1 van de 62
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 05 januari 2016 09:38 AM

Op het Franse Worldscoop forum wordt melding gemaakt van het feit dat de DS5 sinds deze maand uitgerust gaat worden met een nieuw navigatiesysteem ter vervanging van het SMEG+ systeem:

Depuis le début du mois, la DS 5 propose un nouveau système de navigation, appelé DS Connect Nav, et qui vient en remplacement du SMEG+.

Au programme du nouvel appareil conçu par Continental, l’arrivée d’un écran tactile capacitif, le retour de la reconnaissance vocale, et une nouvelle cartographie 3D fournie par TomTom.

DS proposera gratuitement pendant 3 le Pack DS Connect Nav avec l’info-trafic en temps réel, des applications pratiques (Carburant, Météo ou Parking) et la possibilité de naviguer vers des POI.

Le nouveau système est de série à partir de la finition Be Chic et en option sur la finition Chic à 2500€ avec l’appel d’urgence Connect Box. Finition Chic qui gagne les rétroviseurs extérieurs rabattables électriquement, les seuils de porte en aluminium mais perd la possibilité d’avoir la montre analogique en option, désormais de série à partir de la finition So Chic.

Kennelijk is het ontworpen door Continental met 3D kaarten van TomTom. Schijnbaar voorzien van touchscreen en stemherkenning. Daarnaast zijn additionele services verkrijgbaar zoals live verkeersinfo.

Ben erg benieuwd, want dit zal wel het systeem zijn dat door heel de PSA groep gebruikt gaat worden, dus ik hoop dat het gebruiksvriendelijker en sneller is dan SMEG+!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 07 januari 2016 05:59 PM
  [ # 1 ]

Persbericht van DS (helaas in het Frans):

http://www.citroen.fr/univers-citroen/evenements-actualites/ds-5-un-objet-resolument-technologique-avec-ds-connect-nav-la-navigation-connectee-3d-en-temps-reel.html

Nieuwe systeem heet DS Connect Nav en zou draaien op TomTom kaarten i.p.v Here en ondersteunt daarnaast ook MirrorLink en Carplay. Wordt geleverd in alle DS5en die vanaf begin januari 2016 geproduceerd zijn en komt daarna ook naar andere auto’s in de PSA groep. Ik hoop dat het een stuk beter functioneert dan het SMEG/SMEG+ systeem!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 07 januari 2016 06:08 PM
  [ # 2 ]

En nog wat meer detailinformatie inclusief screen shots van het nieuwe systeem:

http://www.forum-peugeot.com/membres/cerruti/PSA-ConnectNav.pdf

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 07 januari 2016 08:05 PM
  [ # 3 ]

Mad

Hier word ik niet blij van, rijd ik net 3 weken in een nagelnieuwe DS5 (die ik al na 2 weken terug naar garage heb gebracht vanwege de beroerde navigatie die af en toe geheel de weg kwijt is) en dan komt er nu een nieuwe in ..... waarin ook nog 4 gratis kaart-updates per jaar zijn inbegrepen


....... ik heb altijd zoiets, alleen met mijn vorige C5 had ik het geluk om een ‘gefacelifte’ te krijgen i.p.v. nog net het oude model.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 januari 2016 08:34 PM
  [ # 4 ]

Daar is een term voor: vooruitgang. Dat heb jij dus niet alleen, dat heeft iedereen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 07 januari 2016 08:40 PM
  [ # 5 ]

..... nou, meer de boel belazeren, ze weten het goed, even nog snel de oude zooi opmaken in een net nieuw gefacelift model en hoppa ....... de DS5 zakt direct extra in waarde als het zo op het randje zit. Dat gaat tzt bij inruil de eerste discussie opleveren ‘helaas mijnheer’, als hij nu het nieuwe navigatiesysteem had gehad ....... ‘

als je een net ‘nieuw’ model aanschaft verwacht je niet dat er na een maand al een serieuze wijziging op zit; informeer me in ieder geval vooraf, dan kan ik zelf een keuze maken.

.......... maar goed, het nieuwe systeem ziet er mooi uit!

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 januari 2016 08:21 AM
  [ # 6 ]

Oude zooi opmaken…

Zal meer met contracten te maken hebben, ik heb eens begrepen van een insider dat psa voor begin van het nieuwe jaar de navigatie systemen moet bestellen die ze nodig hebben het komende jaar.
Dus dat is altijd een schatting.
Daarom hen je ook vaker dat een nieuwe afgeleverde wagen nog voorzien is van oude kaarten, terwijl er al een nieuwere versie uit is.

Dat psa met tom tom in zee zou gaan was al een aantal jaren geleden bekend, maar dat contact zal pas per ingang van 1/1-2016 zijn ingegaan..
En dan is het jammer dat je auto nog van 2015 is.

Profiel  
 
Free_ltd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 22-11-2012

- DS 5 DS5 BlueHDi 180 Automaat So Chic
Gepost: 08 januari 2016 05:05 PM
  [ # 7 ]
GSPallas schreef:

Mad

Hier word ik niet blij van, rijd ik net 3 weken in een nagelnieuwe DS5 (die ik al na 2 weken terug naar garage heb gebracht vanwege de beroerde navigatie die af en toe geheel de weg kwijt is) en dan komt er nu een nieuwe in ..... waarin ook nog 4 gratis kaart-updates per jaar zijn inbegrepen


....... ik heb altijd zoiets, alleen met mijn vorige C5 had ik het geluk om een ‘gefacelifte’ te krijgen i.p.v. nog net het oude model.

Gij niet alleen, want heb mijne ook nog maar juist een maand en heb die Carplay nog altijd niet aan de praat, terwijl het er effectief wel zou op zitten.

En erger nog, eind 2015 was het al een nieuw systeem.

Profiel  
 
Free_ltd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 22-11-2012

- DS 5 DS5 BlueHDi 180 Automaat So Chic
Gepost: 08 januari 2016 05:17 PM
  [ # 8 ]

Heb het even nagekeken en op zich denk ik niet dat het zoveel verschil maakt.  Ben thans wel zeer te spreken over TomTom en dat lijkt me dan ook het enige minpunt.  Alhouwel de kaarten het nu ook wel doen voor mij, maar toch heb ik vaak heimwee naar de tijd dat er een stand-alone toestel van TomTom in de wagen stond.

Het enige andere pluspuntje is die stembediening volgens mij.  Daar ik een iPhone heb, kan ik ook via Siri al heel wat via stembediening.  Dus bellen, berichten lezen, berichten verzenden, afspraken uit de agenda lezen,... .  Gaat allemaal met een lange druk op de knop aan het uiteinde van de pinker Wink.  Dus weet niet wat het systeem van hen nu nog meer gaat hebben. 

Het zou erger geweest zijn als ze nu na de facelift nog die oude non-touch screen zouden gebruikt hebben en dan deze overgang nu.

Maar als ik de fiche bekijk die hier boven gepost is, dan staat er ook duidelijk dat het huidige systeem Carplay heeft.  Waarom vind men nergens een handleiding daar over en waarom vind ik niets in het systeem ervan terug?  Ik zou dat graag aan de praat willen en die pipo van de garage kan er mij ook niet meer verder helpen.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Profiel  
 
Free_ltd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 22-11-2012

- DS 5 DS5 BlueHDi 180 Automaat So Chic
Gepost: 08 januari 2016 08:37 PM
  [ # 10 ]

Dat gaat over MirrorLink. Dat is voor Android en Windows.
Carplay is voor IOS.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 08 januari 2016 09:52 PM
  [ # 11 ]

Heb je je Iphone verbonden via de USB met de DS5? Dan zou het (vanaf een Iphone5 gewoon moeten werken toch?

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
Free_ltd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 22-11-2012

- DS 5 DS5 BlueHDi 180 Automaat So Chic
Gepost: 08 januari 2016 11:44 PM
  [ # 12 ]

Idd, en meer als 1x geprobeerd. Zowel stilstaand, als rijdend. Geeft geen kik.

Heb Iphone 5S met allerlaatste IOS.

Ben benieuwd of il antwoord ga krijgen van de invoerder

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 12 januari 2016 03:36 PM
  [ # 13 ]

Misschien kun je hier wat mee? Gevonden op het Engelse DS3 forum waar iemand toch echt Carplay aan de praat heeft gekregen in samenwerking met de dealer:

http://www.ds3club.co.uk/showthread.php?9407-Apple-CarPlay

Succes en laat even weten of het gelukt is!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Free_ltd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 22-11-2012

- DS 5 DS5 BlueHDi 180 Automaat So Chic
Gepost: 12 januari 2016 04:02 PM
  [ # 14 ]

Hey, thanx.

Ik heb het even snel doorgelezen, maar vrees dat die firmware weer niet optimaal gaat zijn en dat ik via de garage moet gaan.  Ik kijk vanavond even na welke versie het is, als ik dat uperhaupt ergens ga vinden in het systeem. 

En dan kijken of ik ermee langs de garage moet of niet.

Van de invoerder nog steeds geen antwoord.  Ofwel heel druk met met de vele problemen aan de citroëns :-p

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 12 januari 2016 04:25 PM
  [ # 15 ]

Je zult sowieso via de garage moeten om de optie aan te laten zetten als ik het goed lees. Elders op het forum is te vinden hoe je kunt opzoeken welke software versie je hebt:

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
 
1 van de 62
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook