2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Herproductie plaatwerk?
Gepost: 03 juni 2015 10:42 PM
  [ # 16 ]

Wat ik mij afvraag is hoe de pasvorm is van deuren en (achter)schermen, want die zijn ook nieuw te koop.
Komen de lijnen overeen met die van de originele?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 juni 2015 11:05 PM
  [ # 17 ]

Als je tegenwoordig een DS hebt, dan ben je er zuinig mee. Het is niet meer zo als vroeger, dat je er alleen mee reed en dat hij met een jaar of zeven/acht uit elkaar begon te vallen.

Een deur van glasvezel/polyester is niks, dus als je een splinternieuwe stalen deur kan kopen die ook nog goed past, dan mag je de beide handen bij elkaar knijpen.

Dat portier zet je van binnen goed in de 2K primer en van buiten netjes in de lak. Je hangt hem aan de godin en smeert/spuit hem van binnen in een dikke laag rode consistentvet of Mike Sanders fett, doet de bekleding er tegenaan en je maakt je geen zorgen meer om roest want dat ga je met deze portier niet meer meemaken.

Vet vet vet, het kost een drol en het roest er niet onderdoor. Ik heb twee jaar geleden een MX5 voorzien van hele stukken nieuw plaatwerk, dorpels, wielkastranden. Ik heb de hele zooi van binnen onder een dikke laag vet gespoten en de MX5 forumleden voorspelden me dat hij binnen twee jaar weer bloemkolen zou gaan vertonen, want dat doet al die MX5 meuk immers.

Maar hij is nog helemaal strak en met de endoscoop naar binnen glurend zie je een heerlijke laag kleffe herrie en geen spoortje roest.

Een nieuw DS portier? Als ik nog een DS zou hebben zou ik er voor gaan.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 04 juni 2015 06:39 AM
  [ # 18 ]

Zat nog even te kijken, ze hebben alleen rechter voorportieren, dat schiet niet echt op!

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 04 juni 2015 07:31 AM
  [ # 19 ]

Links heeft hij inmiddels ook begreep ik van kennissen in de lokale Zuid-Duitse DS club. Bij interesse kun je het beste even contact met hem opnemen.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 juni 2015 02:06 PM
  [ # 20 ]

Deze stonden op Citromobile vorig jaar (en dit jaar?)
zie
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227046/#1875033

Heb de prijzen van de portieren niet leesbaar op de foto’s,
achterspatbord 280,-
voorspatborden 3e neus 495,- 1e/2e neus 398,-/390,-

in het vervolg wordt wel commentaar gegeven op de pasvorm….

Ik weet ook niet welke leverancier, niet Lehmann blijkbaar

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 04 juni 2015 05:18 PM
  [ # 21 ]

Dit is een Portugees.

Heeft andere (goedkopere) prijzen voor zijn waar. Als iemand ervaring heeft met het plaatwerk van deze man dan hoor ik het graag. Prijzen waren aantrekkelijk, als de pasvorm dan ook nog eens goed is kan het interessant zijn als vervangend plaatwerk voor het roestige dat er nu op mijn DS zit.

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 04 juni 2015 05:23 PM
  [ # 22 ]

Ziet er interessant uit, dat spul van die Portugees. Heeft die persoon misschien ook een website?

Profiel  
 
Snoek1968
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 05 juni 2015 10:40 AM
  [ # 23 ]

Han, De deuren van de door jou gerestaureerde DS en volgespoten met vet zijn ook nog steeds roestvrij. Ik ben er nog steeds blij mee!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juni 2015 02:10 PM
  [ # 24 ]

Ik ben blij dat je er blij mee bent Han. Ik mis die dame nog wel af en toe. Het chassis is inwendig ook kleddervet, dus dat rot niet meer van binnenuit. Het lijkt wel of ik een vetfetish heb, maar het komt van heel lang geleden toen ik 17 was en nog automonteur. De engelse auto’s lekten allemaal olie en waar hij vet was, zat daar onder die vette laag een nog nieuwe bodem, terwijl de koplampen bijna op straat vielen als je een portier hard dichtsmeet.

Ja, die mooie groene dame mis ik nog wel eeens, maar met dit weer niet, al heb ik dan weer een geheel ander luxe probleem. Want ik ga vanmiddag een stukje rijden en moet kiezen tussen de MX5 cabrio, de Norton Dominator van 1957, of de Yamaha Radian, japans gifkikkertje dat in 3.6 seconden over de 100 km/u vliegt en dat gaat de DS niet redden. Very Happy

Veel plezier met je mooie groene dame Han, geniet er van en maak je niet druk om roest.

Profiel  
 
Snoek1968
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 05 juni 2015 02:18 PM
  [ # 25 ]

Han, Ik zou kiezen voor je prachtig gerestaureerde Norton Dominator. Heb de restauratie helemaal gevolgd.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juni 2015 03:53 PM
  [ # 26 ]

En wat denk je? Het werd de Jaguar want ik moest een aanhanger met afval naar de gemeentewerf brengen en de Jag is de enige auto met een trekhaaak die we hebben. Hij heeft sinds oktober stil gestaan en het was starten en lopen, op gas, maar ik zit nu zwaar off topic.

On topic dan maar weer: een DS portuer strak maken is nog een aardige moeilijke klus. Een gak er aan lassen is ook geen klusje voor de beginneling, dus als je een nieuwe strakke kunt kopen, dan zou ik er het extra geld wel aan willen besteden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 juni 2015 04:09 PM
  [ # 27 ]

Polyester plaatdelen voor de ds bestaan al jaren. Deuren en schermen werden in de jaren 80 al geleverd. Wat je er ook aan deed, hoeveel uur, zorg en geld je er ook in stopte, het plastic spul bleef slecht passen, rammelen en scheuren. Het was en is geen porem en zelfs de huidige polyester achterschermen zijn vrijwel niet 100% strak en netjes te krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juni 2015 06:46 PM
  [ # 28 ]

Ik heb eens zo’n polyester DS achterscherm gehad, is erg dun en paste voor geen meter. Er zijn al heel lang auto’s van polyester zoals je weet, zoals de Corvette en de Jensen, maar met name die Jensen is gemaakt met vele lagen glasvezel en kunsthars. Als je die schermen voelt lijken ze wel een centimeter dik en dat gaat nauwelijks vervormen lijkt me.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook