Een C4 uit Frankrijk importeren: hoe doe je dat ?
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 18 augustus 2015 01:46 PM

Onze Xsara TD nadert de 450.000 km. grens en met 40k per jaar gaat het hard. Eigenlijk wil ik na de winter een vervanger hebben en daarin ben ik nogal precies…... Het moet een C4 type 1 berline worden, in de uitvoering 2.0 Hdi Exclusive, handgeschakeld en bouwjaar 2009 of 2010. Zo een is in Nederland onmogelijk te vinden en ook in België of Duitsland heb ik niets kunnen vinden. In Frankrijk staan er wel een paar, dus ik zal er daar een vandaan moeten halen. Leuke klus lijkt me, maar…... hoe doe je dat? Natuurlijk is er op Internet en op dit forum best het een en ander te vinden, maar ik vind bijvoorbeeld geen bedrijven die het voor je kunnen regelen, anders dan met import uit Duitsland.

Zonder de auto te bekijken een C4 laten ophalen lijkt me te riskant, dus ik zou het liefst met iemand met verstand van zaken naar Frankrijk willen rijden, daar de uitverkoren C4(‘s) bekijken, als het een goeie is kopen, de administratie regelen en weer terug naar Nederland. Rijdend, of als dat administratief handiger is, op een auto-ambulance. Kost dus twee dagen en een overnachting en uiteraard zijn die kosten (in overleg te bepalen) voor mij.

Wat vinden jullie van dit idee? Kennen jullie iemand die dat met mij zou kunnen doen? Is een auto-ambulance nodig of kan dat ook anders?

Alle tips zijn welkom, dank alvast!

Gerben

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 24 augustus 2015 10:19 AM
  [ # 1 ]

Geen reacties op mijn bericht…..... Geeft niet hoor, het is blijkbaar een lastige vraag smirk

Ik ben er inmiddels een in Duitsland op het spoor en dat gaat qua invoeren een stuk makkelijker. Wordt vervolgd…........

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 24 augustus 2015 11:35 AM
  [ # 2 ]

als je de papieren van de auto er maar bij hebt. RDW-registratiekeuring stelt op zich geen ruk voor. het komt neer op de vraag: klopt het op papier waar je mee aan komt rijden? kwartiertje werk, €130,-. BPM restbedrag mag je zelf uitrekenen en in een formulier bij de Douane inleveren. en dan heb je ongeveer een werkweek later je kentekencard op de mat liggen waar je kentekenplaten mee kunt laten maken.

transport over de weg (zelf rijdend) kan met een Duits export-kenteken. zorg er wel voor dat je de kentekenplaten met rode band hebt. die met gele band zijn alleen voor transport binnen Duitsland. ik heb een aantal jaar geleden een Saab 9000 uit München over de weg naar huis gereden met (achteraf gezien) foute duitse platen met gele band. ik heb ze toen besteld bij https://www.vdcnederland.eu/nl/home.aspx.

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 24 augustus 2015 11:56 AM
  [ # 3 ]

Let welop fransen hebben een ander idee over goed onderhoud, en autos hebben een zwaarder leven daar als in nederland

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2015 01:32 PM
  [ # 4 ]

Heb je wel rekening gehouden dat je BPM moet aftikken?

Meestal wordt het hierdoor niet aantrekkelijk een auto uit het buitenland te halen als deze jonger is als 15 jaar.

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 24 augustus 2015 01:44 PM
  [ # 5 ]

ik heb twee jaar geleden een Saab 9000 van 1998 uit de UK geïmporteerd en ik mocht na 15 jaar nog € 37 aftikken. bijzondere is dat je zelf de eventuele opties aan de auto moet opgeven. oh schande: ik heb vergeten te melden dat de auto metallic lak en een electrisch schuif/kanteldak heeft… king

bij een vorige (‘93-er) 9000 die bij invoer even oud was, was de BPM-naheffing € 501,-, maar dan heb je het over een auto met een nieuwwaarde van fl. 130.000,-/€58.000,-. de Douane weet trouwens donders goed wat een optie is en wat niet. ik had bij de berekening nagelaten het electrisch schuif/kanteldak te vermelden, wat me € 50 scheelde. dat mocht ik toch nog even meerekenen, waardoor het bedrag op € 501 uitkwam.

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 24 augustus 2015 01:44 PM
  [ # 6 ]

dubbel…

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2015 02:20 PM
  [ # 7 ]

Dat zijn nog bedragen die de aanschaf niet veel duurder maken, maar dat is vanaf 15 jaar.

Een auto jonger als 15 jaar loopt al snel op naar de duizenden Euro’s.

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 24 augustus 2015 06:21 PM
  [ # 8 ]

Klopt, bij de C4 die ik op het oog heb gaat de BPM richting de 2.000 euro. Maar goed, de aanschafprijs is gunstig, de uitvoering is precies wat ik zoek (en in Nederland niet te vinden) en het lijkt me ook een leuk klusje (2 daagjes uit). Kortom: het is het me wel waard, ik reis waarschijnlijk volgende week af naar de Oosterburen Wink

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 07 september 2015 05:31 PM
  [ # 9 ]

Gisteren naar Dresden afgereisd met de trein. Vanochtend de auto (C4 2.0 HDI Exclusive berline 2009, 95.000 km.) bekeken, gekocht en de formaliteiten geregeld. Dat verliep zoals ik op internet gelezen had, maar ik was blij dat er iemand van de garage bij was die de juiste wegen wist te bewandelen. Wat een bureaucratie: 5 keer heen en weer tussen het Strassenverkehrsamt (zoiets als de RDW) en de nummerbordmaker. Gelukkig zaten ze in hetzelfde gebouw, dus met een uur en 150 euro lichter was het geregeld. Vanmiddag krijgt hij nog een beurt en morgen rijd ik naar huis. Zin an! (... daarna afspraak bij de RDW, zal ook wel een paar weken duren, en nog wachten op het kenteken…). Leuke ervaring en je komt nog ‘ns ergens (vanmiddag Dresden in, prachtige stad!).

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 09 september 2015 01:42 PM
  [ # 10 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Goede reis terug naar Nederland!

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 09 september 2015 02:31 PM
  [ # 11 ]

bij sommige RDW-stations, zoals Nieuwegein, kan je zonder afspraak terecht en word je op aanmeldingsvolgorde behandeld. de keuring op zich stelt geen ruk voor: in 15 minuten ben je klaar. BPM: handig als je dat van tevoren op internet uitrekent en uitprint. dat kan je dan meteen bij de douane onder het glas doorschuiven. na ongeveer 2 werkdagen krijg je het verzoek via e-mail om de BPM te voldoen. alles bij elkaar duurt het ongeveer 7-10 werkdagen eer je je kentekencard op de mat hebt. daarna nog even platen laten maken en je kan de weg op.

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook