























Totaal aantal Berichten: 5501
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dan is hij vol qua optie’s Arjan?
Gelukkig duurt het nog voordat de zomerweer komt!
Wel gaaf, dat je dat doet!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?




























Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Met welk koudemiddel laat je het systeem vullen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even topictitel aanpassen?
Airco-inbouw
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:Dan is hij vol qua optie’s Arjan?
Ja en nee
Ik “mis” de opties schuifdak en leder, maar beide wil ik ook niet.
Schuifdak is roest gevoelig, en kost hoofdruimte, wat nu nog net goed is. En de stof vind ik ook mooi.
Dus met airco, cruise control en ABS is het voor mij een complete auto.
@René, het systeem wordt volledig naar R134a omgebouwd.





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zie alleen nog even niet wat de lhm pomp met de airco te maken heeft. Of neem je die onderweg maar even mee?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Op de plek waar de huidige LHM pomp zit komt nu de airco pomp zodoende moet de LHM pomp verplaatst worden.
(Hij komt nu met een lange as rechtstreeks op de nokkenas)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waar haal jij je “nieuwe” hogedruk leiding vandaan?
Of maak je er eentje van “rubber”
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd Frank, de pomp moet worden geplaatst naar de nokkenas.
Welke leiding bedoel je? 1 van deze 2:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?products_id=3828
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?products_id=7169
Ik heb beide leidingen erbij als voorbeeld, maar in een staat dat ik ze niet meer wil gebruiken.
Dus ze worden of nagemaakt, of als je nergens te koop zijn bestel ik ze via bovenstaande links.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat ik heb gehoort is dat de nieuw nagemaakte leidingen ( die dikke ) zo weer kapot gaan.
Bij de SM maken ze ze van rubber met een paar verloopjes .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, dat verhaal ken ik nog niet…
Zou dat er ook niet aan liggen wie ze maakt? En van welk materiaal ze gemaakt zijn?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het materiaal is hetzelfde als van de dunne leidingen,waar het aan ligt weet ik niet.
Ik heb bij mij weer een “oude” gemonteerd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Airco inbouwen werkt alleen als je je aan een aantal basisregels houdt: alle leidingen NIEUW om te beginnen. Dan een NIEUWE verdamper voor in de auto en een NIEUWE condensor voor achter de grill. Compressor kan gebruikt, maar mijn eigen ervaringen zijn zeer wisselend. Nu zou ik gewoon een nieuwe kopen, die dingen kosten maar 400 euro. En natuurlijk het filter/droger nieuw.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd, de slangen worden nieuw op maat gemaakt en er komt een nieuwe droger in het systeem.
Met de verdamper heb ik geen keuze, deze is nergens nieuw te krijgen. Of althans ik kan het niet vinden.
Voor nu worden van de week zowel de verdamper als condensor op druk getest, en schoon gemaakt.
De pomp is helemaal uit elkaar gehaald, voorzien van nieuwe seals, koppeling en ik dacht ook een nieuwe poelie.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt er in ieder geval naar gezocht. De meeste mensen proppen gebruikte meuk in hun auto….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
arjan: pittig klusje !
Frank heeft gelijk dat cunifer 6,35 leidingen zo weer stuk zijn.
Denk aan binnen enkele tientallen uren gebruik.
Als je een gebruikte kunt vinden is dat prima.
Basis heeft het over inox, ik neem aan dat ze daar rvs mee bedoelen, daar heb ik ook geen vertrouwen in.
Het enige goede alternatief is naar een creatieve hydrauliek boer gaan.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v