2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Jurjens AX GTI ‘91
jurjenz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 11-05-2014

- AX GTI U9
Gepost: 10 juni 2015 11:01 PM
  [ # 16 ]

Haha nee, dat kan ik helaas niet zijn geweest.

Profiel  
 
jurjenz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 11-05-2014

- AX GTI U9
Gepost: 24 juni 2015 08:17 PM
  [ # 17 ]

Weer hoog tijd voor een update zo te zien..

In mei was het evenement ‘Forever Young’ waarbij ik Sofie tentoon mocht stellen voor de Concoursstand ‘90’s hot hatchbacks’. Tien auto’s deden hieraan mee. Ontzettend vroeg uit de veren, want Groningen ligt nou eenmaal ver weg van alles.. Na aankomst een vlugge poetsbeurt na al die snelwegkilometers en leuke gesprekken gehad met andere eigenaren. Sommige waren tof, sommige arrogant in de zin van die ‘verwachten om in de prijzen te vallen’ - tsja. Ik vond het in ieder geval al supermooi om een AX in de spotlights te zetten! Wel jammer van de organisatie dat zij het onderscheid niet zien tussen een Saxo en een AX. Bij het informatiebordje stond een onverklaarbaar verhaal over een saxo, diens entree in de rally etc. Heel vaag allemaal terwijl ik het verhaal panklaar had aangeleverd.

Ik moet wel toegeven dat een ‘simpele AX’ al direct het onderspit delft tegen de publiekslievelingen zoals golfjes, 205’jes etc. Zeker waaraan voor duizenden euro’s is vertimmerd om deze in concoursstaat te krijgen. Dat blijven, vanuit breed publiek bezien toch de iconische hot hatches (wat doet een golf 1 tussen 90’s hatches? en een Saab?). Uiteindelijke winnaar was een Astra GSI. Geen idee wat de jury bezielde, lol. Want 1. Astra is per definitie geen chickmagnet, en dus geen hot hatchback en 2. interieur stinkt altijd van Opel.

Al met al wel ontzettend vermaakt natuurlijk! Very Happy

Vandaag was ook de grote dag voor Sofie, de keuring!

Enige probleem was een CO waarde van rond de 7(!) bij verhoogd toerental. Bij stationair 0,3. Heel vaag.. Gelukkig zijn er geen emissie-eisen bij verhoogd toerental voor auto’s van voor ‘93. Kom ik toch weer goed weg.. Verder geen opmerkingen op het keuringsrapport.

Ik ben er ook gelijk weer achter gekomen dat de originele ECU ontzettend BEROERD rijdt zeg, man o man, zelf mijn vriendin was het opgevallen. Na de keuring weer vlug de GrouP N ECU erin en ze draait weer als een naaimachientje.

Komende weken staan er twee klussen op het programma:
-werking koelventilateur fixen
-koelwater flushen & verversen

Dus ik kan natuurlijk weer een jaar heerlijk rondrijden!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 24 juni 2015 08:29 PM
  [ # 18 ]

Dat er onder een Astra en al die andere doosjes een lekbak staat snap ik, maar die heeft een AX toch niet nodig? :s

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 17 juli 2015 10:58 AM
  [ # 19 ]

Die Abarth, nice!!
Die had ik toch echt hoger geplaatst dan een Opoe Astro.

AX is ook erg mooi uiteraard Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook