Nieuwe DS 4 (2015)
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 30 augustus 2015 01:06 AM

Na de DS5 is nu ook de DS4 een DS geworden zonder Citroën-emblemen. DS4 is nu DS 4.

Tevens een tupperware versie erbij: de Crossback

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 30 augustus 2015 08:22 AM
  [ # 1 ]

Ik ben benieuwd of ook hier het onderstel is aangepast…

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 31 augustus 2015 07:05 PM
  [ # 2 ]

van de voorpagina

Nieuwe DS 4 en DS 4 Crossback

Een model, twee verschillende carrosserieën en een nieuwe neus. Een uniek design met een duidelijk herkenbare DS-signatuur. Meer technologie en meer raffinement, tot in de kleinste details. Maak kennis met de nieuwe DS 4 en DS 4 Crossback.

Met de komst van deze twee complementaire modellen krijgt de DS 4, waarvan sinds de introductie 115.000 exemplaren verkocht zijn, een nieuwe impuls. De nieuwe DS 4 is een dynamische hatchback voor klanten die prettig en comfortabel willen rijden. De DS 4 Crossback is een auto met een stoere uitstraling en een hogere rijpositie.

DS komt met dit dubbele aanbod tegemoet aan de wensen van klanten in het premium compacte segment. In de afgelopen jaren heeft dit segment kennis gemaakt met een nieuwe carrosseriestijl. Inmiddels vormen Crossovers en SUV’s 30% van het premium compacte hatchbacksegment. “DS brengt avant-garde tot leven. In het geval van de DS 4 komt de identiteit van het merk naar voren in maar liefst twee carrosserieversies: een nieuwe premium hatchback en een geheel nieuwe variant, de DS 4 Crossback, een uitstekend alternatief voor crossovers. Met deze twee complementaire auto’s toont DS duidelijk zijn ambities en het vermogen om in te spelen op de verwachtingen van klanten”, aldus Yves Bonnefont, CEO van DS.

Een vloeiende, elegante belijning, chromen carrosserielijsten die de schoonheid van het design benadrukken, krachtige motoren… De nieuwe DS 4 beschikt over alle kwaliteiten van een klassieke, premium hatchback. Kies een andere kleur voor het dak - een nieuw kenmerk in dit segment - en de auto krijgt een zeer persoonlijke touch. Het luxueuze en exclusieve interieur is op nog meer manieren te personaliseren. Een waardige erfgenaam in de DS-traditie van luxe, raffinement en uitstraling; de nieuwe DS 4 biedt een uniek aanbod in het premium compacte segment.

De DS 4 Crossback is een uitzonderlijk veelzijdige auto. Zijn stoere karakter komt onder andere tot uiting in de hoge zit, de zwarte wielen, de afwerking van de wielkasten en de dakrails.

Met dit alles zijn de nieuwe DS 4 en DS 4 Crossback een mooie afspiegeling van het karakter van DS-auto’s:
- een sterke identiteit, onderstreept door een nieuwe neus (met de DS Wings grille, direct geïnspireerd door de Numéro 9 concept car) en nieuwe koplampen (DS LED Vision),
- hypermoderne technologie met geavanceerde connectiviteit, zoals CarPlay®, dat wordt gelanceerd op de nieuwe DS 4 en DS 4 Crossback,
- krachtige motoren met een CO2-uitstoot tussen de 97g/km en 138 g/km,
- en een geraffineerd design met een aantal exclusieve DS-opties, zoals een met leder bekleed dashboard en deurpanelen, plus lederen stoelen met horlogebandmotief.

Beide modellen worden op de 2015 Frankfurt Motor Show onthuld en staan vanaf november 2015 in Europese showrooms. De vanafprijs in Nederland bedraagt € 25.290 voor de DS 4 Chic.

bron: persbericht DS Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 31 augustus 2015 07:19 PM
  [ # 3 ]

O, het plaatje van de achterkant mag natuurlijk ook niet ontbreken:

Dat ziet er best Cayenne-achtig en dus “premium” uit…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 01 september 2015 11:33 AM
  [ # 4 ]

Ik dacht dat de verkoop van dit model niet zo liep, maar toch nog 115.000 stuks. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik vind hem niet mooi, maar zou hem zo aanpakken en op mijn naam laten zetten.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 16 december 2015 06:46 PM
  [ # 5 ]

Nieuwe DS 4 en DS 4 Crossback nu in showrooms

De nieuwe DS 4 en DS 4 Crossback staan nu in de Nederlandse showrooms; twee verschillende versies van de DS 4 die beide een nieuw DS-front hebben gekregen. Meer technologie en een hoog niveau van afwerking en raffinement kenmerken deze nieuwe DS-modellen. Het avantgardistische design en de focus op comfort versterken de ambitie van het merk om uit te groeien tot hét Franse luxemerk.

Met de komst van de nieuweling heeft men nu de keuze tussen de DS 4, een krachtige en verfijnde berline met een unieke stijl, dynamisch rijgedrag en een groot aantal personaliseringsmogelijkheden (zoals een van de carrosserie afwijkende kleur voor het dak) of de DS 4 Crossback, een compleet nieuwe versie met een stoer design en een hoge rijpositie.

De nieuwe DS 4 en DS 4 Crossback passen uitstekend in de filosofie van het merk DS: 
- Een sterke uitstraling dankzij een nieuw front ‘DS Wings’;
- DS LED Vision met 84 LED-lampen aan de voorzijde;
- De nieuwste connectiviteit, zoals Apple CarPlay dat als eerste op de DS 4 aangeboden wordt;
- Krachtige PureTech- en BleuHDi-motoren met lage CO2-uitstoot (tussen 97 en 138 g/km);
- Geraffineerd design met dashboard en deurpanelen in nappaleder bij het horlogebandgeschakelde leder voor de zittingen.

De DS 4 is verkrijgbaar vanaf €25.290.

bron: persbericht DS Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 17 december 2015 12:09 AM
  [ # 6 ]

De crossback staat in de showroom voor 36000€ in belgie
Wat ik stevig vind, voor een c4 met een sportievere look..

http://myalbum.com/album/UODTXUecZoIP

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 april 2016 06:07 PM
  [ # 7 ]

van de voorpagina

Getest: DS 4 Crossback

In de serie waarin we het huidige DS-gamma onder de loep nemen, kunnen en willen we uiteraard niet om de DS 4 heen. Wij vinden dat die met DS Wings meer karakter gekregen heeft, dus we stappen vol goede moed in de wat hogere en stoerdere variant van de DS 4: de Crossback. We rijden eerst de snelweg op en dan de stad in. Kom mee!

Ondanks dat het al bijna drie jaar geleden is, hebben we nog goede herinneringen aan de vorige keer dat we met de DS 4 reden. Het testverslag van de toen nog Citroën DS4 is hier terug te vinden. We reden toen een handgeschakelde 1.6 HDi met 115 PK. Nu rijden we in een DS 4 Crossback met wederom de 1.6 HDi, nu echter met 120 PK en gekoppeld aan de inmiddels welbekende zestraps automaat. Deze uitvoering kost met opties als leder Claudia, 18 inch Brisbane-velgen, aluminium pedalen, Denon HiFi, Apple CarPlay en een DAB-tuner bijna 38.000 euro. Zonder al deze opties ben je ongeveer 6.000 euro goedkoper uit. Zaken als een 7 inch touchscreen met navigatie, cruise control en een panoramische voorruit zijn standaard.

Over het recent gewijzigde uiterlijk kun je met ons van mening verschillen, maar wij vinden het gewoon top. Met de wisseling van de wat bolle Citroën-neus naar de duidelijk chevronloze neus heeft de auto een veel sterker vooraanzicht gekregen, dat het gehele ontwerp meer in balans brengt. We rijden nu met de Crossback: de wat hogere versie met donkere accenten rondom, die de auto een stoer uiterlijk geven.

We nemen plaats en hebben wat moeite om een goede zitpositie te vinden op de elektrisch verstelbare en van geheugenstanden voorziene bestuurdersstoel. De passagier moet zijn stoel met de hand verstellen, maar kan wel profiteren van dezelfde massagefunctie als de bestuurder. Staan stoel en stuur eenmaal zoals we ze hebben willen, dan zit het touchscreen net te ver weg om het te kunnen bedienen zonder uit de stoel naar voren te leunen. Zetten we de stoel een paar centimeter naar voren, dan zitten we niet echt lekker. We dachten dat onze armen misschien relatief kort zijn, maar na een vergelijking met wat collega’s blijkt dat wel mee te vallen.

Het dashboard is duidelijk niet ontworpen met een touchscreen in gedachten; drie jaar geleden hadden we immers nog een ander systeem met draaiknop voor onze neus. Het huidige systeem is qua gebruiksgemak zoals we dat ook in de recente Citroëns aantreffen en gewoon dik in orde. Als Apple-liefhebbers proberen we natuurlijk CarPlay uit. We navigeren met Apple Maps in CarPlay en shazammen in de file op de telefoon even Acamar van Frankey & Sandrino, wat erg lekker klinkt door de uitstekende Denon-installatie. Met dat shazammen blijken we echter wel de navigatie te hebben onderbroken en is het systeem de verbinding met de iPhone kwijt. We trekken de stekker uit het toestel en steken hem terug, maar pas tien minuten later wil het systeem de iPhone weer herkennen. We hopen op een incident, maar dit blijkt elke keer op te treden als we iets op het toestel doen terwijl CarPlay is ingeschakeld. Dit is niet handig en heeft als resultaat dat we CarPlay niet meer gebruiken. Gelukkig werkt de ingebouwde navigatie prima.

Op de snelweg gaat de Crossback lekker: hij spoort mooi en is stabiel bij elke snelheid. Wel valt ons op dat de bak met gas los te snel terugschakelt. De motor laat zich dan met een luid “Huuuuuuuu!” horen en maakt meer toeren dan nodig. De handbak past beter bij deze motor. Qua verbruik zal dat ook aardig schelen, want met de handbak haalden we makkelijk 1 op 19, met de automaat komen we op 1 op 16,3 uit. Als we de snelweg verlaten hebben en een woonwijk ingereden zijn, dan valt op hoe stug de afstemming van het onderstel van de Crossback is. We rijden schuin een inrit in en de hele auto wiebelt heen en weer. Drempels zijn alleen stapvoets te nemen, als je je geen commentaar van de passagiers op de hals wilt halen. Dit is echt niet fijn en staat in schril contrast met het comfort van de DS 4 zoals we dat eerder hebben ervaren. Het zal afgezien van een verschil in onderstelafstemming tussen de normale DS 4 en de DS 4 Crossback liggen aan de 18 inch velgen op onze testauto. Eerder reden we met 16 inch velgen en relatief ballonvormige banden, die overigens nog steeds leverbaar zijn en zeker niet te klein ogen op de DS 4.

Als we de DS 4 zoals dat hoort in een breder perspectief plaatsen, dan zijn we eerlijk gezegd wat teleurgesteld. Waar de DS 3 en de DS 5 zijn geperfectioneerd tot luxe parels, daar heeft de DS 4 Crossback nog wat fijnslijperij nodig om ten opzichte van de concurrentie als de BMW 1-serie, Mercedes A-klasse en Mini een echt alternatief te zijn. Die concurrenten zijn overigens met dezelfde opties allemaal drie- à vierduizend euro duurder dan de DS 4, maar een prijsvoordeel kan niet alles compenseren. Als je toch als een blok valt voor het uiterlijk van de DS 4, en dat begrijpen we op zich wel, want het is best een nekkendraaier, kies dan voor de gewone DS 4 met zijn wat vriendelijker afgestemde onderstel en neem een handbak. Op basis van onze ervaringen met de 130PK e-THP met zesbak zouden we die aanbevelen. Met wat leuke opties erbij ben je dan voor zo’n 30.000 euro klaar. Gaat het je vooral om het innerlijk en mag het wel wat ingetogener, dan heb je voor net boven de 24.000 euro een vergelijkbaar uitgeruste C4. Dan rij je echter geen DS, maar een gewone Citroën. Zo vergelijkbaar, maar toch ook zo’n wereld van verschil!

Heb jij al in de DS 4 Crossback gereden? Laat hier weten hoe dat bevallen is.

tekst: Lucas, foto’s: DS Communication

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 17 april 2016 04:23 PM
  [ # 8 ]

Met de Crossback heb ik nog niet gereden, wel met de nieuwe Ds4 en wel een versie die behoorlijk overeen komt met deze. Het was ook een 1,6 HDI met EAT versnellingsbak en ik begrijp de opmerking dat deze bak nogal snel terugschakelt bij gas los helemaal niet, tegendeel zelfs ik zou eerder zeggen dat hij niet snel genoeg terugschakelt tenzij dan in de sportstand. Een euvel dat ik ook al ondervond bij onze (intussen jammer genoeg in een ongeval gesneuvelde) Citroën C4 Picasso 2.0 BlueHdi 150 EAT die dan bovendien nog eens onbegrijpelijk geen keuzemogelijkheid biedt door verschillende programma’s aan te bieden.
Wat ik wel vind van deze motorisatie is dat het toch een beetje krap is op prestatieniveau, wil je op de snelweg invoegen en het gaat het beetje omhoog dat zit je al snel op het tandvlees. Voor dagelijks gebruik zal het wel volstaan maar het houdt niet over en dus is onze keuze gevallen op de 2.0 BlueHdi 180 die mij inziens helemaal geen moeite gaat hebben met de Ds4 (400Nm koppel Razz).
Verder schrijf je dat de nogal stugge ophanging van de Crossback in schil contrast staat met deze van gewone Ds4 die je blijkbaar zachter vind, ik kan er zelfs niks over zeggen want ik heb beiden niet gereden en dan is het niet beoordeelbaar. Echter in de aanloop naar de bestelling van onze Ds4 las ik toch nogal wat testverslagen die het net andersom lieten uitschijnen, de wat hogere Crossback rijdt soepeler en de normale is wat strakker.
Persoonlijk heb ik tijdens de testrit ondervonden dat de ophanging toch niet zo overdreven hard is (hij stond op 17” winterrubber), en het ophangingscompromis is in mijn ogen heel wat beter gelukt als dat bij onze Ds5 (weliswaar de oude versie).
Natuurlijk zal dit soort ophanging je wel eens doen slikken als je uit een Citroën komt waar een bollenwinkel onder zit (met uitzondering van de niet al te zachtzinnige Activa-versies), maar wie zei ook weer ieder voordeel heb zen nadeel…..
Trouwens blijken er over de ophanging van de Ds4 versus die van de Crossback nog wat meningsverschillen te bestaan. Hier en daar lijkt men te denken dat de Crossback een verhoogde versie is van de oudere Citroën Ds4 terwijl ik begrepen had uit de Autogids dat die Crossback in feite nog op de hoogte zou staan van de oude Citroen Ds4 en de nieuwe Ds4 dus een verlaagde versie zou zijn.
Verder ben ik met je eens dat de nieuwe snuit hem een sterker vooraanzicht geeft en gelukkig hebben ze de rest vrijwel ongemoeid gelaten, zo staat daar een wagen die indien mooi uitgerust nog steeds een fraaie verschijning is.
Aangezien we nog een dikke 4 maanden moeten wachten kan ik de voor en nadelen van de wagen nog niet beoordelen maar ik hou jullie sowieso op de hoogte.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook