hydro’s of airrides
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 12 februari 2006 04:20 PM

zoals sommigen al zullen gezien hebben is het dus mogelijk om airrides of hydro’s te steken op gelijk welke wagen
ik weet iemand die hydro’s gestoken heeft op een C5

deze kwamen van een bx maar dan aangepast
kan iemand me zeggen of dit mogelijk is voor een C4
om dit te hebben
kwestie van nog makkelijker en comfortabeler te gaan
en de eventuele prijs

GRTZ

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 februari 2006 04:51 PM
  [ # 1 ]

de c5 heeft standaard toch hp vering Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 12 februari 2006 09:52 PM
  [ # 2 ]

Pfff, alles is mogelijk, maar voor het geld dat het kost om een C4 hydraulisch geveerd te krijgen, kun je beter een C6 kopen…. (of een C5 en dan hou je nog geld over)

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 12 februari 2006 10:26 PM
  [ # 3 ]

airrides kosten dus een 2500a3000€ geplaatst enzo

hydro’s veronderstel ik rond de 5000€

en ik dacht niet dat een C5 die standaard had
toch niet allemaal
want een vriend van mij heeft die laten steken apart

GRTZ

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 februari 2006 10:32 PM
  [ # 4 ]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp helemaal niets van dit draadje.
Wat wordt er bedoeld met “airrides of hydro’s steken”?
Kan me toch niet voorstellen dat iemand serieus denkt dat je een C4 kan uitrusten met het HP systeem.

Jeroen

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 februari 2006 10:43 PM
  [ # 5 ]

Ik begin de draad ook kwijt te raken…

Volgens mij bedoeld boonbeest
Airride´s: soort van met luchtgevulde schokdempers die je d.m.v een compressor op druk kan brengen en dus zo de wagen hoogte aan kan passen.
“hydro’s” : zelfde verhaal, maar dan met hydraulische dempers die sterker en sneller zijn

Hydraupneumatisch veersysteem:
wat de c5 heeft, ,net als de bx, xantia, xm, ds, cx, sm, gs/gsa etc…
Kun je ook de hoogte mee aanpassen,  al zijn de andere 2 systemen specifiek daarvoor gemaakt…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 12 februari 2006 11:11 PM
  [ # 6 ]

airrides is ongeveer hetzelfde als hydro

dit is dus je schokdemper waar je een soort balg tussenplaatst
die balg gebruik je dus als veer
je heb dan ook kleine compressor nodig hé


je kan die balg opspannen laat ons zeggen tot 12 cm van grond (is maar een getal hé)

en je kan die tot op de mm afstellen van laagtes en hoogtes
naargelang je velgen en grond en bumpers en dergelijke
je kan dit terwijl je rijd enzo ook verstellen

enfin ja
zelfde principe als hydro

uwen wagen omhoog of omlaag plaatsen naargelang je zelf wilt
dit bij een golf 4

hier dus een drukvat
 
hoge stand met airride









zie je wat de bedoeling ervan is
tuning is not a crime

hoge stand = bij ons genoemd Jeep modus
lage stand = plat op den boik

Edit Patje74; afgezien van de niet nader te noemen auto op de foto Wink , laden de plaatjes erg traag. Hierdoor werd dit topic erg traag. Om deze reden heb ik de afbeeldingen veranderd in links.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 februari 2006 12:03 PM
  [ # 7 ]

De c5 heeft dus standaard hydraupneumaat ride Wink

Net als mijn BX, std, in 1989 Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 februari 2006 12:13 PM
  [ # 8 ]
Simpele Ziel schreef:

De c5 heeft dus standaard hydraupneumaat ride Wink

Net als mijn BX, std, in 1989 Cool

En als je stramme veerpoten hebt of een klemmende hoogteregelaar kun je hem zelfs alleen voor of achter hoog zetten net als bij die golf Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 13 februari 2006 12:56 PM
  [ # 9 ]
metro2005 schreef:
Simpele Ziel schreef:

De c5 heeft dus standaard hydraupneumaat ride Wink

Net als mijn BX, std, in 1989 Cool

En als je stramme veerpoten hebt of een klemmende hoogteregelaar kun je hem zelfs alleen voor of achter hoog zetten net als bij die golf Laughing


bij de golf gaat het voor en achter hé

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 februari 2006 03:42 AM
  [ # 10 ]

Is bij een BX ook simpel te realiseren. 2de stang + pookje monteren die alleen achter doet, en de orginel de voorkant laten doen.

Maar wat je daarmee dan? Koop toch gewoon een HP Citroen, rijdt ook nog eens een stuk beter.

Test

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook