2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Scheuren in deuren
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 24 december 2010 12:17 AM
  [ # 16 ]

Beste deskundigen,

Bedankt voor de reacties. Daar hebben we wat aan. Dat gescheurde metaal ziet er erg dun uit en daar prik je met een MIG aparaat zo doorheen. Het is me duidelijk geworden dat ik maar eens op zoek ga naar een hardsoldeersetje. Die komt vast nog wel vaker van pas. Na even oefenen op mijn trouwe reservedeur ga ik over tot reparatie en daarna kan ik er waarschijnlijk nog wel een plaatje achter lijmen.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 december 2010 12:43 AM
  [ # 17 ]
Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 24 december 2010 11:53 AM
  [ # 18 ]

Gisteren nog even gecheckt;

Bij de deuren die voor de club gerestaureerd worden wordt er ook hard gesoldeerd.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 26 december 2010 01:04 AM
  [ # 19 ]

Hardsolderen is een prima methode,maar bedenk wel dat de oppervlakte wat heet gestookt wordt groter is dan met tig of mig lassen.
Dus het gedeelte plaatwerk wat je moet bijwerken zal ook groter wezen.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 01 juni 2015 03:08 PM
  [ # 20 ]

Terugkomend op het hardsolderen. Ik moet een aantal plekken solderen aan het chassis. (koper/messing zoals origineel) Is dat mogelijk met zo’n brander?

http://tinyurl.com/pe2l9da

Of heb je een set nodig met zuurstoffles?

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 01 juni 2015 10:14 PM
  [ # 21 ]
Profiel  
 
Hanneman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 16-01-2015

Gepost: 04 juni 2015 11:35 AM
  [ # 22 ]

Toevallig net met het zelfde probleem gekampt. Twee deuren heb ik laten repareren bij de club (nieuwe onderkanten) en die hebben het beruchte punt met koper gesoldeerd. De twee achterdeuren waar minder werk aan was heb ik zelf gerepareerd en op de kopse kant gewoon met MIG gelast. Aan de achterkant een klein plaatje gefrunnikt en daarna steeds punten op de laagste stand koelen en weer punten. Maar eerlijk is eerlijk met koper is mooier (en misschien ook beter)

Afbeelding Bijlagen
Deurlasx.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 juni 2015 11:55 AM
  [ # 23 ]
pavang schreef:

Je hebt gas zuurstof nodig, dit wordt niet heet genoeg.

Klopt, met acetyleen een zuurstof en pitje nummer 1 gaat het prima en je haalt 3160 graden C.
Even langs een werkplaats waar ze een autogeen lasset hebben. Met propaan en zuurstof lukt het ook, maar dan heb je niet dat hele kleine vlammetje en zul je meer lakschade hebben.

Of je bestelt een klein autogeen setje bij Herman Buitelaar, heb je er later ook nog wat aan bij de volgende scheur.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook