14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
   
De DS 23 IE van cocico
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 januari 2008 05:23 PM
  [ # 196 ]

Ik zou hem dan in iedergeval wegbrengen voor olieverversen, oliefilter vervangen en indien je nog geld over hebt 4 nieuwe bougies.

Dit is minimaal onderhoud en kost niet veel.

Verder heb ik geen kritiek hoe jij met je auto omgaat. Alleen maar bewondering. Zoals ik al schreef vond ik het een prachtig verhaal om te lezen. En gaat hij ooit een keer ernstig stuk dan heb je er in iedergeval een hoop plezier mee gehad.
Ik heb mijn ID nu iets meer dan een maand. En al ik weet niet hoeveel mensen hebben tegen mij gezegt, ik zou er ook wel zo een willen hebben, maar ik heb er de tijd, het geld of de ruimte niet voor.

Nou dat heb ik zelf dus ook allemaal niet. Ik ben getrouwd dus heb ik weinig vrije tijd en al het verdiende geld moet ik gelijk inleveren.  Rolling Eyes En mijn auto staat gewoon buiten voor de deur. Maar ik heb er wel lekker een. Nog niet gekeurd ok, maar heb er al wel bijna 100 km stiekum mee weg. En een hoop plezier.
Ik zie wel hoe ver ik kom maar voorlopig ben ik er heel gelukkig mee.
En in jou verhaal bemerk ik ook deze instelling. En dat vind ik leuk.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 27 september 2015 12:23 AM
  [ # 197 ]

Oeh! Lang geleden dat hier iets gepost werd!

Zo rond 2010 de auto aan de kant gezet, verzekering en nummerplaat geschrapt omdat de achtervering teveel stuiterde en ik er dus kosten aan moest doen (nieuwe bollen, maar je weet dan niet hoe makkelijk die er af gaan).
Auto stond dus onder carport, en ik liet ze om de paar maanden een uurtje draaien. Tot 2 jaar geleden dat opeens niet meer ging omdat na het activeren van de startmotor alle lichten uitvielen. Ik dacht dus: een probleem in het elektrische circuit, ga dat maar eens uitzoeken…

Eind juni, mooi weer, feestje voor mijn oma en iedereen in de buurt van waar de carport staat en ik dacht… Wat als we ‘m nou nog eens zouden proberen? Startkabels erbij gehaald en… zo goed al direct starten! Drukke zomer gaat voorbij zonder tijd om me om de DS te bekommeren en vandaag: ‘De dag’.

Ik kocht een nieuwe accu en brandstoffilter, goot wat 15W40 olie uit de Action in het blok, en deed een liter LHM in de tank.

Nadat alles op zijn plaats zit: draaien en niet meer uitvallen! Het aangedurfd om eventjes met mijn vriendin als bezemwagen achter mij, enkele kilometer te rijden en naar de carwash te gaan. Hieronder fotoverslag Wink

Ik heb nu dus een kleine 150 euro uitgegeven om er weer ‘iets’ mee te kunnen doen. Onderhoud heeft ze dus al lang niet meer gehad.

Ik denk dat ik het volgende nog wel eens wil laten doen: 2 nieuwe bollen + nieuwe voorraadbol (lekt), klein onderhoud (olie, bougies).

De carrosserie is een ramp, bodem is redelijk krokant maar het interieur (de lederen zetels met name) is nog mooi.

Ik ben er nog niet over uit wat ik wil. Een nieuwe DS kopen is wijzer dan véél geld in deze te stoppen. Aan de andere kant: als ik deze verkoop als rijdende auto kan ik er potentieel meer voor krijgen dan voor een exemplaar dat niet kan rijden… Your thoughts?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 september 2015 10:10 AM
  [ # 198 ]

De grote vraag is, wat wil je bereiken?

Wil je echt een top DS, die technisch goed is en die er netjes uit ziet?
Of wil je met minimale kosten een DS rijden?

Ik denk dat je je eerst ook moet afvragen of je tevreden ben met de uitvoering. Zo ja dan kan je overwegen om te investeren. Zo nee, dan lijkt me investeren zonde in een auto die eigenlijk niet naar je zin is.

Je zou eens langs een DS specialist kunnen gaan welke ook restauraties uitvoert, en eens doorspreken wat de mogelijkheden zijn en er een budget tegenover zetten.

Het blijft echter altijd een kwestie van geld, een mooie goed origineel gerestaureerde DS gaat tegenwoordig weg voor boven de 30.000 Euro.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 27 september 2015 11:08 AM
  [ # 199 ]

Deze DS ga ik niet restaureren, dat heeft volgens mijn garage en mezelf echt geen zin. Hem rijdend houden tegen minimale kosten wél.

Ik heb niet het geld om € 30.000 op tafel te leggen voor mijn Droom DS, en daarenboven heb ik van mijn werkgever een C5 Tourer die helemaal naar mijn zin is.

Deze DS is in de jaren ‘80 door mijn opa opgeknapt, mijn vader heeft mij er in rondgevoerd tot ik 8 jaar was en aan mijn 18e kreeg ik ‘m zelf. Er hangt dus een grote sentimentele waarde aan vast; waardoor ik het nooit over mijn hart kreeg ‘m te koop te zetten.

Ooit koop ik een ‘nieuwe’, maar het probleem is dat ik dan liefst weer een 23 IE Pallas wil en die zijn inderdaad nogal kostelijk Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 september 2015 11:37 AM
  [ # 200 ]

Het mooie van een DS is natuurlijk dat je hem niet in 1 keer hoeft op te knappen.

Gezien er dus veel emotionele waarde aan zit en het de uitvoering is die je wil is dat wel wat waard.
Je kan bijvoorbeeld eerst het chassis laten opknappen, gezien dit de basis is ook qua veiligheid is het wel fijn als dat goed is.

Het plaatwerk kan dan later, of zelfs nog in delen. Je kan natuurlijk ook ander plaatwerk zoeken wat minder werk heeft.
En natuurlijk veel zelf proberen te doen, met name al het (de)montage werk gaat veel tijd in zitten.

Een “nieuwe” kopen zal nagenoeg niet veel goedkoper zijn of zelfs duurder in de toekomst.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 september 2015 11:39 AM
  [ # 201 ]

Is toch duidelijk, je kunt hem niet verkopen door die waarde, dan moet je hem opmaken.
Denk dat er ergere wrakken terug opgeknapt worden.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook