12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
   
Phoenix’ zwarte BX 1.9 GTI - Ingeruild
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 31 januari 2013 10:39 PM
  [ # 166 ]

Maar is het niet zo dat bij het starten eerst de voorkant omhoog behoort te komen en daarna de achterkant, zo was het voor heen wel altijd maar nu begint hij eerst achter omhoog te komen waarna de voorkant de achterkant snel inhaalt met het op niveau komen.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 31 januari 2013 10:47 PM
  [ # 167 ]

Ik weet niet hoe het hoort, maar die van mij doet altijd eerst de kont de lucht in, en daarna de kop, ook als ik met de hoogteregeling speel, en dan zakt ie wel mooi horizontaal.

Bij gewoon afzetten van de motor in de rijstand zakt achter eerst.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 31 januari 2013 10:50 PM
  [ # 168 ]

Dat is geloof ik bij iedere BX weer anders. Mijn Deauville kwam ook altijd eerst met de kont omhoog en daarna kwam de kop langzaam omhoog. Mijn RS komt horizontaal omhoog.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 31 januari 2013 10:52 PM
  [ # 169 ]

Als mijne een nachtje buiten heeft gestaan komt zei horisontaal omhoog, en ben ik een 3 uurtjes in de stad geweest kont eerst. Is geen pijl op te trekken.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 31 januari 2013 11:16 PM
  [ # 170 ]

De groene benzines van mij zakken achter eerst in en blijven voor nog lang “hoog” staan. Ze pompen eerst de achterkant omhoog. De diesel komt voor niet zo ver omhoog vanwege vermoedelijk grote retouren van de veerpoten, maar ook die pompt eerst achter omhoog en maakt dan voor pas op rijhoogte.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 januari 2013 11:20 PM
  [ # 171 ]

Lijkt wel een Viagra forum….

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 31 januari 2013 11:25 PM
  [ # 172 ]

Hans we hebben het over het groene wondermideltje niet het blauwe. Wink

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 januari 2013 11:32 PM
  [ # 173 ]

Laughing  Nou ja, je weet maar nooit of er iemand met smurfen olie bij zit!

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 07 september 2013 11:54 AM
  [ # 174 ]

Het is weer even terug dat ik gepost heb maar het hierboven beschreven “probleem” heeft zich na een tijdje zelf verholpen, ik heb er niks aan gedaan Confused:. Ze komt dus nu, als vanouds, eerst voor omhoog en gooit daarna de kont omhoog.

Ik kreeg gisteren een blauwe envelop in de brievenbus geworpen met daarin een brief dat mijn geliefde BX op 25 november 2013 in aanmerking komt voor vrijstelling van motorrijtuigbelasting.

Nu raak ik dan toch weer een beetje in de war, mijn auto zou toch niet meer wegenbelastingvrij worden?
Of zou dit maar voor 1 maand zijn en moet ik per 1 januari 2014 weer gewoon wegenbelasting betalen, zij het dan in de kwartsregeling? Of loop ik weer achter en zijn er weer veranderingen in wegenbelastingvrijland?

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 september 2013 11:57 AM
  [ # 175 ]

Dat ligt er dus aan of de regeling door gaat.

Zoals het er nu uit ziet kom je met een 87er in aanmerking voor het kwarttarief, met een max van 120 euro per maand.
Dan mag je er in de winter alleen 3 maanden niet mee rijden, anders betaal je gewoon volle mep.

Voorlopig ben je vrijgesteld tot het einde van het jaar.

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 18 november 2013 05:54 PM
  [ # 176 ]

en weer voor een jaartje APK goedgekeurd!

alleen een bandje vervangen (had ik nog liggen) en de stuurashoes moest wederom vast gezet worden maar dat was alles!

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 27 november 2013 11:40 PM
  [ # 177 ]

OK, weer een verse APK maar nu wel weer aan de sleutel Sad. De koppakking is lek! de nieuwe pakking ligt er al weer tussen en de kop er op, morgenavond de boel af monteren.

Drie jaar terug heb ik de distributieriem, waterpomp en spanrol laten vervangen maar gebleken is dat alleen de riem vervangen is:(, deze zitten er nu dus ook nieuw op, inclusief riem. Beetje balen aangezien ik er wel voor heb moeten betalen voor iets wat dus niet vervangen is. De garage bestaat niet meer dus verhaal halen kan ik niet Sad.

Ik hoop op vele kilometers te gaan nadat alles weer vers en fris is Smile.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 30 november 2013 11:02 PM
  [ # 178 ]

Mijn hoop is niet uitgekomen helaas, de koppakking is vervangen, de distributieriem, de spanrol en de waterpomp maar hij is nog steeds lek Sad. Het vermoeden is dat er een scheur in de kop zit of in het blok en ik heb er de kracht niet meer voor om er verder mee te gaan.

Mocht er zich iemand geroepen voelen om de BX op te lappen mag deze persoon zich melden (ik heb er bijna een tweede BX in onderdelen bij)

Ik heb vandaag een Xantia gekocht om de BX te vervangen (ik heb de afgelopen week een auto kunnen lenen, ik zal er een nieuw topic voor openen in het Xantia gedeelte.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 21 december 2013 12:01 PM
  [ # 179 ]

Er gloort hoop aan de horizon voor mijn BiXxie!  Very Happy.

De kop is er wederom af geweest en het bleek dat er een cilinderbus los zat waardoor het zeer waarschijnlijk lekte.
Cilinderbus zit weer op zijn plek, getest of het lekte en dat deed het niet dus de kop zit er weer op (kost een tweede nieuwe koppakking maar goed). Gisteren is er nieuwe olie en koelvloeistof in gekomen en heb ik hem warm gereden en alles lijkt goed te zijn! Het blijft natuurlijk even afwachten maar vooralsnog zijn de tekenen positief Very Happy.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 december 2013 12:48 PM
  [ # 180 ]

Mooi werk, dat wordt duimen!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook