4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Stiiluss’ z’n BX 16TRS automatic (Subframe :(  )
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 29 december 2011 11:57 PM
  [ # 46 ]

De auto is trouwens een maand geleden ook weer goedgekeurd.

Achteruitrijlicht is gemaakt!!

Wat er uiteindelijk aan mankeerde was toch de schakelaar op de versnellingsbak. Deze werd niet genoeg ingeduwd door een pal in de bak volgens de garagist. Hij had het ding eruitgehaald, na eerst de boel er rond te hebben schoongemaakt. (Dus je kan deze switch er toch zonder problemen uithalen Wink ) En daarna doorgemeten, switch bleek dus oke. Dus bleef volgens hem het induwen van het knopje door de automaat over.
Bij het terugmonteren van de switch een iets dunnere ring gebruikt, en het geheel werkte weer naar behoren.

Hiermee is het probleem van het starten gelijk ook mee verholpen. Het brugje wat ipv het startrelais zat ook meteen weer vervangen voor het relais.

De switch op de bak zorgt dus blijkbaar voor twee dingen: Achteruitrijlicht, en vrijgave voor starten bij standen P of N.

Voor de rest geen op of aanmerkingen op het APK papiertje. Enkel nog de opmerking gehad dat de auto er goed uitzag, en da’s toch ook wel leuk om te horen Smile

Nu nog de LM velgen netjes maken, want die vind ik er wat mottig uitzien….

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 08 november 2015 07:32 PM
  [ # 47 ]

Hoi allemaal,

Het is lang geleden dat er wat geschreven is over de BX. Voorbijgaande jaren zijn eigenlijk allemaal verder probleemloos verlopen. Afgelopen voorjaar nieuwe reactie stangetjes gemonteerd. En de velgen zien er nu ook weer netjes uit.
Helaas is (ondanks van binnen en buiten tectyleren) het voorsubframe van binnenuit doorgeroest. Er is het een en ander op het forum over wisselingen terug te vinden. Ik zou dus ook willen proberen om dit zelf te gaan doen. Nu nog enkel een goed frame zien te vinden. Mocht iemand een goed exemplaar hebben liggen dan hoor ik het graag.

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 09 november 2015 05:35 PM
  [ # 48 ]

subframe heb ik nog wel liggen, moet je het wel zien zitten om het in mechelen (belgië) te komen halen.
hoor het wel via pb dan.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook