Technische Lezing Citroën CX Club, Lexmond, 27 nov 2014
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 november 2014 12:17 PM

Is zoiets dat je vergeet gedurende de week, oh ja…..
Op donderdag 27 November 2014 houdt de technische commissie wederom een presentatie en lezing. Dit keer in Dorpshuis het Bosch, te Lexmond.


Het zal gaan over de volgende onderwerpen:

Het winterklaar maken en alles wat erbij komt kijken om uw CX zo goed mogelijk te stallen, U moet hierbij onder andere denken aan de vloeistoffen, accu en bandendruk.

Een presentatie over hoe men een relais inbouwt ten behoeve van de aansturing van het dimlicht. Een stappenplan wordt gemaakt en kan desgewenst worden meegenomen.

Als afsluiting doen we een vragenronde die aansluit bij deze avond.

De avond begint om 20.00u en zal ongeveer tot 22.30u duren. Wij zijn aanwezig vanaf 19.30u.
De toegang is gratis, zo ook het eerste kopje koffie. Wilt u daarna wat gebruiken aan de bar dan is dit voor eigen rekening.

Als u er bij wil zijn kunt u zich opgeven door te mailen naar onderstaande e-mail adres, of even bellen mag ook. Dit kan tot dinsdag 25 november 2014 via deze link van de CX Club.

De locatie is in het midden van Nederland.

Dorpshuis het Bosch,
Nieuwe Rijksweg 6
4128 BN Lexmond
0347-342021

Profiel  
 
Rogier63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010

- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 20 mei 2015 02:58 PM
  [ # 1 ]

Hi,

Ik ben bij de bijeenkomst geweest en heb een schema ontvangen waarmee je een relais kunt monteren om de dimlicht schakelaar te ontlasten. zie tumbnail.

Ik heb dit schema toegepast in mijn C 35 maar het licht gaat aan en blijft aan.
Ik verwacht dat punt 3 doorgeknipt moet worden en niet kan blijven bestaan zoals wel wordt aangegeven in het schema.
Kan iemand dat verifiëren?

Groet, Rogier

Afbeelding Bijlagen
IMG_4426.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 mei 2015 03:26 PM
  [ # 2 ]

Klinkt meer alsof je pin 86 (of 85) verbonden heb met punt 1, daardoor blijft het relais bekrachtigd en gaat het licht niet meer uit.

Persoonlijk houd ik er niet van om in de originele bedrading te knippen Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2015 03:27 PM
  [ # 3 ]

Schematisch inderdaad op punt drie onderbreken, anders jaag je alsnog de volledige stroom door de schakelaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 mei 2015 03:31 PM
  [ # 4 ]

Ik heb hem zo, hoef je niets te knippen.

(deze is voor de DS, maar in de CX zit iets vergelijkbaars, maar dan met CX aansluitingen)

De 3 pinnen onderaan sluit je de stekkers op aan die achterop de koplamp zitten.
De lange zwarte draad gaat naar de accu, uiteraard gezekerd.

Profiel  
 
Rogier63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010

- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 20 mei 2015 04:21 PM
  [ # 5 ]

Dank voor het meedenken,

Ik denk idd dat er stroom op blijft staan nadat hij bekrachtigd is, ik wilde het relais in het dashboard ivm vocht.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 mei 2015 04:34 PM
  [ # 6 ]

Een relais in het interieur heeft minder last van vocht.

Echter een relais onder de motorkap:
- Kan je dubbel uitvoeren, mocht er 1 stuk gaan heb je altijd nog 1 lamp over. (ook dubbel zekeren)
- Je heb veel minder draadlengte, je hoeft immers niet eerst naar het interieur. Dit scheelt weerstand en je belast de oude bedrading niet.
- Contacten vet houden met vaseline, dan heb je weinig last van vocht.
- Je het relais eventueel in een hoesje hangen, zodat het vocht weg blijft.

Bij mij hangen ze er al 4 a 5 jaar onder de koplampen. Vorige maand heb ik ze eens eruit gehaald en de contacten waren nog als nieuw. Ik had ze toen niet in het vaseline gezet, nu wel, dus blijft weer jaren goed.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2015 04:58 PM
  [ # 7 ]

Ik heb bij m’n CX extra zekeringen gemaakt op de wielkast. Zit daar prima.
Ik weet echter niet hoe het zit in de C35. Lijkt me dat de afstand van lampen naar dashboard niet zo enorm groot is.
Maar, verlies over lengte kabel kan je bereken, als je wil.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rogier63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010

- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 21 mei 2015 04:12 PM
  [ # 8 ]

Nr 3 doorgeknipt en voila! werkt zoals beschreven.
De C35 heeft de accu tussen de voorstoelen, achter de versnellingsbak zitten, lange draden heb je dus altijd.
Daar had ik ook al over nagedacht. Het relais zit nu in het dashboard.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook