overbruggen stekker gordelhouder??
xsaracoupe
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 22-02-2004

Gepost: 01 september 2004 11:57 PM

Hallo,

Ik ben bezig met het overzetten van een Scheel Autostoel in mijn Xsara,alleen zit ik met dat stekkertje van die gordelhouder.

Als ik die zo los laat liggen dan blijft het lampje van de airbag branden!

Weet iemand hoe ik dit kan overbruggen.

Heeft er iemand toevallig zo’n gordelhouder(waar je je gordel in klikt)
liggen van een Citroën of Peugeot???

Tips of opmerkingen van harte welkom!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 september 2004 01:36 AM
  [ # 1 ]

Als ik die zo los laat liggen dan blijft het lampje van de airbag branden!

Van de Airbag of de autogordel? De houder waar je de gordel inklikt is voorzien van een schakelaartje die aangeeft of je je gordel niet om heb dmv een rood lampje met mannetje+gordel op je klokkenpaneel.

Van welk bouwjaar is je Xsara, vanaf een bepaald bouwjaar (1999?) is de Xsara standaard voorzien van gordelspanners. Een cylinder met explosief materiaal trekt dan de gordelhouder omlaag om de gordel voor te spannen bij een aanrijding. Dit gebeurt nog voordat je met je hoofd naar voren klapt en de airbag zich opent. De bedrading onder de bestuurders stoel wil nog weleens beschadigen (bekend probleem) dan blijft er een oranje lampje branden met een mannetje en een soort kussen aan de zijkant. Vaak denkt men dat dit iets met de zij-airbags te maken heeft, maar het zijn de gordel-voorspanners.

Profiel  
 
xsaracoupe
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 22-02-2004

Gepost: 02 september 2004 07:57 PM
  [ # 2 ]

Ja het is voor het spannen van de gordelhouder,maar ik wil die niet overzetten op mijn Scheel stoel,dus ik zoek nog naar een oplossing voor het overbruggen van dat kabeltje zodat ik niet steeds het lampje zie branden van de airbag.

Ik ben nu nog op zoek naar een gordelhouder die ik kan gebruiken,misschien ergens op een autosloperij.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 september 2004 08:46 PM
  [ # 3 ]

Het betreffende lampje uit het instrumenten paneel verwijderen, is ongeveer een uurtje werk.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook