat alles naar winterse omstandigheden uitstekend ging,veel geluk met je nieuwe aanwinst

Totaal aantal Berichten: 9363
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geweldig om te lezen
proficiat en veel zweef plezier.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi verhaal! Ik zou in geen enkele auto liever meeliften dan in een CX Prestige Gefeliciteerd en veel plezier met de CX!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

- CX 2400 Super
Zo, eerst maar eens foto’s van de buitenkant! Eerste pauze om ruitesproeiervloeistof te kopen, kort na het binnenrijden van het sneeuwgebied. Eh, ja… met de nummerplaten van de vorige eigenaar… Natuurlijk wel met zijn instemming.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 2400 Super
En dan de roemruchte uitleesvenstertjes. Alle vier functionerend! En de dekseltjes van de daaronder aangebrachte opbergvakjes zijn ook nog heel! Ze hangen weliswaar scheef, maar in de folder die ik op Mark’s site geraadpleegd heb, is dat ook zo. Citroën is altijd goed voor iets origineels.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
super gefeliciteerd met de aanschaf van deze grande dame !
heb je redelijk wat historie over deze CX meegekregen ?? dat maakt het nog completer.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi, mooi, mooi!

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Rens,
mooi dat ie nu thuis staat en veel plezier ermee.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Fijn dat het zo goed gegaan is! Gefeliciteerd!
Enneh…, wees blij dat je geen bevalling gehad hebt achterin… Ruimte zat natuurlijk!
Hoe had je de auto eigenlijk verzekerd? Nog op de verzekering van de vorige eigenaar?

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
par eXeMple! schreef:
Hoe had je de auto eigenlijk verzekerd? Nog op de verzekering van de vorige eigenaar?
ik denk dat rens dat wel goed geregeld heeft !!