2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Tussenwand Berlingo 2004
Tripod
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 24-02-2013

Gepost: 01 januari 2016 11:00 PM
  [ # 16 ]

Het klopt inderdaad dat die ruit er altijd al ingezeten heeft, de auto al die tijd in Belgie heeft rond gereden en is daarna naar Nederland geïmporteerd en goed gekeurd voor grijs kenteken. Dat zal dus zoals Citroensmgz aangeeft geen problemen gaan opleveren.
Als ik het verhaal van Ollie mag geloven, kan ik zonder problemen die tussenwand eruit halen en er een 30cm tussenschot plaatsen. Want dat is precies wat ik van plan was.
Dan word de auto in een keer een stuk ruimer qua laadruimte.

Profiel  
 
ollie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 18-02-2009

Gepost: 01 januari 2016 11:34 PM
  [ # 17 ]
Citroensmgz schreef:

Als je in Nederland een linker ruit inbouwt verlies je het grijs kenteken en de voordelen, dat is correct.
Als je echter een auto op grijs kenteken zet vanuit het buitenland MET een linker zijruit dan blijft dat O.K.: Waarom: Het europees recht gaat boven het Nederlandse ( of we willen/wilders of niet;). Dat vrij verkeer van personen en goederen was een echt stokpaardje van Bolkesteijn, hij heeft dat zo geïmplementeerd dat het met een paar uitzonderingen boven alle nationale wetten gaat. Als men daartegen ingaat en laat dat in “Brussel” weten dan komt er aardig snel een berichtje direct aan de minister in Nederland over ” wat hij/zij aan het doen is”. Men weet dat best wel bij de belastingdienst en naar mijn weten staan die zijruiten niet bij de uitzonderingen. Ze hadden dus bij de aanvraag van het grijs kenteken wel moeilijk kunnen doen…..maar later niet meer.

Leuk om te weten, dat als het bij import er al in zat, het dus goedgekeurd moet worden ivm het europees recht.
Alleen al ivm het zicht juich ik het toe

Profiel  
 
Tripod
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 24-02-2013

Gepost: 02 januari 2016 10:54 AM
  [ # 18 ]

Niet dat je het linkerraam kan zien als je aan het rijden bent met een dichte achterwand achter je, maar het gaat om het idee. Zal wel veel relaxter worden als die tussenwand eruit is, dan kan je er wel doorheen kijken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook