Klein maar zeer hinderlijk probleem,
Trap de koppeling in en hij komt niet terug.
Tenzij je hem maar een beetje intrapt.
Nieuwe veer versieren die aan dat pedaal zit zou ik denken?
Of is er toch noch een andere truc?
Alles is nieuw d.w.z. kabel, boemerang mechanisme en drukgroep.
Bedankt voor uw suggestie!
Een kat is toch goedkoper!
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Intussen opgelost mag ik hopen?
Nee, helemaal niet opgelost!
Een monteur heeft een houtblokje onder die veer bij het pedaal geplaatst om hem strakker te krijgen.
Maar soms stat ik nog gezellig bij een stoplicht met een pedaal wat onderin zit en niet omhoog komt.
Leuk hoor!
Een kat is toch goedkoper!
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij het pedaal zit een veer, maar ook op de boemerang. Staat die laatste ook voldoende strak?
Kijk eens waar je kunt verstellen, ( lang geleden dat ik er iets aan gedaan heb) ik denk dat je de boemerang “over een dood punt” heen beweegt zodat de veer hem niet meer terug krijgt als je de koppeling helemaal intrapt. Misschien dat dat ook bij het pedaal kan. Kijk eens goed hoe de boemerang en het pedaal staan en de veer als je hem helemaal intrapt. Als je er niet uit komt, dan helpt een foto misschien voor ons.
To err is human, not to err is divine.
Ja, maar even voor de duidelijkheid, die boemerang veer zorgt er juist voor dat het intrappen makkelijker gaat, dus die maakt het opkomen van de koppeling juist moeilijker!
Foto komt eraan.
Een kat is toch goedkoper!
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In het werkplaatshandboek staat een pagina hoe dat ding af te stellen. Onder de motorkap kun je de speling uit de kabel halen. Op de bak kun je de vrije slag verder afstellen.