3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Verbetering lichtopbrengst koplampen
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 november 2015 02:33 PM
  [ # 31 ]

Ik heb in de break bi-xenon en in de cabrio gewoon xenon.
Bi- bevalt mij niet zo goed, want het mechaniekje dat omschakelt van dim naar groot blijft soms hangen en dan heb je dus 1 vd standen steeds.
Daarom in cabrio zo geschakeld dat xenon ( dim) altijd aan is en bij groot de verstralers er bij komen.
Let ook op de kleur, het is snel te wit.
Je moet H4 nemen en dan moet je nog wat prutsen om die goed in de duplo lamp houders te krijgen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 november 2015 02:35 PM
  [ # 32 ]

Je hebt H4 Bi-xenon nodig. Daarnaast is het belangrijk dat je een set van een goed merk koopt, bv pilot. En let op de kleur. Hoe hoger de waarde hoe blauwer het licht. Een kleur temperatuur van rond de 3000 is geel, tegen de 4000 is mooi wit. Daarboven wordt het te blauw en da’s echt lelijk.

tweede punt is wel dat je even moet kijken of de fittingen van jouw DS wel xenon toelaten: er zijn lampen met een fitting waar je de lamp in de fitting moet drukken en dan de lamp met fitting en op op de koplamp zelf moet draaien. daar kun je geen xenon in kwijt. Je hebt een lamp nodig waarbij je de lamp in de koplamp steekt en vastzet en dan de stekker er op moet drukken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 15 november 2015 04:01 PM
  [ # 33 ]

Ik heb al minstens vijf jaar Xenon in mijn DS’en. De break heeft de bekende “kangoeroe-lampen” met extra reflector, dus daar zit H1 in voor het dimlicht. Voor de DS21ie ragbak, waar ik ook de Pressé mee rijdt, heb ik ooit nieuwe reflectors met H4-fitting gemonteerd, met daarin dus H4 Bi-Xenon, uit China. Lichtkleur volgens doosje geel 3000K, maar naar mijn smaak eigenlijk iets te veel blauw in het geel voor het mooie, het licht had daardoor soms een ‘groen randje’.

Bruikbare Bi_Xenon setjes zijn overal te vinden, even zoeken op Marktplaats e.d. met zoek/trefwoorden:
•    H4 (allicht…)
•    Bi-Xenon :groot & dimlicht beide door zelfde pit. Deze lamp heeft extra draadje + extra kabelboompje met relais tbv electromagnetisch bediende afscherming. Pas op , sommige aanbieders noemen dit Bi-Xenon HI/LO, anders krijg je een Xenon dimlicht met halogeen grootlichtpitje ernaast. Werkt ook wel, maar: de xenon-pit heeft een paar tellen nodig op goed op temperatuur en lichtopbrengst te komen. Omdat bij Xenone-halogeen de xenon dus uitschakelt bij groot licht heb je alds je terugschakelt naar dimlicht even een donker momentje…
•    3000K : lichtkleur geler ipv blauwer, 4000 á 4300 is ongeveer neutraalwit.

Veel aangeboden opties, prijsverhogend en niet nodig (alhoewel ook niet schadelijk):
•    CANBUS: module reageert correct op diagnosevragen van autoelectronica
•    SLIM-ballast: hoogspanningsdeel extra compact uitgevoerd.

Een paar willekeurige zoekresultaten om je op weg te helpen:

http://www.xenonjan.nl/webshop/h4-3-bi-xenon-lampen-en-setjes/slim-ballast-bi-xenon-set-a-kwaliteit-h4-3/detail/261/slim-ballast-bi-xenon-set-a-kwaliteit—h4-3.html

http://www.xenonjan.nl/webshop/h4-3-bi-xenon-lampen-en-setjes/slim-ballast-bi-xenon-set-b-kwaliteit/detail/442/slim-ballast-bi-xenon-set-b-kwaliteit.html

http://www.lightinthebox.com/nl/hyper-slim-h4-3-3000k-xenon-light-set_p1187082.html?utm_source=marktplaats&utm;_campaign=&utm_campaign=2619&utm_content=2623&&channel;_code=464&s2m_product_id=1187082&utm_source=marktplaats

Na vier jaar alle dagen met licht aan, ging dit voorjaar één Chinese H4-pit stuk. Ik heb toen twee nieuwe “pitten” gekocht waar ik héél erg tevreden mee ben, mooi vol geel licht: http://www.dynamiccarparts.nl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=164&virtuemart_product_id=981&Itemid=101
Daar kun je ook een compleet setje kopen.

Succes!

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 15 november 2015 09:50 PM
  [ # 34 ]

Op zoek dus naar H4 Bi-xenon 3000 K. Wordt gelijk de verlichtingsschakelaar minder belast. De binnenste verstralers geloof ik wel, die gebruik je toch nooit.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook