5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Hulp gevraagd: Overweeg de aanschaf van een BX 1.6 TRS
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 28 december 2015 10:20 AM
  [ # 61 ]

Dank je Kevenicus. Ik denk dat m’n BX zo rond 1:10 rijdt. Had ‘m graag wat zuiniger gezien, maar dat zit er (voorlopig) niet in. Ik wil ‘m nog wel eens goed na laten kijken, volgens mij moet dat beter kunnen.

Een buurman (die automonteur is) van me heeft overigens afgelopen week ervoor gezorgd dat de verhouding lucht vs brandstof wat beter is. De auto loopt nu wat stabieler, zo lijkt het. Nog niet echt veel mee gereden dus de tijd zal uitwijzen of het ook daadwerkelijk is verbeterd.

Ik was nog vergeten te vermelden dat de toerenteller niet meer uitslaat als ik de auto start (zie dit draadje, pagina 1). Ik denk toch dat het met de spanning van de accu te maken had. De auto wordt nu vrijwel dagelijks even gebruikt.

Ik heb overigens nog voldoende wensen. Hieronder een overzicht:

- auto poetsen. De lak is wat dof. Aan de ene kant vind ik dat helemaal geen probleem, tis ten slotte een oude auto. Aan de andere kant denk ik dat ik er nog wel wat moois van kan maken.
- Het knopje van m’n ruitensproeier is grijs terwijl de rest van m’n dashboard zwart is. Dat wil ik toch nog eens anders hebben.
- In de auto heb ik zo’n display zitten waarop je kunt zien welke deur open staat. Rechtsachter is de deur vervangen en daarvan doet dus ook de indicator het niet meer. Een mooie puzzle voor een zonnige voorjaarsdag.
- 2 hoofdsteunen achterin?
- Motorruimte en motorblok beetje schoonmaken
- Bumper voor heeft wat beschadigingen. Eens kijken of ik nog een nieuwe kan vinden.
- Auto eens goed na laten kijken, beurtje + veersysteem reinigen/onderhoud.

Dat was het voorlopig wel. Alles op z’n tijd.

groet,

AF

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 28 december 2015 10:43 AM
  [ # 62 ]
AF Dekker schreef:

Ik denk dat m’n BX zo rond 1:10 rijdt. Had ‘m graag wat zuiniger gezien, maar dat zit er (voorlopig) niet in.

Hoe rij je er dan mee? Veel snelweg, binnenwegen? Ik rij met m’n 16 RS automaat ook ongeveer 1:10 - 1:11 (veel snelweg), maar dat is een autochoke. Ik zag dat jij een handchoke hebt? Dan denk ik dat jij wel naar 1:12 oid moet kunnen gaan.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook