13 van de 13
« Eerste  < Vorige 11 12 13
   
Phoenix’ zwarte BX 1.9 GTI - Ingeruild
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 21 december 2013 05:44 PM
  [ # 181 ]

Goed nieuws, Phoenix!

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 22 december 2013 08:54 PM
  [ # 182 ]

Dat heeft de buurman effe mooi gefixed Wink

Mooi dat ie weer rijdt, ben benieuwd naar de gti, als je eens op industrieterrein bent in Drachten rij dan eens langs bij mij!

Emiel

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 23 december 2013 12:13 AM
  [ # 183 ]

Het blijft afwachten Emiel of het gefixed is maar vooralsnog lijkt het goed. Als het nu klaar is zou het betekenen dat het de eerste keer fout is gemonteerd, we gaan het zien.

Ik hoop van harte dat het goed is nu.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 03 februari 2014 11:16 PM
  [ # 184 ]

De conclusie is mij wel duidelijk nu, de kop is gewoon verkeerd gemonteerd geweest de eerste keer.
Helemaal sluitend is het nog niet dat het blok nu niet meer lekt maar vooralsnog is de olie schoon (ik heb er nog maar 2x mee gereden sinds de laatste keer dat de kop er af is geweest aangezien de auto geschorst is). Helaas kost het mij wel 2x de materialen en 2x het werk, hopen dat alles nu goed is maar het blijft zuur geld aangezien het ook in 1x goed had kunnen zijn. In maart ga ik de BX weer uit de schorsing halen en er een tijdje mee naar het werk rijden om er zeker van te zijn dat alles goed is nu.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 02 april 2014 11:16 PM
  [ # 185 ]

Ik heb de GTi weer uit de schorsing en ik ben vanavond gelijk even een goed blokje om geweest, 100 kilometer om precies te zijn. Wat is het toch een heerlijk autootje! ik kreeg gewoon weer een smile van oor tot oor op mijn kop bij het intrappen van het gaspedaal, whooshh! en daar gaat ie!

nieuwjaarsdag heeft ze voor het laatst gereden dus ze heeft 3 maanden stil gestaan en de accu was dan ook plat. De Xantia er voor en toen was het gelijk vroem! ze had er zin in Smile.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 26 maart 2015 10:32 PM
  [ # 186 ]

Er is weer veel gebeurd: uitlaat is weer dicht, ADAL RA vervangen, stuk dorpel gelast en weer een nieuwe APK. Nu de radiateur nog even vervangen (deze lekt) en dan wil ik eerst gewoon weer even genieten van alles wat ik er weer in heb geschopt aan tijd en geld.

Afgelopen zondag een hoofdrol gespeeld in de test van Penny Lane wat ontzettend leuk was:
http://www.citroen-forum.nl/nieuws/overig/lift-off_liftbacks

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
blafwoef
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-03-2015

Gepost: 27 maart 2015 10:13 AM
  [ # 187 ]

Erg gave wagen, die BX GTI zeg. Was begin jaren 90 (ik had toen een BX 1.6 TGI)wel mijn droom, maar is er nooit van gekomen.

C3 Pluriel 1.6 SensoDrive… Oranje

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 30 april 2015 06:46 PM
  [ # 188 ]

De radiateur heb ik al weer een paar weekjes terug vervangen, deze was erg gaar aan de onderkant en daardoor nogal lek. Na de vervanging kreeg ik de bevestiging van mijn vermoeden dat de ventilator niet inschakelde (dit vermoeden had ik al een poosje maar heb weinig met de auto gereden dus is het niet echt opgevallen) dus ben ik op onderzoek uitgegaan naar de oorzaak en tot op heden ben ik er nog niet uit.

Ik heb een andere sensor geplaatst en ik heb getest met twee ventilatoren welke ik nog heb liggen maar zonder resultaat.

De auto is verder gewoon rijdbaar en alleen bij langdurig stationair draaien gaat de temperatuur omhoog, ga je weer rijden gaat de temperatuur weer snel naar beneden.

Nu zat ik me te bedenken of er ook een zekering of een relais is speciaal voor de ventilator welke misschien stuk is en zo ja waar zit deze dan gewoon op het zekering en relaisbordje?
op de linkerzijde van de radiateur zit ook een soort blokje, is dit een relais of zekering en kan deze misschien stuk zijn?

Graag tips en tricks.

Alvast bedankt.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 01 mei 2015 10:38 AM
  [ # 189 ]

Heb je de ventilatoren los getest (directe plus erop)? De ventilatoren worden gezekerd door F4 volgens de haynes. Ik heb met mijn RS hetzelfde probleem en deze testmethode werd mij aangeraden:

japv schreef:

Thermocontact sluit het stroomcircuit vanaf een bepaalde temperatuur, waardoor de fan gaat draaien.

Als je de beide polen van de stekker van het thermocontact met elkaar doorverbindt dan moet de fan gaan draaien. Doet die dat niet dan is hoogstwaarschijnlijk je fanmotor overleden. Doet die dat wel dan is het dus zo goed als zeker het thermocontact. Vervangen van het contact is vrij simpel, en je hoeft er niet je koelsysteem voor droog te leggen. Oude contact eruit draaien met de nieuwe in de andere hand, en dan heel snel de nieuwe er weer in Razz

En als je een fan hebt met 2 snelheden:

japv schreef:

Als de Haynes klopt dan is pool 3 de massa, pool 1 de directe voeding en pool 2 de voeding met weerstand. Om de werking van je fanmotor te testen moet je 1 en 3 doorverbinden. Als dat werkt dan 3 en 2 om te zien of de weerstand nog werkt.

Ik kon helaas zo snel niet via Google vinden welke pool nu precies nr 1, 2 of 3 is. Kortsluiting zul je volgens mij niet krijgen, aangezien het thermocontact de massa van de fan in- of uitschakelt.

Relais voor de koelfan zit in de zekeringenkast

Succes!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 03 mei 2015 12:24 PM
  [ # 190 ]

De sensor heeft 3 polen dus zal het de tweede optie zijn Smile, ik ga het eens proberen.

Weet iemand waar dat kleine “bakje” aan de linkerkant (Radiateurdopzijde) van de radiateur voor dient? er gaat stroom doorheen in ieder geval Smile.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 07 november 2015 01:26 PM
  [ # 191 ]

De kogel is een tijdje terug al door de kerk gegaan en vanmorgen was het dan zover; de BX is ingeruild voor een C3 1.6 e-HDi uit 2011.

Alhoewel ik het erg jammer vind is het wel de juiste keuze om te maken, de BX stond de afgelopen ontzettend veel stil en daar wordt ie niet beter van.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
 
13 van de 13
« Eerste  < Vorige 11 12 13
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook