Ik heb last van een olielekkage op de poelie van de nokkenas, waarschijnlijk de nokkenaskering. Lijkt me op zich geen heel lastige klus maar op het oog lijkt het er op dat ik het stuurhuis uit moet bouwen om de poelie te kunnen verwijderen en dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.
Iemand ervaring met deze klus ? Tips en Tricks zeer welkom.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Die as gaat door de versnellingsbak. Als de kering lekt, lekt hij dus ook op je koppeling.
Je versnellingsbak naar voren halen (hoeft er niet helemaal uit) is wel een behoorlijke klus.
Totaal aantal Berichten: 25414
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En inderdaad moet eerst de poelie eraf en dus het stuurhuis eruit.
Keerring zit inderdaad in de motor in/bij het koppelingshuis.
De bak moet er helemaal af. As is te lang.
De poelie kan ook vet worden van een stuurhuis lekkage.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jullie weten wel hoe je iemands dag kunt vergallen ......vrienden ....
Ik ging er van uit dat de keerring achter het lager zat dus…. Heeft het DS TT een filmpje hoe deze reparatie uitgevoerd moet worden ?? (hint)......
Groeten
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Niels, misschien ka dstt je helpen en er dan gelijk een film van maken?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper