Nog even een vraagje over de stalling van mijn cx
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 27 december 2012 12:22 PM

Hallo mede forumleden

Mijn CX staat inmiddels te overwinteren in de garage en heb me nu 6 van die 3 poot bokjes gekocht om het zomaar te zeggen
Kan ik hem hier op plaatsen en waar moet ik ze zetten , kan dit aan de zijkant zogenaamde krikpunt ? De TRX velgen verdienen
namelijk ook wat aandacht en wil ze dan per stuk telkens eraf halen.Hoe kan ik het beste te werk gaan en hem stallen ? Graag jullie advies
als kenners

Alvast dank Patrick

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 27 december 2012 01:40 PM
  [ # 1 ]

Als je een goede garagekrik hebt, kun je die voor, in het midden, onder het subframe zetten.
Een stevige balk gebruiken om de kracht te verdelen, anders kan het gebeuren dat de “dunne” plaat doorbuigt.

Dan de brugjes, waarschijnlijk bedoel je assteunen, onder de voorste krikpunten zetten.
Ik ga er vanuit dat deze in goede harde staat zijn.

Achter kun je de auto opkrikken met de krik onder de achterbrug of onder een stevig punt van de trekhaak. Het is maar voor even.

Voor je alles doet zou ik wel de wielbouten alvast een slag losdraaien.

Jan

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 27 december 2012 05:12 PM
  [ # 2 ]

Hoi Jan.

Alvast dank voor uw reactie , ik wilde ze omdat het er 6 zijn eigenlijk
de auto omhoog pompen ze dan verdelen en de dame dan rustig laten zakken zodat het
eigenlijk maar is dat de wielen juist van de grond af zijn.Het gaat me namelijk ook
om de banden dat ik door beetje lange stilstand geen slag krijg in de banden vandaar
en ja wat ik eerder al schreef wil een voor de een de wielen eraf hebben ze hebben lichte
corosie en heb er spul voor wat ze hopelijk netjes maakt.En indien dit lukt dat de corrosie
weg is smeer ik ze goed in met zuurvrije vaseline kortom ben er zuinig op.
Binnekort als het me lukt de foto’s van mijn dame aan te passen aan het forum formaat zal ik eveneens
paar mooie foto’s posten van haar.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 27 december 2012 05:45 PM
  [ # 3 ]

Hoelang wil je de auto stallen??
Voor een paar maanden zou ik dat allemaal niet doen.
Stal al jaren meerdere autos cx’n, eenden, meharis. xm’s, in de winter, nog nooit problemen mee gehad.
Wat ik wel doe is de banden harder op pompen.
Autos op steunen vind ik zelf helemaal niks. altijd kans dat ie er af valt etc.
En als ie dan niet start moet je de banden er weer onder zien te krijgen om de cx te verrolen om weer erges bij te kunnen.

Maar dit is uiteraard persoonlijk allemaal.

ALs je een cx wilt op krikken moet je, vind ik althans de cx altijd in zijn vrij zetten.
En vervolgens in de hoogste stand.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 december 2012 07:17 PM
  [ # 4 ]

CX op hoogste stand, 4 bokjes (of nog beter: blokken hout) erronder, en dan gewoon stilleggen. Dan zakt ze op haar gemak op de b(l)okken, en heb je geen problemen met je banden. Dan leg ik nog de - pool van de batterij af, and that’s ist, en zo stal ik ze al jaren een maand of 4-6 zonder problemen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 december 2012 08:13 PM
  [ # 5 ]

Krijg je de achterwielen er dan af als die op blokken is gezakt?
Normaal moet je in de hoogste stand staan opkrikken en dan het wiel alsnog kantelen om het wiel eruit te krijgen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 december 2012 08:17 PM
  [ # 6 ]

Ik zou gewoon een extra setje wielen zoeken, die je als stalingswielen gebruikt.

Ik doe dit al 3jaar en bevalt me erg goed..

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 28 december 2012 02:50 PM
  [ # 7 ]

ik stal - evenals Demuywo - de auto al jaren op vier grote houten blokken onder de krikpunten en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Bij mij staan de wielen dan net iets vrij van de garagevloer. Ik heb altijd begrepen dat het slecht voor de draagarmen of draagarmlagers zou zijn indien je de auto “gewoon” wegzet voor een maandje of vijf, maar of dit klopt weet ik niet.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 28 december 2012 04:20 PM
  [ # 8 ]

Weten doe ik het ook niet, maar volgens mij maakt het voor draag armen en lagers niks uit.
Draagarmlagers heb ik vaak genoeg vervangen en waren altijd kapot door waterschade.
Ik zou me eerder afvragen of het langduring laten steunen op de kriksteunen nu zo goed is voor een cx.
De hele auto hangt dan aan de krik steunen. Dus ook de moter en bak en subframe hangt dan aan de koets.
Deze ophanging is niet star en wordt nu andersom belast.

Zoals bij veel autos, als je die opkrikt kunnen de deuren niet meer open en of dicht. Je vervormt de koets.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 december 2012 10:21 PM
  [ # 9 ]

Mede forumleden

Alvast heel hartelijk dank voor al jullie reactie’s , ik ga me er eens over beraden hoe ik dit ga aanpakken.
Voorlopig laat ik hem op de wielen staan , en laat hem zowieso eens per week even 10 min lopen en dit gaat
tot nog toe prima.

Gr Patrick

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 december 2012 10:43 PM
  [ # 10 ]

Waarom zou je hem laten lopen ?? stal die van mij 4-5 maanden onder de carpoort en de accu is eruit in maart gaat de accu er weer in starten en rijden maar weer.

door het ff starten en laten lopen krijg je alleen maar condens vorming in de uitlaat en doordat het niet goed op tempratuur komt blijft dit dus eroin staan en roest je uitlaat er onderuit.

Gewoon wegzetten en eind maart weer starten, ik zou me daar niet al te druk over maken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 december 2012 11:15 AM
  [ # 11 ]

Idd 10 min lopen is niet alles. Dan kan je beter een half uur gaan rijden, dan is alles goed warm.

In de praktijk is er bijna elke maand wel een mooie droge zoutloze dag te vinden om even te rijden.
Vandaag lijkt overigens zo’n dag te zijn Wink

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 december 2012 11:20 AM
  [ # 12 ]

Wat zo langzaam aan ook een punt begint te worden is wat doe je met de tank.
Ik doel dan op bacterien.

Met diesel is het het beste de tank zo vol mogelijk te hebben tijdens stalling.
Maar met bezine weet ik niet, wie wel?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 december 2012 11:24 AM
  [ # 13 ]

Benzine ook vol Wink

Zo blijft de benzine beter en minder kans op roest in de (stalen)tank.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 29 november 2015 07:38 PM
  [ # 14 ]

Ik wilde de dame ook winterklaar maken en op blokken zetten. Vraag is alleen wat is de ideale hoogte voor de blokken. Ik had ooit ergens gelezen 18cm hoog.

Misschien heeft iemand nog andere oplossingen of think ideeën?
Aftanken deed ik elk jaar al..
Ik hoor het wel Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 november 2015 08:29 PM
  [ # 15 ]

Auto in de verhoogde rijstand. Dan voor onder subframe t.h.v. de vooras nagenoeg uitvullen met houten klossen, achter onder de ronde dwarstraverse. Dan er op laten zakken door weer in de normale rijstand te zetten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook