14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
   
Bartjes’ Xsara - met schone injectors
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 24 februari 2015 11:00 PM
  [ # 196 ]

Ik heb nu een keer Firezone Competition octaan 102 getankt en merk direct verschil. Slaat sneller aan, stottert niet meer met optrekken als de motor koud en schokken bij gas los met koude motor is ook over. Spul is met €1,80 per liter nu wel erg duur als je t vergelijkt met 95..

Na een paar kilometer is het verschil qua rijden te verwaarlozen voor mijn gevoel.

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 februari 2015 11:04 PM
  [ # 197 ]

Grappig dat je hetzelfde ervaart met een koude motor Wink

Met octaan 102 zou die wel eens wat zuiniger kunnen zijn, maar of dat de prijs goed maakt betwijfel ik…

Profiel  
 
Wageslave
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 15-02-2015

Gepost: 17 oktober 2015 05:20 PM
  [ # 198 ]

reactie op grijze laadstroomdraadje komt wat laat in deze thread, heb m bij dat andere draadje gezet.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 17 oktober 2015 11:35 PM
  [ # 199 ]

Zag per mail ook de gehele reactie over de laadstroom draad. Ben blij dag ik kon helpen.

Mijn xsara begon steeds vaker de volgende problemen te vertonen:
- Claxon werkt slechts af en toe, behalve als de auto stil staat doet ie het altijd.
- Auto opent en sluit niet meer op de sleutel, ook niet na vervangen van de batterij. De opnieuw inleer procedure (zie ander forum topic) verhelpt dit slechts voor een paar dagen.
- Verlichtingslampje op dashboard begint spontaan te knipperen bij rijden met licht. Even aan de lichtschakelaar friemelen verhelpt dit een minuutje. Niet friemelen betekent dat de koplampen ook dat gedrag gaan vertonen.
We gaan de winter in waarbij ik steeds vaker in het donker rij, dus een nieuwe com2000 gehaald bij de plaatselijke sloper. De nieuwe heeft een automatische licht stand wat de auto niet heeft. Bij het aansluiten van de accu eenmalig melding “automatische verlichting uitgeschakeld” gezien maar alles werkt weer naar behoren.

Extra bonus: de auto rijdt regelmatiger en reageert sneller op mijn gas-commando. Ik krijg hierbij het gevoel dat de oude com2000 regelmatig een DDoS aanval op de BSI uitvoert zodat deze minder aan de kern-taak van motor management toe komt…

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2015 10:13 AM
  [ # 200 ]
bartjes schreef:

We gaan de winter in waarbij ik steeds vaker in het donker rij, dus een nieuwe com2000 gehaald bij de plaatselijke sloper. De nieuwe heeft een automatische licht stand wat de auto niet heeft. Bij het aansluiten van de accu eenmalig melding “automatische verlichting uitgeschakeld” gezien maar alles werkt weer naar behoren.

Volgens mij krijg je die melding zelfs wanneer je de originele hendel zou plaatsen.
Ik kan herinneren dat ik die melding ook heb gezien na het aansluiten van de accu en mijn auto heeft ook geen automatische verlichting.

Profiel  
 
 
14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook