Contactsleutel wil niet meer in het slot, hoe contactslot vervangen?
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 01 september 2015 07:47 PM

Hallo,
Ik blijf vrolijk! Na accu, startmotor, niet starten, is nu het contactslot de pineut. Ik was al gewaarschuwd door de vorige eigenaar, want die had de sleutel in het slot laten zitten.
Nu heb ik de sleutel er uit gehaald en nu wil die er niet meer in.
Ik heb een vervangend contactslot. Kan ik dit zelf doen? Dus stuur demonteren, paneel eraf en kan dan het slot gedemonteerd worden, terwijl die op slot zit?
Kan iemand mij uit de brand helpen?
Gegroet,
Wim

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 01 september 2015 08:12 PM
  [ # 1 ]

Hoi Wim,

Men houdt hier altijd een “eigen draadje” bij met de problemen van de wagen die je op het moment hebt. Jouw draadje is deze CX 2000 uit 1982 gekocht welke incontinent blijkt te zijn, iemand idee?

En de titel van het 1e topic kan je steeds veranderen naar het probleem dat zich voordoet zoals nu “Contactsleutel wil niet meer in het slot” en “welke incontinent blijkt te zijn” haal je weg Wink

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 01 september 2015 08:25 PM
  [ # 2 ]

Hallo,
Dat draadje van “incontinent” is niet van mij, wel heb ik een reactie op dat draadje geplaatst. Het draadje van “contactslot” is wel van mij.
Weet iemand welke sleutel je nodig hebt om het stuur te demonteren?
Gegroet,
Wim

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 01 september 2015 08:33 PM
  [ # 3 ]

Sorry idd,  Surprisedops:  foutje….... maar je begrijpt wel wat ik bedoelde Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2015 10:28 AM
  [ # 4 ]

Het stuur moest dacht ik met dop 24 los. Ik mijn draadje staat een stuk over het contactslot.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218395/P1770/#1885521

en de twee pagina’s erna.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 02 september 2015 02:49 PM
  [ # 5 ]

Hallo,
Met 22 dopsleutel is het stuur losgegaan, om het stuurslot te vervagen heb ik een beugel moeten ombuigen en beschadigen, er zit een onderste bout die afgeslepen is. Men zei dat je er een gaatje in moet boren en dan een inbussleutel erin kloppen dan zou je ‘m loskrijgen.
Enfin met veel friemelen zonder de onderste dashboard bak los te halen, is het me gelukt het contactslot te vervangen. De beugel weer ombuigen en een tyrap erom ajeto!!
Bij deze kan de draad gesloten worden.
Gegroet,
Wim

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2015 03:57 PM
  [ # 6 ]

Tsja.. dat is ook een manier..


gulp

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 september 2015 04:41 PM
  [ # 7 ]

Die bout is niet afgeslepen, dat is het zogenaamde breekboutje.

Onderstaand zie je ‘m nog met zeskantkop.

Die Ty-rap is toch wel tijdelijk, he?
Anders heeft deze klus een wel behoorlijk hoog beunniveau!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 02 september 2015 09:00 PM
  [ # 8 ]

Hallo,
“Ajeto” is inderdaad hoog beunniveau!  Idea Het is een beugel tegen diefstal, ik maak me niet druk hierom. Het zit met één schroefje vast en een tyrap, vast is vast.
Bedankt voor de foto, dan is het heel duidelijk te zien hoe dat in elkaar steekt, citroville raadde me af de stuurkolom te demonteren, dan zou je meer ruimte hebben om te sleutelen.
Gegroet,
Wim
Blij weer te toeren!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook