Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Oei, dat had ik even niet gezien…. dat het draadje zo oud was.
F.SvM schreef:Kan er zo uit.
Alleen als je straks weer gaat monteren is het makkelijker om de Assen er later in te steken.
Ivm ligarex en vet wat in de tripolie moet,
Ps denk je er wel aan om de peilstok van de versnellingsbakolie eruit te halen.
Succes.VgF
hartelijk dank, en mijn complimenten voor het vlijmscherpe antwoord. Precies wat ik nodig had. Peilstok en dergelijke had ik er al uit, maar precies op die dingen moet ik straks goed op gaan letten. Er zit vast ook nog wel ergens een draadje naar een sensor vast….
Mooi! wordt het toch nog een zwarte kerst
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
wat is eigenlijk de reden dat het blok eruit moet bij jou?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
oh, ik ben de hele auto aan het renoveren. Ik heb een T2 goedkoop gekocht met het idee om hem op te knappen (voor mij is zo’n beest trouwens mannelijk, ik weet dat daar discussie over is, maar na 1 stoplichtje is die twijfel snel weggenomen ).
Dus veel laswerk en straks overspuiten (origineel Bleu Memphis). In het vooronder zit ook wat laswerk, dus dat is 1 reden. De andere is dat ik dan ook meteen de motor onderhanden kan nemen: pakkingen, nieuwe koppeling en homokineethoezen. Er zijn natuurlijk wat slangen gaar dus die ook vervangen.
>> wat is een goed adres om de turboslangen e.d. te laten maken? (die moeten immers voorgevormd worden, en het liefst heb ik ze dan in siliconen.
Daarnaast heb ik de wens om er een VEMS in te bouwen, maar daar moet ik me nog even goed in verdiepen.
Met andere woorden, ik ben nog wel even zoet, maar dan heb ik straks wel weer een fantastisch mooie CX onder mijn kont!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Bij van der Laan in Abbenes hadden ze veel ervaring http://www.citroenvanderlaan.nl/ maar daar zitten nu nieuwe mensen in dus weet niet hoeveel van die kennis op gebied van Vems en silicone turbo slangen verloren is gegaan
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
le look le plus cool schreef:
Daarnaast heb ik de wens om er een VEMS in te bouwen, maar daar moet ik me nog even goed in verdiepen.
Met andere woorden, ik ben nog wel even zoet, maar dan heb ik straks wel weer een fantastisch mooie CX onder mijn kont!
VEMS is een mooi systeem maar de regiring is aan het broeden!
Net in de Telegraaf een stukje:
di 22 dec 2015, 15:05Ook chiptuning
Uitstoot van auto’s manipuleren wordt strafbaar
door redactie Autovisie
AMSTERDAM -Sharon Dijksma, Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, wil het manipuleren van de uitstoot van auto’s strafbaar gaan stellen. Het gaat om emissiecontrolesystemen (inclusief chiptuning) die achteraf in benzine- of dieselauto’s worden geïnstalleerd.
Maar het was toch al strafbaar? Dat klopt, zegt ook het ministerie van Infrastructuur en Milieu. “Het stond in de wet beschreven, maar controle erop was in de praktijk lastig. Daarom is deze ‘dode’ regelgeving geschrapt”, aldus de woordvoerder. “Een nieuw verbod gaat strenger toezien of er is geknoeid met deze systemen.”
InvoeringHet is nog niet bekend wanneer het verbod wordt ingesteld. “De bedoeling is om de Kamer begin volgend jaar te informeren over de plannen”, zo laat het ministerie van Infrastructuur en Milieu in een reactie weten. Volgens de staatssecretaris wordt er nu bekeken hoe een nieuw verbod kan worden vastgelegd zodat garages of autobezitters straks kunnen worden aangepakt als zij het roetfilter verwijderen of op andere manieren de uitstoot van een auto manipuleren. “Dit zou bijvoorbeeld gekoppeld kunnen worden aan uitstoottests als auto’s voor een APK in de garage staan.”
Wat hiervan gaat worden dat weet ik niet maar het zou wel erg sneu zijn als je duizenden euro’s hebt uitgegeven en dan dat je de wagen terug naar orgineel brengen of als ergste naar de sloop kan brengen.
Eh… is dat geen paniekzaaierij? Dit gaat om iets heel anders. Natuurlijk mag je ook in de toekomst nog je motorelektronica vervangen door moderner materiaal, maar niet de prestaties opvoeren ten koste van de emissiewaarden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Rens, ik geef alleen maar door wat er geschreven wordt.
Had zelf ook nog plannen om zo’n systeem te gaan gebruiken/mee experimenteren.
De soep zal vast niet zo heet gegeten worden als zij wordt opgediend.
Ja, dat vind ik toch ook wel even een fraai staaltje kromdenken: we laten de auto’s lekker smerig doorpruttelen want moderniseren is strafbaar. Ik vermoed dus ook dat gaat om een combinatie van nieuwe software èn het verslechteren van de emissiewaarden die niet toegestaan zullen zijn. Zoals die VWGolf-gastjes doen. Dat lijkt me ook wel zinnig en meetbaar (mits de RDW die gegevens eens goed gaat opslaan en toepassen).
Sterker nog, met het gevaar af te dwalen, het opkrikken van oude motoren zou nog wel eens een mooie groeimarkt kunnen worden. Ook in termen van de totale carbon-footprint van een auto is het vaak beter de oude auto’s door te laten rijden dan een nieuwe te produceren.
ja! helemaal eens met die laatste zin.
edit mod: bijdrage deels verwijderd. Op Citroën-Forum.nl doen we niet aan politiek en gebruiken we geen scheldwoorden.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v