2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
wat kost een uitlaat?
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 02 september 2004 01:24 AM
  [ # 16 ]

ik heb net een “prijsje” opgekregen voor een complete uitlaat van mijn dealer..

katalisator: 413.74
tussenpijp: 209.95
tussendemper: 130.63
einddemper: 143.51

samen met wat andere dingetjes zou de apk dus ruim 1300 euro gaan kosten.  Rolling Eyes
ik moet dus rap op zoek naar een goedkopere oplossing voor de uitlaat want 1300 euro betekend duidelijk het einde van mijn xm avontuur.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 september 2004 01:54 AM
  [ # 17 ]

tussenpijp: 209.95

209,95 voor een stukkie (tussen)pijp met flenzen eraan Shocked
Ehm ik zeg het niet graag maar kan de Kwikfit je niets aanbieden, een uitlaat is een uitlaat. Mijn uitlaat is ook “made by Kwikfit” en maakt iets meer herrie (sportieve herrie) maar na een paar duizend kilometer word het minder.

Desnoods monteer je de uitlaat zelf als je die lui bij de Kwikfit niet vertrouwd.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 september 2004 02:44 AM
  [ # 18 ]

Da’s we; een boel geld ja. Zoveel was mijn hele XM (met dichtgekitte uitlaat, maar dat zien we in juni bij de APK wel weer).

Ik moet zeggen dat ik altijd naar Le Garage (aan de van Zuylen van Nijeveltlaan of straat ofzo in wassenaar) ga met mijn auto’s dat scheelt zeker inderdaad zo’n 30% minimaal met de dealer denk ik. Ik ken de baas Philip van der Velde al jaren en hij is ook heel lang de dealer geweest in Leiden (later verkocht aan Le Velo en toe de Jong).

Maar aan de andere kant, voor 1300 euro moet je toch een aardige hoeveelheid manuren en heel wat RVS pijp kunnen kopen. Met dat soort bedragen kan het toch niet enorm veel meer schelen met een eigen “custom” uitlaat, zoals bij die zaak die willem suggereerde.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 02 september 2004 11:03 AM
  [ # 19 ]

ik wil helemaal geen rvs pijp…
ik wil helemaal geen 1300euro uitgeven.
de aanschaf waarde van de auto was 350 euro,
voor 1300 euro koop ik beter een andere xm

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 september 2004 12:28 PM
  [ # 20 ]

Hehe.. ja… gut… het is een boel geld. Maar, ik moet zeggen, dat als ik een auto koop (grote citroen, want dat koop ik altijd), dan ga ik uit van minimaal 2000 euro onderhoud per jaar, (1e jaar vaak iets meer, daarna wordt het wat minder) en da’s in de klasse rijdend houden. Leuke dingetjes toevoegen of aanpassen zitten daar nog niet bij inbegrepen. Dat zie ik een beetje als de kosten van het autorijden, en als je maar lang genoeg in een auto blijft rijden stabiliseert het rond dat bedrag (ik geloof dat dat bij een SM niet op gaat Smile ).

Het maakt dan dus niet uit of je een auto koopt van 350 euro of van 2000 euro… zoiets ben je er denk ik altijd aan kwijt. Daarom heb ik besloten toch altijd maar de auto te kopen die ik wil hebben, ipv een auto die “praktisch” of “verstandig” is. Als de 2.0i ambiance uit 90 dus niet het model is dat je wilt hebben, dan zou ik zeker een andere zoeken. Als ‘t ‘m wel is hoort het gewoon bij de kosten van het autorijden denk ik, alhoewel een beetje shoppen best helpt natuurlijk.  (Is ie overigens EYY Gris Meteore van Kleur en hoe gaat het met de voorportieren voor het geval je hem weg mocht doen?)

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 02 september 2004 01:16 PM
  [ # 21 ]

haha lelijke aasgier dat je er bent !!
nee het is een rooie, dus aande portieren heb je niet veel.
wat je zegt over die onderhoudskosten is op zich wel verstandig. ware het niet dat ik deze auto hier in huis heb gehaald omdat ie goedkoop was.
ik had wel zoiets van als ie de apk niet gaat halen heb ik 4 maanden in een xm gereden voor 350 euro. wat op zich niet een te grote verliespost is. ik kan het budgetair nu even niet verkopen in dit huishouden dat ik 2000 euro onderhoudt moet plegen aan een 350 euro kostende auto.
ik ga zo ff naar de kwikfit voor een prijsopgave en om hem nog eens op een brug van onderaf te bekijken. wellicht dat het vervangen van de kat niet meteen nodig is ofzo. ik zal de digicam meenemen.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 september 2004 02:49 PM
  [ # 22 ]

goeie katalysator haal je op de sloop voor 50 euro, je zou het kunnen overwegen om de dempers nieuw te kopen. Als de rest redelijk dicht is, zou je een stukkie kunnen lassen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 september 2004 02:59 PM
  [ # 23 ]

Smile Ach, als je er vanaf zou willen kon ik er beter maar vroeg bij zijn nietwaar ? Daar is een of ‘t andere gezegde over, maar ik weet niet meer hoe ie ging iets met “ene man z’n brood ofzo”.

Maar goed, een uitlaat bij een niet dealer en een katalysator van de sloop zoals Willem zegt zouden de kosten bijna wel door midden moeten kunnen hakken. Worden de beslissingen denk ik alleen maar moeilijker van volgens mij… Smile

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 september 2004 07:06 PM
  [ # 24 ]

Ik hoor net om de XMNL lijst dat iemand een RVS uitlaat voor 900 euro heeft laten maken voor 900 euro bij dat EPS bedrijf. Misschien nuttig om de beslissingen nog lastiger te maken? Het bedrag viel mij enorm mee, en als ik het goed begreep is alls na het spruitstuk vervengen door RVS voor dat geld.

edit
Oh ja, die man had ook nog allemaal kwikfit uitlaatdelen te koop.
/edit

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 02 september 2004 08:35 PM
  [ # 25 ]

ik kon het toch niet verkroppen dat de xm het veld zou moeten ruimen wegens een lekke pijp.

ik had al een afspraak gemaakt met deze man: http://www.marktplaza.nl/xm-2-0i-comfort-91-455784.php

ik dacht als die xm wel zo door de keuring komt, ben ik ook klaar, de kleur is zelfde als mijn auto dus voor onderdelen is het handig, en anders trek ik die bijna nieuwe uitlaat eronder vandaan.

toch maar even naar de kwikfit om mijn xm op de brug te zetten.
blijkr er eigenlijk alleen maar 1 beugel los te zitten, verder lekt de uitlaat dus nergens.  Razz

daarna nog even door een een plaatselijke camper dealer waar ik ook regelmatig citroentjes voor de deur zie staan. blijkt dat ze kunnen apk keuren en de baas is nogal verzot op xm-en. hij heeft er zo al 5 staan, en allemaal oudere bouwjaren. helaas was de baas er niet maar de monteur wist me te vertellen dat ze veel xm klanten hebben en ladingen 2de hands onderdelen Smile
dus ik ga maandag ff voor een prijsopgave van de resterende apk puntjes.

to be continued

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook