8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
De Citroën BX van Chris B - Zitterij
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 april 2015 06:31 PM
  [ # 106 ]

potverdorie! dat ziet er strak uit!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 04 april 2015 06:43 PM
  [ # 107 ]

Fraai!!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 april 2015 10:35 PM
  [ # 108 ]

Strak hoor!


Tijd voor een 16V er in te hangen?

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 06 april 2015 11:03 AM
  [ # 109 ]

16v? Kriebelt wel, alleen dan geen “echte” 16v maar een TU5J(p)4. In iedere vent schuilt een snelheidsduiveltje, ook in mij. Aan de andere kant ben ik ook zo nuchter om te zeggen dat het huidige tuutje een fijn, betrouwbaar torretje is waarvoor onderdelen veel voor weinig is. (Behoudens enkele koelslangen)

Zoals het nu is ervaar ik twee punten ter verbetering, het gejank van 4.000 toeren op de snelweg en het verbruik. In de winter is het ongeveer 1 op 10 op LPG en in de zomer 1 op 12. Het zou mooi zijn om er 1 op 15 op lpg uit te peuteren.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 april 2015 11:52 AM
  [ # 110 ]

Erg mooi resultaat, Chris! Begrijpelijk dat je dat randje nog even hebt bijgewerkt, dat zou mij ook mateloos gestoord hebben Wink Nu is het echt een heel mooi plaatje alles bij elkaar. Zo strak als jouw voorbumper hangt, daar moet ik ook maar eens mee aan de gang!

Wat betreft het zware sturen: nieuwe banden sturen natuurlijk altijd lichter door de hoeveelheid profiel. Hopelijk blijft het zo, maar het zal ongetwijfeld iets zwaarder gaan worden.

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 06 april 2015 12:19 PM
  [ # 111 ]

Wauw wat staan die velgen goed!!! Very Happy

doei

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 07 april 2015 12:46 PM
  [ # 112 ]

Velgen af, tijd voor nieuw projectje Smile

Op dit moment schommelt het verbruik tussen 1 op 10 en 1 op 12, heel soms met uitschieters zoals de tankbeurt van vanochtend met 1 op 14,2. Wat ik in m’n kop heb zitten is dat het mooi zou zijn om het verbruik structureel onder de 1 op 14 te krijgen.

Zou dat lukken met het huidige blokje? Is het een idee om er een andere bak achter te hangen bijvoorbeeld, dat soort ideeën. Een motorwissel zie ik niet echt zitten, zie een beetje op tegen het werk. Op dit moment zit ik voornamelijk te denken aan aanpassingen op het huidige motortje.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 08 april 2015 02:16 PM
  [ # 113 ]

Bak van een saxo 14,  niet de vtr en vts,  zijn langer.
Zit je op ongeveer 2100 t/m bij 80 ipv 2400.

Mooie bx.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 26 april 2015 10:17 PM
  [ # 114 ]

Verbruik, bak, dat soort zaken laat ik maar even voor wat ‘t is.

Tijdje terug met twee wokkeltjes van remschijven uit Spanje teruggekomen, tijd om daar eens wat aan te doen. Betreffende zuigers (1x voor en 1x achter) bleken wat stroevig te lopen bij controle. Heb nu de achterklauwtjes bijna klaar, dat is rechttoerechtaan werk qua revisie.

Voorklauwen heb ik me denk ik wat op verkeken, ziet er allemaal beetje listig uit op de Franstalige beschrijving die bij het Citroen revisiesetje zat. Iemand ervaring en tips? Is een compleet setje, voor ook het handremgedeelte.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 04 mei 2015 10:56 PM
  [ # 115 ]

Operatie remrevisie geslaagd. Vandaag bij amh een juist setje montagemateriaal opgehaald, ik had 1 te kort remblokblokkeerstripje en dat was best lastig om aan een juiste te komen. Daarna was montage op de auto van de gereviseerde klauwen met 5 min gepiept. Remt heerlijk, groot verschil! Vooral doseerbaarheid is enorm verbeterd.

De revisie van de voorklauwen is aan de zuigerkant net zo makkelijk als achter, met een beetje perslucht plof je de zuigers er zo uit. Een zuiger had zoals te verwachten iets meer druk nodig… de handremkant heb ik gelaten voor wat het is. Wel goed schoongemaakt en weer ingevet, ddww.

Verschil in lengte strippie gewone (massieve) en geventileerde schijven:

Let dus goed op als je een 16v hebt! Bij het setje remklauwen dat ik heb gekocht/gekregen zat aan 1 kant ook een te kort stripje. Het buitenste remblokje kan er dan zo uitvallen.

Er zat nog een leuke sticker in het Citroën doosje met remblokken:

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 06 mei 2015 02:50 PM
  [ # 116 ]

wat goed dat je het weer voor elkaar hebt Chris, nu is de BIX klaar om kilometers te vreten en elke dag 150KM probleemloos af te leggen

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 19 juni 2015 11:45 PM
  [ # 117 ]

De afgelopen tijd had ik weinig energie, door de hooikoorts. Nergens toe kunnen zetten. Vanmiddag eerder vrij genomen om de BX een grote beurt te geven en wat ander prutswerk eraan te doen. Beurtje uitgevoerd en ook weer eens ontstekingstijdstip nagelopen, gek genoeg bleek deze 2 graden te laat te staan. 70k geleden toen ik m net had was t idem dito, ook te laat en bijgesteld. Bij een TU zou dit toch niet moeten kunnen verlopen, toch?

De HD pomp blijkt ook aan vervanging toe, alweer. Zweet stevig bij de keerring. Verder meteen ook benzineslangen vervangen, begonnen te scheuren op de uiteinden. Ook nog een primeur beleefd in mijn 10 jarige LPG carriere, klepspeling gecontroleerd en hoefde niet gesteld te worden.

Last but not least, de ASS stoel erin weten te zetten. Apart gevoel om een stoel te hebben die groot genoeg is, de komende tijd maar eens zien hoe dat zit.

Op naar de 165K!

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 20 juni 2015 09:42 PM
  [ # 118 ]

Vandaag BX ff op de brug gehad om de beurt af te maken. Maar goed ook dat ik bij een beurt de ogen goed de kost geef, er bleek iets te missen:

Veerpootje maar even gewisseld.

Verder de stoelfotoshow even afgemaakt. BX stoeltje:

ASS stoel:

Fors hé Wink

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 07 oktober 2015 04:27 PM
  [ # 119 ]

alweer een tijd terug dat ik hier gepost heb. Die Scheel stoel heb ik er al snel weer uitgegooid, de originele GTI stoel met nek roll-ovdr functie bij een onverhoopte aanrijding zit toch stukken beter.

En wat nu? Te koop? Ja te koop. Ik rij domweg teveel kilometers en dan mag een BX wel een hele leuke en behoorlijk betrouwbare klassieker zijn, 1.000 km per week is echt teveel. Teveel voor een BX met zijn (haar?) Franse techniek.

Net weer de nodige aandacht aan besteed en her en der puntjes op de i gezet. Komende dagen een paar cosmetische dingetjes verbeteren en dan ben ik benieuwd wie zich gelukkig mag rekenen als nieuwe eigenaar!

Vragen? Stuur een bericht of kom langs!

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 21 oktober 2015 02:12 PM
  [ # 120 ]

einde van een tijdperk, gelukkig hebben we de foto’s nog

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook