3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Dorstige C3 met een eigenzinnige cruise control
Charlie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 01-09-2003

- GS/GSA 1130 Break
- C3 1.4 Différence
Gepost: 14 mei 2015 09:11 PM
  [ # 31 ]

Meestal zo rond de 105km/h op de CC.

gr.  Charlie

Aanpassing:
Optrekken doe ik tot net boven de 2000 t/min en dan door naar de volgende versnelling.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 mei 2015 09:14 PM
  [ # 32 ]

Op welke wijze het verbruik bepaald?
Aan de hand van het tankbonnetje of op basis van de BC?
De BC is namelijk niet zo heel nauwkeurig.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Truus24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 14-04-2015

Gepost: 14 mei 2015 09:16 PM
  [ # 33 ]

Ik reken het aantal kilometers van de dagteller gedeeld door de hoeveelheid getankte benzine. Wat de BC aangeeft neem ik met een paar korrels zout. Die wijkt af, die geeft zuiniger aan dan dat hij is.

Profiel  
 
Charlie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 01-09-2003

- GS/GSA 1130 Break
- C3 1.4 Différence
Gepost: 14 mei 2015 09:16 PM
  [ # 34 ]

Aan de hand van tankbonnetje.

Gr.  Charlie

Profiel  
 
Charlie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 01-09-2003

- GS/GSA 1130 Break
- C3 1.4 Différence
Gepost: 14 mei 2015 09:20 PM
  [ # 35 ]

Ook het snel doorschakelen naar een hogere versnelling scheelt een slok op een borrel.

Gr.  Charlie

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 mei 2015 09:25 PM
  [ # 36 ]

Het nieuwe rijden, opschakelen bij max. 2500 rpm?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Charlie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 01-09-2003

- GS/GSA 1130 Break
- C3 1.4 Différence
Gepost: 14 mei 2015 09:32 PM
  [ # 37 ]

Juist.

Gr.  Charlie

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 19 mei 2015 11:09 PM
  [ # 38 ]

hallo Truus   heb   je al eens aan je lambasondes gedacht ? als deze niet meer werken heb je zomaar 20% méér verbruik ,  er zitten er 2 op t beste is ze allebei tegelijk te vervangen

Profiel  
 
Meervoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 08-04-2015

- C3 Pluriel 1.4 Caractère (NL)=Côte d'Azur (B)
Gepost: 23 mei 2015 12:51 PM
  [ # 39 ]
bastian schreef:

hallo Truus   heb   je al eens aan je lambasondes gedacht ? als deze niet meer werken heb je zomaar 20% méér verbruik ,  er zitten er 2 op t beste is ze allebei tegelijk te vervangen


Leuk zo’n opmerking Bastian maar geef dan ook wat uitleg. Waar zitten de sondes en wat doen ze. Na hoeveel km? Daar hebben we allemaal wat aan. Bedankt Meervoud

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 23 mei 2015 01:05 PM
  [ # 40 ]

je hebt twee lamdasondes , beide zitten in je uitlaat geschroeft   één boven in t spruitstuk en 1 onder in de pijp , beide zitten via een 4 aderige kabel boven op je motor met een een stekker aangesloten , ze zijn dus heel makkelijk zelf te vervangen

Profiel  
 
Truus24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 14-04-2015

Gepost: 09 juni 2015 10:38 PM
  [ # 41 ]

Hoi,

Sorry voor de late reactie. Ik had problemen met de computer en daarna niet meer hieraan gedacht.

Een lamdasonde. Nooit van gehoord. Ik ga daar eens mee verder. Jammer dat ik het bericht niet eerder heb bemerkt. Dan het met de grote beurt mee gekunnen.

Ondertussen heeft mijn C3 een APK en een grote beurt gehad. En hij verbruikt stukken minder. Geen idee wat Achmed eraan gegaan heeft.  Ik rij iets harder dan eerst,( 120 heen en 110 op de terugweg)  en met dit warme weer de airco aan. En het verbruik was 6,8 op 100 zei de auto. En voor het eerst klopte het.

Ook rij ik al een paar weken op Shell V-power. In verbruik merkte ik er niets van. Maar hij is wel feller van reactie.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 11:35 PM
  [ # 42 ]

Wat info over het waarom van het vervangen van lambdasondes.

http://www.bosch-lambdasonde.nl/downloads/poster_waarom_lambdasonde_vervangen.pdf

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook