2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Advies, tips vervanging verticale longeron
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 november 2015 05:44 AM
  [ # 16 ]

Stuik lassen van dik naar dun of enkel naar dubbel lijkt mij moeilijk en ook niet zo mooi.Ik zou dan denk ik hele plaat vervangen. Maar weet eigenlijk niet hoe lastig dat wordt aan de bovenkant.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 november 2015 03:59 PM
  [ # 17 ]

De laatst inzichten zijn nu dat ik toch de hele verticale plaat ga vernieuwen. De dubbele plaat dus. Is er iemand die hiervan een goede fotoreportage heeft of weet?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 27 november 2015 06:02 PM
  [ # 18 ]

Als je bang bent voor roest is het te overwegen om een deel in RVS uit te voeren. Is tegenwoordig niet meer zo extreem duur als vroeger.
Wel minimaal een 304 type toepassen. Lassen is zeker niet lastiger. Ik gebruik hetzelfde menggas als voor MIG/staal.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 november 2015 06:08 PM
  [ # 19 ]

Aha, dat laatste wist ik niet en is waardevolle informatie. Nu is roest niet echt hetgeen waarvoor ik bang ben. Het moet gewoon goed worden en met de huidige stand der techniek van anti-roestmiddelen zal de godin langer roestvrij blijven dan de eerste 40 jaar van haar leven. Zeker in ogenschouw genomen dat ze bij mij een soort van ‘notabelen-bestaan’ krijgt (de Volvo mag het vuile werk opknappen).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 november 2015 06:13 PM
  [ # 20 ]

Eindeloos combineren met Argon en CO2…:
http://www.linde-gas.nl/nl/products_and_supply/industrial_gases/stainless-steel-protective-gases/index.html

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 27 november 2015 06:21 PM
  [ # 21 ]

Precies, daar word je toch gek van?
Gewoon standaard MIG menggas 85/15 Argon/CO2. Geeft bij RVS geen glimmend resultaat, ziet er wat donker uit, maar dat poets je er zo af. Last mooi spatvrij en het valt niet uit elkaar.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook