knallen bij het starten - motor slaat vroegtijdig af
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 08 februari 2006 11:49 PM

Bij het starten van mijn GTI turbo loopt de motor onregelmatig en heeft die de neiging tot ploffen ( backfire?)
Wat te doen? Ik heb de benzine al vervangen en bedrading nagelopen. De auto heeft een paar jaar stilgestaan.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 08 februari 2006 11:51 PM
  [ # 1 ]

Staat de ontsteking nog wel goed?
Wat is de staat van de bekabeling van de ontsteking /rotor/verdelerkap etc.?

Het lijkt erop dat de onsteking volledig verkeerd staat daar wil een benzinemotor zelf op backfireren!

Emiel

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 09 februari 2006 12:11 AM
  [ # 2 ]
BX19trs schreef:

Staat de ontsteking nog wel goed?
Wat is de staat van de bekabeling van de ontsteking /rotor/verdelerkap etc.?

Het lijkt erop dat de onsteking volledig verkeerd staat daar wil een benzinemotor zelf op backfireren!

Emiel

Turbo, heeft 2 bobines en geen verdeler. gewoon alles 1 voor 1 vervangen. eerst de boegiekabels en boegies, is ie heel gevoelig voor. Aansluitingen controleren en de bdp sensor(en) nakijken,

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 11 februari 2006 04:32 PM
  [ # 3 ]

bedankt, ik heb inderdaad de 1 en 4 omgewisseld.

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 februari 2006 04:40 PM
  [ # 4 ]

Hallo Dimmar,
zou jij iets meer kunnen vertellen over je gtiturbo break-ambulance? Lijkt me we wel een heel leuke auto. Had hij standaard de gtiturbo motor of is hij er later ingehangen?
groet

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 11 februari 2006 04:55 PM
  [ # 5 ]

Jawel,

Ik heb een ambu in frankrijk staan trd1 met 152.000 km, motor en carrosserie als nieuw.

Een breaks2 met getunede GTi turbo1 motor- intercooler - bijna klaar - nog twee/ drie keer flink steutelen en rijden maar

Een GTi turbo 1 overgangsmodel - moet overgespoten worden - motor loopt als een naaimachien

Laatste twee zijn natuurlijk (nog )wel geschorst en gestald. First things first. Anders zou het teveel gaan kosten

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 11 februari 2006 04:55 PM
  [ # 6 ]

Jawel,

Ik heb een ambu in frankrijk staan trd1 met 152.000 km, motor en carrosserie als nieuw.

Een breaks2 met getunede GTi turbo1 motor- intercooler - bijna klaar - nog twee/ drie keer flink steutelen en rijden maar

Een GTi turbo 1 overgangsmodel - moet overgespoten worden - motor loopt als een naaimachien

Laatste twee zijn natuurlijk (nog )wel geschorst en gestald. First things first. Anders zou het teveel gaan kosten

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 februari 2006 05:36 PM
  [ # 7 ]
dimmar schreef:

Jawel,
Een breaks2 met getunede GTi turbo1 motor- intercooler - bijna klaar - nog twee/ drie keer flink steutelen en rijden maar
First things first. Anders zou het teveel gaan kosten

Met het gevaar off-topic te gaan,: kijk dat lijkt me nu ook een leuk project, een mooie break of familiale (als ik het ga doen zou ik voor een S1 kiezen) met een GtiTurbo motor.  Razz Ben wel benieuwd wat mij betreft mag je post openen met veeeeel foto’s Wink
En het tunen zelf gedaan en zoja wat?

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 11 februari 2006 08:23 PM
  [ # 8 ]

injectoren - openluchtfilter - intercoolerXM - wastegate-

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 20 februari 2006 01:48 AM
  [ # 9 ]

een late reactie, maar na enig zoeken bleek de luchtinlaat voor de turbo gescheurd te zijn. Verder was de luchtmassameter niet in orde en zat een connector niet lekker in de ontsteking.


Alles vervangen, starten en lopen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook