2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Koelvin / fan C2 1.4 VTR (2008) slaat niet aan
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2015 04:30 PM
  [ # 16 ]

Zou eerst laten resetten.
Foutcode staat nog in het geheugen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ruitertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-07-2015

Gepost: 10 juli 2015 07:48 PM
  [ # 17 ]

Inmiddels de boel laten resetten. Er stonden inderdaad een aantal fouten in en de poging te resetten lukte ten dele. Er bleef maar steeds de melding komen dat niet alles gereset kon worden. De betreffende melding m.b.t. de koelsensor kreeg ie er niet uit.

De bevriende garagehouder heeft toen even voor me gekeken naar de waarde van de sensor en deze stond op een heel lage negatieve waarde ( ik meen -28gr celcius, maar in elk geval heel laag). Ook met de connector eraf en opnieuw uitlezen bleef deze waarde gelijk.

Dit zou betekenen dat er in de aansluiting ergens een onderbreking (of kortsluiting?) zou zitten. Dat zou op zich wel weer verklaard kunnen worden door de wat rommelige aansluitingen op de middelste stekker in de zekeringenkast.

De volgende vraag dient zich dus aan ... iemand enig idee hoe deze aansluitingen moeten zitten? D.w.z. Welke kleur bedrading vanuit de auto moet op welke aansluiting in de zekeringkast (dus op welk contactje in de stekker).

Ik ga dit na mijn vakantie ... beginnende, morgenochtend ... weleens verder uitpluizen. Vreemd is het allemaal wel.

Groeten en goed weekend (of vakantie)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2015 08:41 PM
  [ # 18 ]

Plaats eens een foto van die aansluiting op de zekeringkast.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ruitertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-07-2015

Gepost: 11 juli 2015 11:59 AM
  [ # 19 ]

Hieronder wat foto’s. Het gaat dus om de stekker die op de middelste ‘socket’ geplugged zit. De rest lijkt prima. Kan natuurlijk goed zijn dat deze stekker ooit vervangen is, maar wat mij vreemd voorkomt is dat de op sommige aansluitingen de originele kleur draad (die van onder de zekeringkast komt) aan de stekker op een andere kleur aangesloten zit.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2358.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ruitertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-07-2015

Gepost: 11 juli 2015 12:00 PM
  [ # 20 ]

(2 van 4)

Afbeelding Bijlagen
IMG_2359.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ruitertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-07-2015

Gepost: 11 juli 2015 12:00 PM
  [ # 21 ]

(3 van 4)

Afbeelding Bijlagen
IMG_2360.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ruitertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-07-2015

Gepost: 11 juli 2015 12:01 PM
  [ # 22 ]

(4 van 4)

Afbeelding Bijlagen
IMG_2361.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2015 12:42 PM
  [ # 23 ]

Wat is daar in gebeund, prutswerk!

Zie zelfs een afgeknipte en niet meer aangesloten blauwe draad.

Edit: even een tip: plaats de foto’s via http://www.mijnalbum.nl o.i.d.
Dan zien we ze in groter formaat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2015 12:47 PM
  [ # 24 ]

En alle afgaande draaddiameters zijn ook kleiner dan origineel.
Zit er nog ergens zo’n overgang met allemaal doorverbinders?

Dus, waar eindigt deze erin gebeunde draadbundel?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ruitertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-07-2015

Gepost: 11 juli 2015 01:07 PM
  [ # 25 ]

Dat het prutswerk is ... zoveel is zelfs mij duidelijk Wink  Mijn uitdaging is nu om het goed te krijgen. Ik ben van plan om na m’n vakantie eerst de zekeringkast te demonteren (na de spanning van de accu te halen uiteraard) en dan eens te zien of ik meer duidelijkheid kan krijgen in waar de draden ontspringen. En of er nog meer doorverbindingen zitten.

Vanwege de zeer korte blauwe draad zal ik in elk geval een nieuwe stekker moeten gaan aanschaffen met draden lang genoeg om op verder te werken. Ik hoop dat ik met het aansluitschema wat Rene gepost heeft voldoende duidelijkheid kan krijgen in bedradingskleuren. Als ik daar niet met overtuiging duidelijkheid in krijg denk ik er toch sterk over om dit stukje aan de citroen dealer / expert over te laten.

Als er in de tussentijd iemand is die voor dit karweitje tips & tricks heeft zijn die uiteraard welkom.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 12 juli 2015 02:27 PM
  [ # 26 ]

Ik denk dat als je hiermee naar de dealer gaat de aanschafwaarde van de auto overtroffen wordt om het goed te krijgen.  grrr Rustig voor gaan zitten en aan de hand van een (goed!) schema van voor af aan beginnen. Gaat je wel lukken, keyfactor is geduld!!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2015 02:56 PM
  [ # 27 ]

Maarten, jij hebt ook een 1.4i.
Plaats eens een foto van hoe het bij jou zit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2015 05:16 PM
  [ # 28 ]

Voor alle schema’s, zie http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=60901&langId;=-1

Ook in NL te koop http://www.bol.com/nl/p/citroen-c2-petrol-and-diesel-owner-s-workshop-manual/9200000038454099/

Wat de reparatie betreft, ik zou niet gaan voor verder knoeien met die verbeunde kabelboom, maar een andere scoren via http://www.onderdelenlijn.nl o.i.d.
Of via de gespecialiseerde Citroën-demontagebedrijven, zoals Ebben, de Vos, Snuverink of Klijnstra.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 14 juli 2015 01:29 PM
  [ # 29 ]

Aan foto’s van die van mij heb je niets. Dit is een Delphi, ik heb een Siemens, aansluitingen zitten compleet anders, ook wordt er gebruik gemaakt van andere stekkers.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 01:46 PM
  [ # 30 ]

En hier een HDI, dus dat zal ook wel anders zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook