2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vervangen distributieriem 1.6i 16V (TU5JP4)
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2015 01:33 PM
  [ # 16 ]

Ik heb het net andersom gedaan, dus nokkenas met pen geblokkeerd en krukas gemarkeerd.
De laatste draait namelijk nooit uit zichzelf, de nokkenas wil dat soms wel doen door de klepveren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 29 oktober 2015 02:18 PM
  [ # 17 ]

Om het nokkenastandwiel te blokkeren van deze diesel motor heb je een special tool nodig om en dat heb ik niet dus gewoon effe zelf wat merkpunten plaatsen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2015 02:43 PM
  [ # 18 ]

Special tool is niet echt nodig, elk stukje rond materiaal met de juiste diameter volstaat.
Klus gedaan zonder special tool.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 29 oktober 2015 02:57 PM
  [ # 19 ]

Noppe!
In dit krukastandwiel zit dus GEEN gaatje voor een pen maar moet je met een special tool blokkeren dus als ik dat voor elke auto moet kopen waar ik eens een distributieriem van moet vervangen kan ik het beter laten doen!
Ik heb het over de 1400 diesel met 8 klepjes hé Rene dus misschien wel bij de andere types!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2015 03:02 PM
  [ # 20 ]
alpineovi schreef:

Ik heb het over de 1400 diesel met 8 klepjes

Ik ook!
Klus echt gedaan zonder special tool om de nokkenas te blokkeren.
Gat zit er gewoon in.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2015 03:13 PM
  [ # 21 ]

Om verdere misverstanden te voorkomen.

Nokkenas kan geblokkeerd worden met ronde pen.

Krukas aan distributiekant niet, wel aan vliegwielkant, alleen komt dit gat niet overeen met de stand van de krukas, waarbij de nokkenas geblokkeerd kan worden.
En er is een pennetje nodig om de spanrol van de multi-V-snaar te borgen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 29 oktober 2015 03:31 PM
  [ # 22 ]

Ik kan je spijtig genoeg geen fotoke meer sturen maatje maar dus GEEN gaatje in dat nokkenastandwiel van ons! Als je wil scan ik de tekening in de boek wel even in waarin je duidelijk kan zien dat ze een soort klem gebruiken.
De multiriem die ik meegekregen had bij mijn; nochtans heel geode speciaalzaak; bleek niet de goede te zijn???
Zelden dat ik daar iets verkeerd meekrijg en dus even getelefoneerd en ze bleven volhouden dat er GEEN spanner op de riem stond terwijl er wel degelijk één opzit en aangezien deze ook duidelijk in onze werkhandboek staat gaat mijn zoon straks na school even met de boek en de oude riem tot daar zodat ze het zelf kunnen zien.
We hebben trouwens dat werkhandboek speciaal gekocht om wat meer info te hebben over het dakmechanisme maar dat valt lelijk tegen aangezien daar heel weinig bruikbaars in staat.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2015 03:53 PM
  [ # 23 ]

Ik heb jou destijds de betreffende delen uit het officiele WPH gestuurd.
Daar kan je zelf op pagina 46 vinden dat voor de borging van de nokkenas afstelpen 0194.B gebruikt moet worden.
Dit in tegenstelling tot jouw Franse boek.

En de term “maatje” vind ik persoonlijk denigrerend.
Ik probeer jou met info te helpen, dan ook graag enige waardering daarvoor.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2015 03:55 PM
  [ # 24 ]

Wat de multiriem betreft, er zijn verschillen tussen de uitvoeringen zonder en met airco.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 29 oktober 2015 04:18 PM
  [ # 25 ]
René Jongejan schreef:

Ik heb jou destijds de betreffende delen uit het officiele WPH gestuurd.
Daar kan je zelf op pagina 46 vinden dat voor de borging van de nokkenas afstelpen 0194.B gebruikt moet worden.
Dit in tegenstelling tot jouw Franse boek.

En de term “maatje” vind ik persoonlijk denigrerend.
Ik probeer jou met info te helpen, dan ook graag enige waardering daarvoor.

Maatje zeg je bij ons tegen iemand die je heel graag hebt dus weer zo’n Vlaams/Nederland misverstandje en dus het tegendeel van een belediging René en zeker en vast heel fijn dat we hier terecht kunnen voor wat technische info over de Pluriel want een doorsnee Belg gaat gewoon naar de garage met zijn ellende! lol

Zou het kunnen dat ik die mail niet gehad heb want ik zet alles voor mijn zoon zijn auto meteen in het mapje v/d Pluriel en dat staat er niet in?
Dat krukastandwiel maakt mij weinig uit maar erger is dat er in dat werkhandboek geen deftige technische uitleg staat over het dakje!
Ik zal de tekening en het blokkeertooltje dat je daar kan zien even inscannen en u doorsturen want je kan blijkbaar niet geloven dat dat niet gewoon een pen is! lol

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2015 04:24 PM
  [ # 26 ]
alpineovi schreef:

Zou het kunnen dat ik die mail niet gehad heb want ik zet alles voor mijn zoon zijn auto meteen in het mapje v/d Pluriel en dat staat er niet in?

Begin september gemaild.
En geen foutmelding ontvangen, dus mail is afgeleverd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 29 oktober 2015 04:47 PM
  [ # 27 ]

Straks even vragen aan de zoon of hij die mail dan bij hem gezet heeft René want ik ga nu nog even verder werken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook