motor type 1 of 2 ??
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 31 augustus 2004 10:26 PM

Kreeg net een berichtje elders onder ogen en vraag me af…. hoe weet je of er in het vooronder een type 1 of 2 ligt ?

het verschil zou iets zijn met klapperende zuigerbussen ???? Confused

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 01 september 2004 01:20 AM
  [ # 1 ]

Vage vraag en nog vagere conclusie.

Er hebben 2 of 3 motortypes in de ZX gelegen. De TU (1.4) en XU (1.6 1.8 1.9 en 2.0) motoren en de 16 klepper motoren (1.8 en 2.0)
Van al deze motoren zijn verschillende versies geweest
-Geleverd met Bosch of met Magnetti Mirelli computer management.
-Geleverd met of zonder catalysator
-Uitgevoerd met verdelerkap of verdelerkaploos

En dan nog is het meer geluk als wijsheid zowat om twee dezelfde motoren tegen te komen.
Voorbeeld
Mijn auto ligt de XU9 DKZ motor in. Ik heb 2 maal de motor vervangen.
Bij alle 3 waren alle sensoren anders. Peilstoksensor was helemaal totaal anders bij alle drie de motoren.
Alle 3 hadden een andere thermostaat en ander huis. De eerste 2 hadden een kunststof kap, maar een andere diameter. De derde heeft een aluminium kap en weer een andere diameter.  Bij de eerste motor zaten er 4 sensoren op het thermostaathuis, (waarvan 2 in gebruik (!?)) bij de 2e zaten 2 sensoren (zoals het hoort) en bij mijn huidige motor 3 sensoren maar ook de stationair luchtleiding loopt via het thermostaathuis…...

Zo kan ik nog wel even doorgaan…

Over een type 1 of 2 kan je het denk ik niet echt hebben. De 1.4 heeft wel eens een motorwissel meegemaakt… Deze is volgens mij als TU en als XU geleverd geweest, maar dat weet ik niet zeker.
De 1.8 en 2.0 zijn eerst als 8-klepper geleverd geweest, later (ook) als 16-kleppers.

Hoop dat dit je verder helpt. Heb verder geen idee wat voor informatie je naar op zoek bent…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 september 2004 01:26 AM
  [ # 2 ]

Theiz, jongen,

Je hebt me precies verteld wat ik wilde weten,  Wink

thnxx

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 september 2004 03:07 AM
  [ # 3 ]

Over een type 1 of 2 kan je het denk ik niet echt hebben. De 1.4 heeft wel eens een motorwissel meegemaakt… Deze is volgens mij als TU en als XU geleverd geweest, maar dat weet ik niet zeker.

Alleen als TU, eerst met verdeelkap (KDY) en later zonder verdeelkap (KDX) tenminste alleen voor de ZX. Ik weet niet of het na de ZX nog veranderd is of zijn de 1.4 motoren in de Saxo, Xsara, C2, C3 en Peugeot soortgenoten nog steeds TU motoren met code KDX Confused:

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook