

Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Mijn C35 heeft bij APK meting een remkrachtverschil voor van meer dan 30%. Blokken zijn goed, klauwen goed gangbaar.
Ik ga er in ieder geval toch nieuwe blokken inzetten. Maar heeft iemand nog suggesties? Ik kan zelf eigenlijk geen enkele reden verzinnen.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER












































Totaal aantal Berichten: 25673
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
alles goed ontlucht?
Mischien zit er aan een kant een zuigertje vast?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoe zie dat de klauwen goed gangbaar zijn: Zijn vaste klauwen als ik me goed herinner? Je moet bijna de klauwen demonteren om te zien of de zuigers goed gangbaar zijn.
Ok nog:
Vette Blokken ? ( LHM door zwetende zuigers, vet uit de homokineet ?)
Paardenmiddel: Blokken schoonmaken met aceton en daarna met een brander droogbranden? Nieuwe blokken is beter, maar kijk eerst eens of je lekkage hebt?
Schijven onregelmatig belast ( groeven, blok dat niet op hele oppervlakte aanligt..) Dat leidt ook tot remverschil
To err is human, not to err is divine.


Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Klauwen gangbaar is inderdaad ongelukkig geformuleerd. Het zijn vaste klauwen, maar als je met een watrpomptang de blokken naar buiten knijpt, gaat dat niet zwaar. Van lekkage of zo is niets te zien.
Groetjes, tonie
C35 FOREVER




























Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb bij een Xantia met hetzelfde verschijnsel dit opgelost door de remblokken links en rechts met elkaar te wisselen.
Simpel te proberen.
Mocht dat niet helpen, dan kunnen het alsnog nieuwe blokken worden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Een Xantia heeft zwevende klauwen nietwaar? Dan ligt het vaak aan de “pivot”. Als je dan de blokken verwisseld staat je klauw op een andere plek.
Met een waterpomptang ben le wel erg “sterk” dan lijkt het wel of het soepel gaat. Ik doe dat meestal met een grote schroevendraaien en een stukje hout ( om de schfij te beschermen) dan voel je redelijk precies of het loopt.
Zijn je schijven nog mooi vlak? Groeven etc. leidt ook tot verschil.
To err is human, not to err is divine.





















Totaal aantal Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
hoe oud is het flexibele remslang gedeelte? Het komt wel eens voor dat die dicht gaan zitten doordat ze verouderen of te veel rekken.










Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Eens met Furriegurrie: vaak laat na een lang en zwaar leven het binnenste deel van de remslang los van de inlage (weefsel) en een klein losgescheurd flapje kan dan al voor een enorme drukval (en dus verlies van remkracht) zorgen.
waar rook is, is…
LHM only!


Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Bedankt voor alle reacties. Even een update. Gisteren eerst conform de voorschriften uit het werkplaatshandboek de remmen ontlucht. Duis met beide ontluchtingsdopje open, een halve slag. Geen lucht, maar wel aan beide zijden evenveel olie. Dus leidingen leken goed. Nieuwe remblokken gemonteerd en jawel heden ochtend is de bus goedgekeurd.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER
Gefeli !


























Totaal aantal Berichten: 7597
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
hummm, remslangen zijn ook erg belangrijk, heb begrepen dat daar geen normale remolie doorstroomt, heb zelf een probleem met een aangeschuurde remleiding achter, mss hier nog iemand die er 1 over heeft die ik kan overnemen ?
Groetsels Syb